Søgning på: polterabend jan sonnergaard perspektivering. Resultater: 1541 til 1560 af 3925
-
Psykologiske teorier til islamisk radikalisering?
ForumindlægNogen som kan foreslå nogle gode teorier inden for psykologi som man kan benytte til at beskrive radikaliseringsprocessen; Hvordan og hvorfor unge bliver radikaliseret? Det ville være godt hvis nogen kendte nogle teorier som indikerer at unge i en sårbar situation har større tendens til radikali... -
Disposition eller ej til eksamen?
ForumindlægEr det bedste at lave en dispostion eller undlade at lave en, hvis man i forberedelsestiden står i den situatuin at, at man kun når at lave redegørelsen og analysen men ikke perspektiveringen/diskussionen? -
eksamen-''talepapir''
Forumindlægnogen der har en form for talepapir eller en vejledning til, hvad man kan starte med til en fysik eksamen på B-niveau gym? fx. præsentation , definitioner, regneeksempler og så en perspektivering eller noget. -
Litterær artikel
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om Lars Svenstrup Christensen's novelle Lucy.. Til sidst skal jeg give en genremæssig perspektivering.. <- hvad menes der med det? Malene. -
Historie eksamen 24 timers
ForumindlægHej alle sammen, har brug for en hånd til Historie. Jeg har trukket Romerriget, dog er jeg lidt usikker på diskussionsdelen med censor og lærer. Hvilke emner kunne jeg nævne til denne del ? Og hvad med perspektiveringen ? -
Jesuitter
ForumindlægNogen her som ved noget omkring jesuitter, og hvor jeg evt. kan finde materiale om deres oprindelse, deres formål osv. biblioteket kan ikke hjælpe mig.Det skulle nemlig findes i bøger omkring munkeordner, og i noget kirkehistorie. -
Analyse af Gi' mig Danmark tilbage
ForumindlægNogle forslag til perspektivering? -
Analysenaf fyrtøjet
ForumindlægPerspektivering af fyrtøjet -
SSO
ForumindlægHej.Nogen der ved om der er sådan en ca. inddeling med sider, når man skriver sin opgave, altså fx; 4 sider redegørelse, 6 sider analyse, 5 sider vudering. Eller har i nogen forslag til hvordan den "perfekte" opdeling kunne se ud.på forhånd tak -
Hvad er fortolkning?
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om hvad fortolkning helt præcis er. Jeg skal lave en fortolkning af 'Den lille pige med svovlstikkerne', og hvis der er nogen der kan hjælpe mig på vej, ville det bare være super fedt! -
perspektvering til skyggen til den grimme ælling :) nogen ideer hjælp!1
Forumindlæghej :) jeg skal perspektivere skyggen til den grimme ælling, men har ingen ideer hvad jeg kan perspekrivere til kan i hjælpe? -
DANSK KORTFILMSANALYSE
ForumindlægHej, er der nogen der har lavet en analyse af "Det korte liv"? Det haster!! -
hjælp!!
Forumindlæger der nogen her, der tilfældigvis ligger inde med en opgave/ider til en større skriftlig opgave om russernes besættelse af bornholm???????hvis ikke har i så nogle gode emner jeg kunne skrive om?????TAK -
Hjælp til dansk mundtlig eksamen hhx
ForumindlægHej. Først skal der laves et 10 minutters oplæg om en ukendt tekst der trækkes. Derefter skal der perspektiveres til en anden tekst fra pensum. Jeg har styr på pensum, så jeg ved ikke hvor mere jeg kan gøre. Nogen der nogle forslag til at kunne forberede sig endnu bedre? -
summary
ForumindlægEr der nogen som gider at rette dette summary?? This paper analyses “According to the Law”, which consist of four reports about the human being. The paper also examines how the human being is defined. Every report tells a story about a person who is performing a certain project. Nicholas S. wa... -
Haster , help please
ForumindlægHej. Jeg skal op i historie i morgen.Jeg trak mit emne, der handler om Danmark i vikingtiden. Jeg skal lave perspektiveringer til nutiden, dvs. har mit emne haft betydning for nutiden, kan vi lære af det og har vi måske et særligt syn på den del af fortiden? Jeg ved det ikke hvad skal jeg sige:( -
Rettelse af stil, m. henblik på udvidet/simpel tid
ForumindlægHej! Har fået styr på starten, men tænkte på om der var nogle der havde tid til at læse disse linjer igennem og komme med rettelser, gode råd osv.. Kære Jane! Jeg sidder og laver lektier, mens jeg lytter til noget fed musik i radionen. Min mor sidder altid, at man ikke kan lave lektier og lyt... -
En gåde?
ForumindlægDet her er mig en gåde at finde ud af kunne i hjælpe :) Hans, Arne, Jan og Morten skal alle på tur til udlandet. Arne tager afsted fra Haderslev, Jan fra sønderborg. Den der rejser fra Odense skal til Mexico city. Arne skal ikke til Hamburg. Og den der rejser fra kastrup skal ikke til... -
Wuthering heights i SSO?
ForumindlægPå forum'et har jeg læst nogle gode forslag til, hvad man kan skrive om i 3. års opgaven i engelsk. Jeg havde egentlig tænkt mig at skrive om Wuthering heights (stormfulde højder), men er nu kommet lidt i tvivl. Så jeg vil bare høre, om der er nogen, som har en feeling omkring denne bog. Er d... -
Bacillus thuringiensis
ForumindlægHejSidder og bakser med en opg. og har lige et spørgsmål, som omhandler bekæmpelse af sommerfuglelarver og en bakterie kaldt Bacillus thuringiensis. Vi ved om sommerfuglelarven, at når den æder blade med sporer og krystaller, spaltes protoksinet af proteaser i larvens midttarm hvor pH ≤ 9To...
