Søgning på: tysk disposition reisen. Resultater: 15581 til 15600 af 18642
-
Historie metode--> Confused :I
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at analysere en tysk nazi propagandafilm. Er det en metode indenfor Historie, at slå ned på hvordan ideologien (nazismen) optræder i filmen....altså påpege nogle enkelte steder, at her kommer nogle nazistiske idealer frem i filmen.? er det vigtigt at kunne gøre, og fal... -
Hjælp søges!!
ForumindlægHej alle. Jeg står i den situation at jeg skal op til mundtlig tysk i morgen formiddag, men det er ikke lige mit bedste fag. Så jeg ville høre om der er en der er bedre end mig og har styr på det med grammatikken, som vil hjælpe mig med at rette mit talepapir igennem så det bliver bedre end hvad... -
Hjælp tak!
Forumindlæghej jeg vil bare høre om nogen kan hjælpe med at forklare hvad teksten her "http://www.on-dope.de/doping-in-der-ddr handler om". Jeg skal til tysk eksamen imorgen, og jeg prøver også selv frem til det. Men er det Sportmedicinerne der har givet atleterne doping uden deres viden? Håber d... -
Spansk-Hvordan er det?
ForumindlægHeeej allesammen!! Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har haft tysk i folkeskolen men valgte at få spansk i stedet for på STX-... Er der nogen som har/haft spansk? Hvordan er det? Hvad er det sværeste ved sproget og hvad er det nemmeste? Er du glad for at du valgte spansk eller fort... -
maglende karakterer i eksamensbevis
ForumindlægMit oprindelige eksamensbevis er blevet stjålet, Under et hærværk, og mit tredesprogs karakter fra tysk Er forsvundet i systemet, hvad gør jeg, For uden et tredje sprog, vil de lokal liggende gymnasier, ikke lukke mig ind. Har prøvet alt,men dsv uden held, det er nu 4 år, jeg forsøger at få fa... -
Må en lærer ændrer ens karakter?
ForumindlægJeg går i folskeskole på 8.årgang og for 5 dage siden fik jeg min standpunktskarakter i tysk. Det var et 4 tal og det har jeg det fint med, men i morges tjekkede jeg minuddannelse hvor mine karakterer stod og nu er det pludseligt ændred til 02. Må en lærer godt ændrer de karakterer der allerede e... -
Jeden Tag ein Brief aus Windworth
ForumindlægHej folkens. Låner lige min vens konto til at skrive denne. Jeg har trukket teksten Jeden Tag ein Brief aus Windworth. Mit tysk niveau er helt til grin, så hvis der er en der kan hjælpe, ville det godt nok være dejligt. Er sku bange bage for ikke at bestå :( Håber! På forhånd tak.. -
HJÆLP NU
ForumindlægJeg skal til tysk eksamen i morgen og har trukket Perihan i emnet Multi-Kulti, men jeg har lidt problemer med valg af underemne. Jeg vil derfor høre om nogen af jer har idéer til hvad jeg kan refererer/perspektivere til.. Vh Sylvester der er forresten et link til teksten her: http://dumpz.org/50... -
Hvor hårdt starter man ud i gymnasiet?
ForumindlægHej hvor hårdt starter man ud i gymnasiet, når man fx som mig har studieretningen,: Mat A, Fys A, His A, Dan A, Kemi B, Eng B, Tysk B, samfundsfag C, idræt C, religion C, oldtidskundskab C og biologi C, mediefag C? ekstra spg. hvor meget bruger i egentlig kantinerne på jeres gym ? Tak på forhånd -
Hvor mange noteblokke skal jeg have?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imel... -
Noteblokke, hvor mange og hvad for nogen?
ForumindlægHej Jeg har mat, fys, kemi, dan, his, sam, religion, oldtidskundskab, biologi, eng, tysk og mediefag. Jeg ved ikke hvor mange noteblokke jeg skal have og om det skal være en til være fag, og om det skal være dem med linier eller kvadrater? PS. har også tænk mig at bruge computeren en gang imellem... -
Hjælp til en mindre aflevering..
ForumindlægHej SP! Jeg har en mindre tysk aflevering som jeg godt kunne tænke mig at få rettet igennem, da jeg selv kan se hvor meget den vrimler med grammatiske fejl osv, jeg har bare det problem at min computer med ordbog på er blevet sendt til raperation så jeg har meget svært ved at sidde og rette den i... -
aus der/den USA?
ForumindlægJeg vil gerne sige 'fra USA' og USA betegnes jo som 'die USA' på tysk. Aus tager dativ, så det burde jo hedde 'aus der USA' men word retter det til 'aus den USA'. Er der en grund til det, eller tager word fejl? -
HJÆLP!!!
ForumindlægEr igang med en tysk stil, og er nået til noget jeg ikke kan finde ud af... Det her skal skrives på engelsk: Den anden og tredje uge var jeg hjemme hos min far. ugen efter det var jeg alene hjemme og passede min hund. min mor og hendes kæreste var taget på ferie i Italien. Har p... -
Hjælp til at analysere en sætning..
ForumindlægHej! Har kort brug for hjælpe til denne sætning, så jeg kan oversætte den til tysk: "I de sidste ti år er Tyskland blevet et mere populært turistland." Udsagnsled = er - blevet Grundled = Tyskland Genstandsled = "et mere populært turistland" Er det rigtigt? Mangler... -
Im Gebüsch
ForumindlægEr kommet op i denne tekst til min tysk eksamen, så hvis der er nogen der har nogle noter liggende til vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få dem. Sidder ret meget fast i analysen af teksten, har set opslag omkring teksten. et link til teksten: https://vdgb-online.s3.amazonaws.com/documents... -
Kildekritik af Stasiprotokoller?
ForumindlægHej derude. Jeg er igang med at skrive min SRP, med historie/tysk. Jeg skal hertil lave en kildekritik af en såkaldt Stasiprotokol. Men jeg har ikke prøvet at lave kildekritik af sådan en kilde før?? Jeg har ingen afsender, jeg ved ikke umiddelbart hvem som er modtager, eller hvad jeg kan b... -
Hovedverbum i bisætninger
ForumindlægHovedverbum - Hovedudsagnsord i tysk? Hej jeg er lidt forvirret om hovedverbet skal stå til sidst i en sætning eller er det hjælpeverbet. Fx hedder det Sofern er Hans wollte sehen eller hedder det Sofern er Hans sehen wollte? Har prøvet at google det, men det forvirrede mig endnu mere n... -
En lille kort sætning
ForumindlægHej ha problemer med en sætning, som irriterer mig, kan I hjælpe? Jeg vil på tysk sige: "De har et rædsomt liv og har det ikke godt med hinanden" passer det/mit bud: "Sie haben ein schreckliches Leben und haben es nicht gut min einander" Tak på forhånd... -
Enigma-Maskinen
ForumindlægHej jeg er godt igang med min studieretningsopgave, men har lidt svært ved de nedenstående spørgsmål, håber I kan hjælpe :) Forklar om nogle af de centrale ideer bag Enigma. Analyser hvilke egenskaber, der gjorde Enigma-koden så værdifuld for tyskerne. Forklar principperne i en Enisma-maskine...
