Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 15621 til 15640 af 27879
  • Hjælp til Skalarprodukt

    Forumindlæg
    jeg har disparat brug for hjælp her! Jeg er virkelig på bar bund mht. dette emne! jeg har fået følgende spørgsmål, og de SKAL være klar til i morgen! Håber så meget jeg kan få hjælp her :( Jeg vedhæfter filen.. og et ekstra spørgsmål: er Skalarprodukt og prikprodukt det samme?
  • Atomteori og stråling?

    Forumindlæg
    Heij. Jeg skal snart op til Fysik- eksamen i fsa. Et af de emner jeg kan trække, er Atomteori og Stråling. Men jeg forstår ikke, hvilken sammenhæng der er mellem stråling og atomteori? er der nogen, som kan forklare mig det. på forhånd tak
  • untouchables

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til engelsk eksamen overmorgen, men indenfor emnet indian, har jeg læst nogle tekster, som bl.a. handler om kastesystemet. Og jeg har lidt styr på det med kastesystemet, men er ikke med på hvad untouchables er Så er der en venlig sjæl der gider uddybe det for mig, altså ...
  • AT disposition ?

    Forumindlæg
    Hej :)) . Jeg skal op til min AT-eksamen her snart. Jeg er usikker på hvordan jeg skal starte min fremlæggelse? Ville det være bedst at snakke om mit emne, perspektivere og til sidst komme ind på mine anvendte metoder? Nogen der kan komme med gode råd?
  • HJÆLP TIL SYNOPSISOPG!!!

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at lave en problemformulering til en AT-synopsis opg, og jeg har valgt emnet Iran-Irak krigen, da jeg skal skrive i både historie og kemi har jeg en del besværelser. Mit overordnede emne er; Krig medier og teknologi. Mit underordnede emne er; Iran-Irak krigen. Herved skal jeg...
  • Kemiske Mængdeberegning

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Sidder og forbereder mig til Kemi C eksamen. - Hvad kan man skrive ud fra " kemisk mængdeberegning, med eksempler " inde for emnet Gæring? Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe!
  • Hjælp til afklaring af historie eksamen stx

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen imorgen i historie, og kom i tvivl om man skal lave en overordnet problemformulering? eller om det er ok, at jeg laver en redegørende, analyserende, diskuterende/vurdering problemstilling? Jeg har trukket emnet holocaust. Håber i kan hjælpe...
  • Dm og Vm og faktorisering..

    Forumindlæg
    Hej :) Sidder og skriver emneopgave om andengradspolynomier.. Jeg går på HH 1.år og har matematik på b-niveau. Håber I forklare mig lidt om definitionsmængde samt værdimængde.. Og hvad er formålet med faktorisering? Og det sidste.. Jeg skal forklare i ord hvad en fortegnsundersøgelse er. Det ...
  • Hvorfor ville Amerika have udvandrere?

    Forumindlæg
    Hej ! Jeg sidder med en historie opgave, og jeg har valgt emnet udvandringen til Amerika. Et af spørgsmålene i min problemstilling er; Hvorfor ville Amerika gerne have at folk kom til landet? Så er der en venlig sjæl som kan linke noget, eller forklarer? På forhånd tak.
  • Noter til eksamen søges..

    Forumindlæg
    Hej.. Er der nogen der har lavet oversigt over diverse emner til 1- årigt matematik A-niveau, som er brugbart til eksamen. Så er jeg intresseret i dem. Hvordan vil eksamenspørgsmål lyde og andre god råd til mat A mundtlig eksamen. Tak på forhånd!
  • FN's syn på Seksdageskrigen

    Forumindlæg
    Jeg har forsøgt at søge efter emnet på nettet, men har ikke fundet frem til noget relevant, så jeg vil lige høre, om der er nogle der ganske kort vil uddybe for mig, hvordan FN så på Seksdageskrigen, og hvilken rolle de havde i krigen? På forhånd tak. Med Venlig Hilsen Mads Pape
  • Hvad er en case?

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg sidder og kan ikke helt finde ud af redegøre for begrebet case!? Hvis man eksempelvis bliver sat til opgave at lave 2 cases til emnet: Viral markedsføring kontra traditionel markedsføring.. Hvad består en case så af ?
  • SYNOPSIS!

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med at lave en problemformulering til en AT-synopsis opg, og jeg har valgt emnet Iran-Irak krigen, da jeg skal skrive i både historie og kemi har jeg en del besværelser. Mit overordnede emne er; Krig medier og teknologi. Mit underordnede emne er; Iran-Irak krigen. Herved skal ...
  • Design af glas

    Forumindlæg
    Hey alle sammen, jeg sidder her er lidt fast med en matemetik opgave, da jeg missede en lektion om dette emne :( Opgaven lyder på: Bestem rumfandet af et kegleformet glas, der er 10 cm højt og har en diameter på 6 cm. håber virkelig da nogen der kan hjælpe!
  • Forberedelse til skriftlig eksame?

    Forumindlæg
    Hvordan forbereder i jer til den skriftlige eksamen? Nu er det vel nok forskelligt fra fag til fag, men hvordan gør i ide enkelte fag? Jeg skal op i engelsk, biologi og dansk selvfølgelig. Jeg overvejde i biologi om man skulle lave mapper over emnerne, så de lig er til at slå op.
  • Hjælp til eksamensspg

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har lidt problemer med at forstå dette spg. Hvad skal jeg komme ind på under emnet: elektrisk strøm, når jeg får dette spg: "Omtal karakteristiske fysiske størrelser knyttet til et elektrisk kredsløb"? På forhånd tak :)
  • DHO! - DANSK IDENTITET - MANGLER INSPIRATION!

    Forumindlæg
    Hey Studieportalen, Jeg går i 2.g og skal igang med min DHO. Jeg har valgt at skrive i dansk og vores emne er: Dansk Identitet. Jeg er ikke helt sikker på hvad jeg vil skrive - så kan i ikke komme med lidt inspiration? :) Mvh.
  • hjælp med teorier for acceleration og de-acceleration.

    Forumindlæg
    jeg har brug for hjælp i en matematik/fysik opgave. jeg skal bruge forskellige teorier for acceleration og de-acceleration. så hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode sider om netop det emne, ville det være super fedt hvis i gad skrive det til mig.. tak på forhånd.
  • Synopsis Tysk Propaganda

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en synopsis indenfor følgende emner: Krig, Medier og Teknologi Dette fik mig til at tænke på Propaganda og herunder - Tysk propaganda under 2.verdenskrig og Holocaust Dog er jeg lidt på bar bund omkring hvad man kunne komme ind på.
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej :) Vi har lige haft om ovenståede emne i matematik i 2.g. Jeg kan nogenlunde finde ud af at beregne det, men jeg forstår simpelthen ikke hvad det skal bruges til. Hvad kan man bruge det til? Hvorfor er det smart eller brugbart at anvende det??