Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15621 til 15640 af 18649
-
HASTER: Et forsøg til 'energi og globale miljøproblemer'!!!
ForumindlægJeg har afgangsprøve i fysik/kemi i mogrne klokken 8:00! og sidder lige og laver de sidste dispositioner, men der er bare et emne jeg ikke kan finde noget forsøg ved! Det er "Energi og globale miljøproblemer" Jeg havde overvejet at lave et forsøg med "drivhuseffekten" me... -
Plzz hjælp - spørgsmål
ForumindlægHej jeg. Jeg sidder virkelig fast med de her spørgsmål i fysik om elektromagneter. Kan nogen kloge venlige hoveder hjælpe. PLEASE PLEEASE. Er mega usikker når jeg kommer med et svar. ?? - Hvilke faktorer gør en elektromagnet stærk? - Hvorfor skulle spolerne være forbundet i en serieforbindelse... -
Hehe ..Har lige nogle lette spørgsmål :)
ForumindlægJa' Godag alle kemiker derude i den store verden :) ( Danmark ) Jeg har lige nogle spørgsmål, jeg er gået at brændt over en hel del tid. 1. Hvad er en foton? Ja, ved godt det er en ladning energi - men helt præcis, min egen fysik lære vidste det ikke; så må spørge jer ;-) 2. Kan man finde u... -
Kemiske bindinger
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig fysik/kemi eksamen i morgen hvor jeg muligvis skal snakke om kemiske bindinger. Jeg har tænkt mig at fortælle lidt om ionbindinger og elektronparbindinger (kovalant binding), men det er det eneste jeg ved noget om, så jeg håber nogle af jer har et par gode forslag t... -
"The Day After Tomorrow"
ForumindlægHar I set "The Day After Tomorrow"? Jeg skal vælge en scene og se kritisk på den og finde ud af, om det kán lade sig gøre / realistisk. Jeg overvejede lidt, aspektet med, at menneskerne fryser til is på 1 sec. Det kan da ikke lade sig gøre, kan det? Da faget er fysik, skal jeg selvfø... -
Bølger
ForumindlægVære så sød at besvare på de her spørgsmål skal op til eksamen i fysik og er en lille smule pressede: Gør rede for hvordan lys kan beskrives enten som et bølgefænomen eller som partikler og giv eksempler. Stikord: Karakteristiske størrelser for en bølge, lysets hastighed, bølgeligningen, interfe... -
Dispositioner
ForumindlægHej Alle, jeg skal til prøve imorgen i fysik/kemi så jeg vil bare lige høre om der er nogle der ligger inde med dispositioner indenfor de her emner. Alle emnerne er fra min 9 klasses prisma bog (pensum) - Det sure, det salte, det basiske (syrer, baser, salte, neutralisation osv..) - Jordens sa... -
Lie grupper
ForumindlægJeg ved ikke helt hvordan følgende løses (er på eng) If φ:M→M' is a smooth map and X and Y are two vector fields on M, φ-related respectively to X' and Y' on M', then their Lie brackets [X,Y] and [X',Y'] are φ-related. Det er et lemma i anvendt (matematisk... -
hvor højt flyver nytårsraket?
Forumindlæghej studieportalen Jeg har i eftersferien fået en fysik-opgave for. et spørgsmpl som jeg ikke ved hvordan jeg skal svare på er: En nytårsraket affyres og bevæger sig lodret opad med en gennemsnitlig acceleration på 3,5 m/s2. I en højde af 75 m over jordoverfladen slipper brændstoffet op, og raket... -
nogen der har gode råd til F/K projekt om metaller?
Forumindlæghej, jeg skal til at skrive en fysik-kemi projekt, emnet er metaller. jeg ville spørg om nogen kendte nogle gode sider som jeg kunne bruge til projektet, eller om du kunne give mig råd... min lærer har sagt at den skal indeholde følgende: elektron skaller iongitter metallens egenskaber metal i s... -
Elektriske felter og kapacitorer
ForumindlægHej, Er der nogen der ligger inde med nogen super gode noter omkring kapacitorer og elektriske felter. Jeg skal til fysik A mdt. eksamen og har fået spørgsmål der lyder på coulombs lov, homogent elektrisk felt og energiforhold. Desuden har min lærer flere gange skrevet kapacitor på som st... -
HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHej . Jeg er en folkeskoleelev (9. årgang) Jeg skal aflevere en Fysik/Kemi rapport, men har svært ved at finde et korrekt svar på disse nedenstående spørgsmål: • Hvilken type strøm frembringer induktion? • Hvorfor er »sluk-spændingen« større end »tænd-spændingen« • H... -
Får man sit eksamensbevis hvis man dumper en enkel eksamen?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og spikulerer over, hvis man får sit folkeskole eksamensbevis hvis man dumper en enkel mundtlig eksamen. (Fransk) Jeg har fået 10,10 og 12 i fysik, dansk og engelsk og mine karakterer er blevet sendt ud til Niels Brock da det er der jeg skal hen i august måned og tage en EUD. ... -
Eksempel på en funktion i én variabel med 4 parameters afhængighed søges
ForumindlægHej, jeg ville høre om der evt. var én som kunne afstedkomme et eksempel på en funktion i én variabel (f(x)) som afhænger af 4 parametre med afsæt i fysikken. NOTA BENE! Funktionen (f(x)) og 2 af de gældende parametre skal helst indgå i et forhold af lineær karakter. Angående de 2 resterende para... -
Haster -jælp!!!!?
ForumindlægHej alle sammen. Vi er i fysik blevet stillet en opgave. Vi skal selv lave øvelsesvejledninger, og til den ene er jeg lidt i tvivl.. Kan i hjælpe?? Her er det oplyste: ved at centrere et kompas midt i en flad spole, som der sendes strøm igennem, vil kompasnålen dreje et vist antal grader, der ka... -
Kraft, bevægelse og energi
ForumindlægHej alle, Jeg skal til Fysik B eksamen på torsdag, og sidder i skrivende stund og forbereder mig til det. Jeg har et spørgsmål inde for emnet: Kraft, bevægelse og energi, som lyder: Gør rede for Newtons love og for mekanisk energi. Kom med eksempler på beregninger, hvor den resulterende k... -
Jævnstrømsgenerator - HASTER
ForumindlægHej med jer! Det ville være rigtigt dejligt hvis en af jer 2226 online mennesker lige kunne hjælpe mig med dette problem. Jeg skal snar til eksamen i fysik/kemi, og en af de mange emner er el-produktion. Til det tænkte jeg, at man kunne lave en jævnstrømsgenerator/dynamo og vise hvordan den ... -
Elektromagnetisme - indhold?
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at forberede mig til fysik eksamen som er på torsdag.. Jeg kan trække elektromagnetisme, og sidder og er igang med at lave disposition dertil, men er usikker på hvad jeg skal have med.. Så er der nogen der kunne komme med idéer? Her kan i se min indtil videre(den ... -
Atom og molekyle
ForumindlægHej. Jeg skal til fysik eksame stx c nivaue og skal kunne svare på følgende "Du skal redegøre for hvordan man kan forklare stof som opbygget af atomer og molekyler. Kom også ind på de forskellige faser af stof og overgangene mellem dem." har styr på hver der sker i de forskellig... -
HJÆLP HER DET HASTER PLEEEASE
Forumindlæghej jeg har en fysik opgave for til i morgen - den skal sendes idag inden kl. 12.. for ikke at få fravær opgaven lyder på: Et solcellepanel, som driver en vandpumpe, består af moduler. Et modul i solcellepanelet leverer effekten 165 W, når spændingsfaldet over modulet er 24 V. a) Beregn strø...
