Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 15641 til 15660 af 48240
  • Reaktioner

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg skal til eksamen i kemi B i morgen, og jeg vil høre, om der er nogen, der kan give mig en (uddybende) forklaring på de organiske reaktionstyper, dvs. hydronolyse, kondensations-, substitutions-, eliminations- og additionsreaktion? Tusind tak på forhånd! :)
  • Redoxreaktioner

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op til kemi på b-niveau eksamen allerede imorgen, men jeg har problemer med redoxreaktioner. Hvis der er en der ville forklare ville det være virkelig rart, eller evt. et dokument eller link, som er godt at kigge på. På forhånd tak vh. Hans
  • Kemiske Mængdeberegning

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Sidder og forbereder mig til Kemi C eksamen. - Hvad kan man skrive ud fra " kemisk mængdeberegning, med eksempler " inde for emnet Gæring? Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe!
  • Eksamensspørgsmål?

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen HF'ere derude der har nogle eksamensspørgsmål liggende fra sidste år? Jeg skal op til naturfags-eksamen (bio, geo og kemi) her d. 19. og ville gerne øve mig lidt! I kan evt. sende dem til mig På forhånd tak - Anja
  • Ox-tal for Cr2O7(2-)

    Forumindlæg
    Jeg sidder lige og roder med lidt Redox. Skal nemlig til eksamen i næste uge på Kemi C turbohold. Min lektor har kastet denne ud til os, men jeg kan ikke helt gennemskue den... I- + Cr2O7(2-) ---> I2 + Cr(3+) Hvad bliver Oxidationstallet for Cr2O7(2-)Og hvordan regnes det ud?
  • Opgaver

    Forumindlæg
    Hej alle sammen SKal til eksamen her om lidt Ville høre om der er nogen der har tideligere eksamenopgaver liggende? Helst noget der indholder immunforvsaret og nervesystemet, men alt andet kan også gå. i fagene Bioteknologi A, eller -kemi A Påforhånd tak
  • navngivning

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal aflevere kemi og har brug for hjælp med opgave a? hvordan er det man navngiver en aromatisk carbonhydrid? håber der er nogle som vil hjælpe! ved ikke om linket virker, men ellers er opgaven her. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/kemi2003-10-1.pdf
  • Ascorbinsyre og natriumhydroxid

    Forumindlæg
    Jeg står og skal til eksamen i morgen tidlig i kemi, og jeg er i min forberedelse stødt på et problem. Jeg skal opskrive en redoxreaktion for Ascorbinsyre og natriumhydroxid. Jeg kan ikke se mig ud af hvordan oxidationstallene skal se ud og reaktionen generelt. Er der nogen som kan hjælpe?
  • Elektronregnskab

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig eksamen i kemi om et par dage og under et spørgsmål om Redox Reaktioner, står der, at jeg skal gøre rede for elektronregnskab, men jeg forstår ikke helt hvad eelektronregnskab er i forhold til tildeling af oxidationstal? Håber jeg kan få lidt hjælp her :)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til eksamen imorgen i kemi C. jeg har et par helt grundlæggende ting jeg godt vil have svar på, er der ikke en der er sød og vil bruge 10 min på at svarer på nogle spørgsmål, som jeg ikke forstår ? På forhånd MANGE TAK
  • Forsøg med salte eller baser

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til FSA eksamen i fysik/kemi og sidder lige nu og laver dispositioner omkring baser og salte. Er der nogen som har nogle gode forsøg med dem? Håber at der er hjælp at hente ude ved jer flinke mennesker:) Tak
  • kan ikke finde ud af at lave disposition til navngivning af kemiske forbindelser

    Forumindlæg
    hej skal op i fysik/kemi eksamen i folkeskolen på næste tirsdag. har lavet dispositioner til alle emnerne bortset fra til navngivning af kemiske forbindelser. kan ikke regne ud hvilke forsøg jeg kunne bruge og hvad jeg kunne fremlægge om det. håber nogen har en ide det.
  • "Organisk analyse"- What?

    Forumindlæg
    Hvad går det emne ud på? Er ved at forberede mig til kemi A mundt eksamen og en af de mange mange emner vi kan komme op i er organisk analyse... Er det sådan noget med PH-strimler eller er det sådan noget med Fehling eller hvad? Er helt lost, hilfe!
  • jernsalte

    Forumindlæg
    hej jeg er ved at forberede mig til min kemi B eksamen og en af overskrifterne lyder: Jern, jernsalte og øvelserne ”undersøgelse af jernsalte og hærdning af stål” og ” fremstilling af jern(II)sulfat”. men jeg har ikke helt styr på hvad jernsalte er, hvad skal man komme ind på?
  • En Diode?

    Forumindlæg
    Skal til Fysik og kemi eksamen på fredag.... Og mangler virkelig noget info om dioder!! Hvad gør den, flere forskellige dioder?, osv... og meget gerne nogle forsøg til... Håber virkelig at i kan og vil hjælpe mig
  • Forslag til forsøg om gødningessalte

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til gødningesalte. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • Forslag til forsøg til vekselstrøm

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til vekselstrøm. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • NMR?

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal op i skriftlig kemi eksamen på onsdag, og der er en ting, jeg ikke er helt sikker på. Kobler benzenringe med alkylgrupper? Altså jeg mener bare, om signalet vil deles op for f.eks. CH2 gruppe, hvis det sidder på en benzenring?
  • Estere og medicin.

    Forumindlæg
    hej alle sammen. jeg sidder lige og læser til kemi eksamen og er ved at kigge på et af vores emner: estere i lægemidler. jeg kan slet ikke kode de to ting sammen. jeg håber der er en der ude der kan se sammenhængen, og måske lige give mig et lille hint. mange tak:)
  • Ejjj nogle som kan hjælpe? jeg skal lave en fremstilling af saltsyre. hjælp pleas.

    Forumindlæg
    hej. jeg skal til eksamen i fysik/kemi og har et problem, kan ikke finde nogle steder i min mappe eller noter hvor jeg forklare hvordan man fremstiller saltsyre. er der nogle som måske ville kunne hjælpe mig med et forsøg hvordan man gør? :) håber der er nogle som ville hjælpe.

Søgninger relateret til kemi eksamen 2010