Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15661 til 15680 af 24857
  • Magnetisme

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til noget fysik kemi da jeg intet forstår. En kompasnål står i retningen nord-syd. Over nålen holdes en ledningi retningen øst-vest. Strømmen i ledningen går fra vest mod øst. Hvordan vil kompasnålen bevæge sig? Ville være fedt med hjælp!
  • Forvirret over krafter

    Forumindlæg
    Hej jeg er kommet til at kigge på en gammel fysik opgave, og der er noget jeg under mig over... Hvorfor pejer kraften af gassen ned af? En gas kan vil ikke holdes nede af tyngdekraften? Burde der ikke være en kraft der hed F_op,gas Mvh
  • HJÆLP.. Det haster!!

    Forumindlæg
    heej jeg er igang med at lave en fysik & kemi rapport, og jeg skal skrive om BRÆNDSEL, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive.. tænkte at der var nogen som havde nogle ideer... && det haster rigtig meget?
  • Hjælp Hjælp.. F/K rapport

    Forumindlæg
    heej jeg er igang med at lave en fysik & kemi rapport, og jeg skal skrive om BRÆNDSEL, men problemet er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal skrive.. tænkte at der var nogen som havde nogle ideer... && det haster rigtig meget?
  • hjælp det haster!! biobrændsel & fossiltbrændsel

    Forumindlæg
    hej, jeg er igang med en fysik rapport, og jeg kan ikke helt finde nogle informationer ang. biobrændsel og fossilt brændsel, nogen der kan hjælpe, og helst hurtigs muligt... tak på forhånd. p.s. har tjekket wikipedia, og det kan ikke bruges.
  • Lektiehjælp søges STX mat A

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :)
  • Tæller SO som A-fag? (HTX)

    Forumindlæg
    Mine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A).
  • Fordampning af vand

    Forumindlæg
    Jeg har fået et spørgsmål i fysik der lyder som flg. "Du har i en kasserolle opvarmet 150 g. vand til kogepunktet. Varmetilførslen fra kogepladen er på 800 W. Hvaor lang tid går der, før al vandet er fordampet?" Hvordan regner jeg det?
  • Gennemsnit under 02!!

    Forumindlæg
    Hey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :(
  • illustrationer

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til at skrive SRP i fysik når jeg udleder formler osv. kan det være en god hjælp med illustrationer hvordan laver jeg dem selv bedst - så det ikke ser alt for sjusket ud.. findes der nogle gode (gratis) programmer til dette?
  • Drejningsmoment

    Forumindlæg
    HASTER! Jeg arbejder med mit 24-timers projekt i fysik og jeg står stille med at forstå, hvad vektoren "g" står for i vedlagte bilag. Skal også vide hvad "Dobbelt lodret streg" helt præcis betyder? Det fremvises også i bilaget.
  • hvad betyder det ?

    Forumindlæg
    heeej. Jeg er i gang med at lave en fysik rapport, men jeg ved ikke rigtigt hvad, konklussion, diskussion, indledning, litteratur, synopsis er..., Jeg ved ikke hvad rækkefølge det skal være i og så ved jeg altså heller ikke hvad det er ? nogle forklaringer ??
  • Forslag til forsøg om gødningessalte

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til gødningesalte. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • Hjælp jeg fryser

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået dette spørgsmål i fysik. Er der nogle, der kan hjælpe? En person har været ude at bade. Vandet er 20 grader og luften er 22 grader. Hvorfor fryser personen? På forhånd tak.
  • Forslag til forsøg til vekselstrøm

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til vekselstrøm. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd!
  • Den første film - problemstillinger?

    Forumindlæg
    Hej hej! Jeg skal lave AT projekt om den første film, første farvefoto og Auguste og Louis Luminére i fagene Engelsk og fysik. Nogen forslag til en god overordnet problemstilling til problemformuleringen? Eller anden inspiration? - Katrine :)
  • Thomas Edison (Glødepære)

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive AT opgave omkring Edisons Glødepære (Fysik og His) men er lidt lost omkring hvordan jeg skal formulere min oneline er der nogen der kan give en hånd vil vær meget taknemlig.....
  • Ejjj nogle som kan hjælpe? jeg skal lave en fremstilling af saltsyre. hjælp pleas.

    Forumindlæg
    hej. jeg skal til eksamen i fysik/kemi og har et problem, kan ikke finde nogle steder i min mappe eller noter hvor jeg forklare hvordan man fremstiller saltsyre. er der nogle som måske ville kunne hjælpe mig med et forsøg hvordan man gør? :) håber der er nogle som ville hjælpe.
  • AT eksamen bdr wright

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op til AT eksamen og vil høre om der nogen der også har lavet synopsis om brødrene wright i fysik og historie? Jeg kunne godt tænke mig at læse jeres for at få inspiration til nyt stof. På forhånd tak \Nicolai
  • Faseovergange

    Forumindlæg
    Hey Jeg læser til min fysik årsprøve, og er nået til stofs faser og faseovergange: Jeg kender: Fast, flydende, gas og plasma. Er der ikke en ting der er ret vigtig at nævne?