Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15661 til 15680 af 34042
-
Reducer udtrykket
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med dette: Jeg skal reducere følgende udtryke (xy+x^2)/xy Jeg får svaret (y+ x)/y, er det rigtigt eller kan det reduceres yderligere? -
Binomial
ForumindlægHej Alle, Er der nogen der kan anbefale nogle kilder til at læse om binomial og alt hvad der indgår under emnet som man skal vide i gymnasiet på A-niveau? Vil ikke rigtigt tage chancen om jeg får det til eksamen, og det eneste jeg forstår er at binomialfordeling er en slags sandsynlighedsfordelin... -
Beregn og udregn vægt
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe... a= -9976.43 b= 1.998799 1e) Beregn rumfærgens vægt efter henholdsvis 60 og 120 sek. Beregn den relative afvigelse mellem modellens tal og tabellen 1f) Udregn vægten efter 250 sek. og kommenter resultatet. -
Spansk på gymnasiet???
ForumindlægHejsa :) Jeg vil efter 10 klasse have spansk på gymnasiet, uden jeg har haft det før, så jeg ikke behøver og tage tysk på gym, burde dette være muligt? Har gennemført 3 års undervisning i tysk, og har også valgt det fra i 10 klasse.På forhånd tak! -
Logistisk vækst
ForumindlægJeg skal skrive lidt om logistisk vækst, og er i tvivl om hvorvidt nedenstående er rigtigt. Er der mon nogle der kan hjælpe? Den simpleste måde tilvæksten per individ kan aftage på, er taget i brug og altså beskrevet lineært: ΔNn / Nn-1 = c · (1 - "N" _"n-1" /&qu... -
trigonometri
ForumindlægKan i forklare hvordan man bruger trigonometrifunktionerne i retvinklet trekant og beviset for dem samt beregning af vinkler og sider og det omvendte af funktionerne. Takker på forhånd! -
Optagelses prøve snart. Skal, skal ikke?
ForumindlægHej alle sammen. :-) Jeg skal til optagelses prøve snart på et gymnasie (UPV prøven), og jeg er meget nervøs. Jeg kender et par stykker som også har været til samme prøve, men de har ikke været lige gode til at forklare mig hvad jeg skal gøre/sige. Jeg ved udmærket godt at det er meget forskel... -
Matematikspørgsmål
ForumindlægHej alle, er der nogen som kan svarer mig på nogle af de her forskellige spørgsmål? Det er til en matematikeksamen, hvor jeg skal være forberedt på at trække en af de nedenstående spørgsmål. Jeg ved godt at der er mange spørgsmål, men hvis i bare kan svarer mig på dem i kan, så vil jeg blive gla... -
Monotonilinje
ForumindlægJeg er lige igang med at træne Monotonilinje og ville spørge om det er korrekt [Se vedhæfte billede] -
Find den afledte funktion
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? Bestem den afledede funktion for følgende funktioner, idet du angiver de regneregler, som du anvender, og hvor de anvendes: g(x)=x^3 * e^-x -
Dividere heltal
ForumindlægEr der nogle af jer som har en god og hurtig metode til at dividere to heltal? Tak! -
Afgangsprøven 2014
ForumindlægHej 9. Klasser! Andre der ligesom mig har trukket jeres udtrækningsfag i dag? Hvad har i trukket og er i tilfredse? Mundtligt tysk og skriftlig Geografi, ikke ligefrem tilfreds med det tyske.. -
Arealer under/mellem kurver
ForumindlægHEj SP Sidder med en opgave, hvor det er jeg skal forklare om arealer under og mellem kurver. Er der en venlig sjæl derude der vil forklare mig hvad dette vil sige? Har læst på nettet, men forstår det ikke helt? -
Opstilling af kriteriefunktion
ForumindlægOpgave 4 et møbelfirma sægler to slags borde, træ og metal. firmaets dækningsbidrag er 3.100 kr. for træ og 2350 kr. for metal. Opstil kritieriefunktionen for firmaets dækningsbidrag. -
ligninger
Forumindlæghar brug for hjælp med disse -
SRP Formidlings opgave integral regning
ForumindlægHej alle, Jeg sidder og skal skrive en formidlingsopgave med brug af integral regning til SRP. Jeg mangler blot lidt inspiration til hvor jeg kunne bruge det i virkeligheden? Emnet skal gerne være et projekt som er udført med brug af integral regning. Emnet skal være kendt på internettet, så de... -
Ulemper og fordele ved at bruge matematiske modeller
ForumindlægHej derude. Hvilken fordele og ulemper er der ved at bruge matematiske modeller? -
det skrå kast
Forumindlæghej sp Jeg har et spørgsmål mht. min opgaveformulering til min SRP. I forhold til andet spørgsmål, vi i råde mig til at udlede kasteparablen og teorien for det skrå kast hver for sig? For jeg havde tænkt på at gør rede for x- og y-komposanten hver for sig og derefter udlede kasteparablen. Desud... -
trigonometri.
ForumindlægHej er der nogen der kan løse den opgave for mig og skrive hvordan det har gjord tak :) opgaven er vædfeftet. -
Jeg ved virkelige ikke hvilket begreb der er tale om
ForumindlægHvilken værdi i renteformlen er de 15.000 kr. og hvad er det matematiske begreb for værdien? Begrund dit svar ved at definere begrebet
