Matematik

Matematikspørgsmål

26. maj 2019 af Sara113i - Niveau: B-niveau

Hej alle, er der nogen som kan svarer mig på nogle af de her forskellige spørgsmål? Det er til en matematikeksamen, hvor jeg skal være forberedt på at trække en af de nedenstående spørgsmål. 
Jeg ved godt at der er mange spørgsmål, men hvis i bare kan svarer mig på dem i kan, så vil jeg blive glad. 

Fortæl om kvartiler for grupperede observationer, og hvorledes man beregner det?

Lineære funktioner og eksponentielle funktioner:
Hvad er forskellen og lighederne mellem lineære og eksponentielle funktioner? Kom gerne ind på forskrift og konstanterne i forskriften samt graferne?

Ekspontentielle funktioner:
Forklar sammenhængen mellem ændringer i x-værdien og i y-værdien
Forklar, når man kender vækstraten for x-tilvækst=1, hvorledes man bestemmer vækstraten for en anden x-tilvækst
Fortæl om graferne.

Differentielregning:
Hvad fortæller differentielkvotienten i forskellige punkter, om grafens udseende?
Hvordan kan man bestemme funktiones monotoniforhold ved hjælp af differentielregning?
Hvordan kan man bestemme ligningen for en tangent til en graf ved hjælp af differentielregning?

Vektorregning:
Forklar hvorlede man kan beregne længen af en vektor.
Forklar om sammenhængen mellem punkters og vektorers koordinater.
Forklar om beregningen af afstanden mellem to punkter.
Forklar de to formler for skalarprodukt, og hvorlede man kan bruge dem til at beregne vinklen mellem to vektorer. 

Sansynlighedsregning:
Forklar, hvad vi forstår ved en binomialfordeling, og hvorledes vi når frem til en formel for sandsynligheder i en binomialfordeling.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. maj 2019 af Capion1

Indlægget ligger ikke i Studieportalens ånd og formål.
Der er udmærkede lærebøger, som behandler emnerne.
Læs i.ø. betingelserne for brug af Studieportalen, - link hertil nederst på siden.


Svar #3
26. maj 2019 af Sara113i

Jeg har prøvet at bruge google, men jeg havde håbet der var nogen herinder der måske kunne besvarere dem med brug af andre ord.


Brugbart svar (0)

Svar #4
26. maj 2019 af StoreNord

Så skulle vi opfinde den dybe tallerken igen og igen. Med et godt link fra Google kan du læse det igen og igen, og derved komme til at forstå det.
Hvis du da ikke smider linket væk.


Skriv et svar til: Matematikspørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.