Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 15661 til 15680 af 33697
-
Sandsynlighedsregning, kombinationer.
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Har vedhæftet et screenshot -
Videregående uddannelse molekylær medicin
ForumindlægHej.. Jeg går på 2 g. og vil rigtig gerne læse molekylær medicin når jeg er færdig med HTX,, Jeg regner med mit gennemsnit vil ligge på 8,2, hvis jeg tager mig rigtig meget sammen, men for at komme ind på molekylær medicin kvote 1 kræver det 9,1 og standby 8,5.. Vil det så være realistisk for mig... -
areal og ligning - HASTER!!!
ForumindlægHej, er der nogen, der kan hjælpe mig med nedenstående opgaver (begge delspørgsmål), hvor i viser alle trinene i beregningen eller forklarer, hvad i gør undervejs, da jeg er helt på bar bund omkring, hvordan opgaven løses. Tak på forhånd! -
differentialregning og differentialligning
Forumindlæghvad er forskellem mellem differentialregning og ligning? -
HHX eksamen ?
ForumindlægNår man skal op i eksamen HHX, kommer man så op i læsning også ? -
Cubakrisen
ForumindlægHej Alle Jeg har netop fået udleveret min SRP opgaveformulering i dag. Et af spørgsmålene er: Der ønskes en redegørelse for væsentlige forhold under Cubakrisen - Er der nogle der har et bud på hvad der kunne være spændende at komme ind på her? Indtil videre har jeg: Sovjet og Cubas ... -
Grafregner
ForumindlægHej Hvad er forskellen på texas TI-89 og TI-84 plus? -
Vektor
ForumindlægHej jeg kan ikke finde ud af følgende 3 opgaver. Hvem kan hjælpe? Klik på billedet. Tak for hjælpen -
IT-89 TIL KUN 700 KR. (inklusiv, ins. bøger + usb kabel)
ForumindlægSælger en IT-89 til 700 kr. Den er 1,5 år gammel -
Integralregning HASTER MEGET
ForumindlægHej derude Har fået det her spørsmål men kan ikke helt så hvad jeg skal starte med for at løse det. :) Graferne for funktionerne givet ved g(x) = √x og h(x) = 1/x^2, x>0, afgrænser sammen med linjen x=a (a>1) i 1. kvadrant et område, der har arealet 148/9, find a ved hjælp af cas-v... -
funktion - hjælp
ForumindlægRedegør for, hvad der forståes ved begreberne definitionsmængde og værdimængde. Definitionsmængde ¨hvad er det nu det er :D -
Hvad hedder denne opgave?
ForumindlægHej Idag i fysik havde vi nogle kopirark hvor man skulle flytte nogle ind i 5 forkellige huse, ud fra nogle oplysniger man fik. fx. Ham i det hvide hus bor til højre Eller Danskeren har en hund Det man kunne læse ud fra det var fx : hvor de kom fra- hvad det røg- hvad de drak (vand/øl)... -
At finde en tangent ved en given hældning
Forumindlæg -
Ti Nspire cx cas
ForumindlægHej. Af ren nysgerrighed ville jeg bare lige høre om der er nogle der ved hvad det/den mest avancerede program/regnemetode, som Ti Nspire cx cas kan klare?? Vil ikke høre noget om "det kommer an på hvad du diffinere svært", men bare et konkret... -
Optagelsesprøve til gymnasie
ForumindlægHej, jeg er desværre ikke blev egnet til gymnasiet, da min UU-vejleder påstod at jeg manglede noget i engelsk. Jeg skal snart tage til en optagelsesprøve på et gymnasium jeg ønsker, til optagelsesprøven har jeg nogle spørgsmål som jeg er i tvivl om som lyder således: Hvilke fag jeg kommer op i?... -
Galileo Galilei
ForumindlægHej allesammen har lige et sprørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med. På hvilken måde repræsenter Galileis opdagelser et nybrud i videnskabelig forstand ? Tak på forhånd :-) -
Geografi jobmuligheder
ForumindlægHej allesammen! Jeg står i den situation at jeg skal starte på universitet her til sommer og i den forbindelse så overvejer jeg seriøst at studere geografi da det virkelig tiltaler mig. Men problemet er at jeg har svært ved at finde ud af om det er et studie som er ubrugeligt på arbejdsmarkedet ... -
Skriftlig Kemi A
ForumindlægHvor mange procent skal man for at bestå skriftlig Kemi A på STX -
statistik
ForumindlægHej Jeg laver pt. nogle opgaver ang. deskriptiv statistik fra kapital 1 i dette kompendium; http://www.hansreitzel.dk/%C3%98konomi/Grundl%C3%A6ggende-statistik/~/media/42E55F46B7DA4E6785E51C63697ED0A8.ashx Jeg er dog i tvivl om jeg har løst opgaverne korrekt - så mit spørgsmål går på, om der er ... -
Motor
ForumindlægHej, jeg skal til at købe en DC motor, men ved ikke helt hvilke krav jeg har til motorens "torque". Derfor tænker jeg, at lave lidt beregninger før jeg køber min DC motor. Jeg tænker, at den "bil" jeg vil bygge kommer til at veje omkring 5kg. Dernæst har den 4 dæk, så vægten ...
