Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15681 til 15700 af 24857
-
Gode regler for reaktionsligninger..?
ForumindlægHej. Som andre 9. klasses elever skal jeg op til eksamen i fysik i næste uge. Jeg er desværre ikke så god til at lave reaktionsligninger, og derfor ville det være fedt, hvis der var nogle, som havde nogle gode råd, og evt. kendte nogle hjemmesider eller bøger om reaktionsligninger :-)? -
AT Telefonen
Forumindlæghej som mange andre har jeg skrevet om telefonen i Historie og fysik. jeg har skrevet telefonens historie... nu hvor jeg skal skrive metode har jeg lidt problem... hvordan kan jeg være kildekritisk når det bare historie jeg har skrevet? håber virkelig der nogen som kan hjælpe -
eksamen.
Forumindlæghej, jeg skal op til examen i fysik! Jeg kan enten trække, magnetisme, radioaktivitet, syre og baser og alkoholer. Er der nogle der kender nogle metoder til de der emner. Nogle fif ? Hilsen Emilie -
Lige et lille spørgsmål til dansk
ForumindlægJeg arbejder i AT med fagene Dansk og Fysik, hvor jeg i dansk skal analysere nogle digte, men hvad er det vigtigste at fortælle om til eksamen? Man kan jo ikke fremlægge en hel analyse of fortolkning når der er tale om 2-3 digte?? Endvidere har man kun 10 min. taletid.. -
Starte med metoderne?
ForumindlægNår jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere? -
Hvilken metode har jeg brugt?
ForumindlægJeg har i fysik valgt at redgøre for Otto-kredsprocessen og bilens form set i relation til hastigheden. Men problemet er at jeg bare redegøre med udgangspunkt i andres formler, teorier og definitioner (de fleste af dem er self. videnskabsmænd), men hvilken metod ebruger jeg så? -
Matematik=naturvidenskab?
ForumindlægJeg har godt fysik og dansk som fag i AT, men ville høre om Matematik også var et naturvidenskablig fag? Jeg vilnemlig i teoridelen gerne pointere at jeg har brugt integralregning mht. nogle grafer og arealbestemmelse a punktmængder.. -
Ideografisk vs. nomotetisk?
ForumindlægHejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk? -
Transformation eller Induktion??!
ForumindlægHeij alle :P<3 Jeg er i gang med at sætte alle mine fysik/kemi ting i orden, og der faldt jeg over et papir med forsøget "Mini elværk" hvor man så selv skulle lave et, men er ret forvirret lige nu...minielværk, er det under tranformation eller induktion? -
EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?
ForumindlægHej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ? -
Spejling: Overfladens normal?
ForumindlægHej :) Jeg er bare lige i gang med at læse noget fysik om spejling og brydning. Når jeg læser et afsnit om refleksionsloven kommer udtrykket overfladens normal op. Hvad er overfladens normal? Hvordan vil du forklare det ud fra det vedhæftede billede? Tusind tak :) -
Fremstilling af alkohol ved gæring
Forumindlægjeg har mistet min Fysik og Kemi raport om hvordan man fremstiller alkohol ved gæring. men jeg kan huske noget af det man skal bruge, men ikke hvordan man udfører det. Materialer: x2 koniske kolber gær. ved ikke hvor meget sukker. ved ikke hvor meget prop med 2 huller vand. pls hjælp. -
Haster - AT radioaktivitet
ForumindlægJeg skal ind til eksamen lige om lidt og har lavet et oplæg i fysik/historie om opdagelsen af radioaktivitet og dens betydelse for verdenen. Jeg mangler nogle gode idéer til nogle diskuterende spørgsmål jeg kan bruge i dialogen -
Induktion/vekslestrøm/transformation
ForumindlægHej alle, Jeg skal op i fysik d. 10. juni, altså på torsdag. jeg er igang med at læse op til de forskellige emner, men kan bare ikke forstå induktion, vekslestrøm og transfomation. Er der nogen der vil give mig en nem forklaring på hvad det er? På forhånd tak :o) -
Vekselstrøm?
ForumindlægHeeej alle Jeg skal op i fysik i morgen og er ved at lave dispositioner til alle emnerne. Jeg har lavet et punkt der hedder hverdag til hver, jeg kan bare ikke finde på hvad jeg skal skrive ud for hverdag til vekselstrøm nogle ideer? Hjælp! Tak :) -
ax^2+bx+c
Forumindlæghej.. jeg skal op til matematik eksame onsdag, og jeg skal nævne omformningsreglerne og demonstrerer anvendelsen ved omformning af en formel fra fx fysik. jeg søger efter noget med formen ax^2+bx+c ? heeeeeeeelp mee! -
HASTER: Transformation
ForumindlægHej med jer alle. :) Skal snart op i Fysik/kemi og mangler en masse til transformation (fatter det ikke rigtig) 1) At fremstille en transformator og hæve/sænke spændingen? 2) Andre forsøg? 3) Kom endelig med mere viden (fakta, forsøg osv.) - På forhånd tak. -
EKSPERIMENTER SYRE, BASER OG SALTE
ForumindlægHej alle. Er der nogle derude der kan hjælpe mig, jeg skal op til mundligt fysik her på fredag. Hvilke eksperimenter synes i jeg skal lave der omhandler syrer baser og salte gerne hvis i kan nævne 4 forskellige på forhånd tak :D help meeeee -
Hjælp til forberedelse til FSA i kemi/metaller
ForumindlægHej. Jeg er igang med at forberede mig til eksamen i fysik/kemi og et af emnerne er "Metaller". Jeg har derfor et kort spørgsmål, som jeg håber, i vil hjælpe mig med :-) Hvorfor er/kan alle metaller (blive) magnetiske? På forhånd mange, mange tak for hjælpen!! -
Fremstil et salt
ForumindlægHey Jeg skal op til fysik/kemi eksamen - FSA Jeg vil gerne lave et forsøg hvor jeg fremstiller et salt, kan bare ikk finde noget fosøg. Nogen som ved hvordan jeg kan gøre det?
