Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15741 til 15760 af 20689
-
Hjælp hurtig !!
ForumindlægHej jeg skal op her i morgen i fysik og kemi og jeg vl lave det forsøg med flammefarver med temaet ioner, men hvis man nu tager natriumclorid så vil farven blive gul, men hvorfor ? er det fordi der er ioner i eller hvad er det ? Forsøget kommer nemlig frem når man søger på det, men ikke rigtig hv... -
Temperatur og tid..
ForumindlægHeej.. Er der nogen der kan hjælpe mig med noget fysik? 1. opgave: Opvarmning af vand 1,5 kg vand bringes i kog i en jerngryde, der vejer 1,2kg. Start temperaturen er 14grader og kogepladens effekt er 1100W. Hvor lang tid tager opvarmningen? på forhånd tak :) -
Hjælp hurtigt tak!
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave i fysik, hvor jeg skal angive energiovergange, der svarer til de 5 linier i Lymanserien, som har de største bølgelængder. Derefter skal jeg beregne disse liniers fotonenergier og de tilhørende bølgelængder. Og til sidst svare om nogle af linierne er synlige. Jeg... -
Effektivitet??
ForumindlægHej. Jeg har trukket effektivitet i min mundtlige fysik eksamen C niveau. I opgaven skal jeg komme ind på følgende: - begreberne energi og effektivitet/nyttevirkning - hvordan effektiviteten kan måles eksperimentelt - betydningen i dagligdagen - samfundsøkonomisk betydning Nogle ideer til, hvad j... -
Historie
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp vedr. historisk indgangsvinkel. Jeg har fået nogle enkelte gamle tekster og nogle nye omkring renæssancen og skal jo så stille en problemformulering op og nogle problemstillinger. Jeg bliver bare så forvirret når jeg læser mine gamle notater og opgaver, hvor jeg har sk... -
Eksamen - varme og varmekapacitet
ForumindlægHej alle Jeg er til 24 timers eksamen i fysik og har trukket emnet varme og varmekapacitet. Hvad er godt at komme ind på, skal lave en præsentation på 6-7 min. Derudover forstår jeg ikke helt hvad den specifikke varmekapacitet er. Jeg ved at det er varmakapacitet/masse, men mere end det forstår j... -
ENERGIOMSÆTNING, ååååh!
Forumindlægjeg skal til fysik eksamen imorgen, og har lige været oppe og trække emnet ''energiomsætning'' .. spørgsmålet lyder: mundtlig præsentation af energiomsætning mellem ELEKTRISK energi og VARME energi. jeg skal også komme ind på begreberne specifik varmekapacitet og specifik fordamp... -
Haster!!!
Forumindlæghej allesammen. jeg står og skal til eksamen i fysik imorgen og er gået i stå her. Når man skal regne nyttevirkningen ud af en elkedel. Jeg har fundet et eksempek på et forsøg, som jeg vil forklare om, men så står der at effektforbruget er på 1750 W. Jeg troede at det var noget noget man aflæ... -
Gitterligningen
ForumindlægEr der en der vil være rar, at beskrive den gængse teori bag, gitterligningen.. Jeg kender formlerne.. Men er ikke helt sikker på, hvor i gitteret osv, de skal bruges. Eller hvad gitterligningen bruges til generelt. Jeg skal bare have lidt hints - så kommer jeg igang.. Har ikke haft om gitterl... -
Bølgelængde opgave
ForumindlægHej Jeg er igang med nogle fysik lektier hvor jeg for stillet følgene spørgsmål 1) Et lys bliver sendt gennem et optisk gitter med en gitterkonstant på 2500nm. Afstanden fra gitter til tavlen er 4,00 m, og afstanden til n = 2 er 80 cm. a) Bestem bølgelængden λ for ... -
Varmefylde
ForumindlægHej! Jeg er igang med en fysik opgave, hvor de spørger "En kaffe maskine brygger kaffe med effekten 1200 W. hvor lang tid tager det, hvis det kræver en energi på 400kJ til kaffebrygningen?" Jeg har sagt 400 000/1200 = 33,333 sec, er det korrekt? Har jeg brugt den rigtige for... -
Projektopgave om regnskoven.
ForumindlægVi går i 9. klasse, og er lige nu igang med den oblitoriske projektopgave. Vi er godt igang med rapporten, og er igang med at finde ideer til fremlæggelsen. Vi ville spørge om nogle af jer har nogle erfaringer med regnskoven, som vi kunne bruge i fremlæggelsen. Forsøg, skulptur, teater osv. Vi ... -
Geografisk synspunkt ud fra emnet "Energi".
ForumindlægJeg har fået en fysik/kemi/naturfagligt rapport for, hvor vi i rapporten b.la. skal lave små faktaboxe med ENERGI set fra forskellige slags synspunkte. Jeg har fået lavet dem alle, undtagen: "Beskriv energi set fra et geografisk synspunkt." Kan en af jer måske komme et lille uddr... -
SSO - optik - øvelsesvejledninger
ForumindlægHejsa.... Jeg skal skrive større skriftlig opgave i fysik, men jeg synes got jeg kunne bruge nogel flere øvelsesvejledninger. Jeg skriver om optik, samlelinser, spredelinse, brydnining i prisme mm. Jeg ville være virkelig glad hvis der var nogen der havde nogle øvelsesvejledninger til enmet o... -
x og y komposanter
ForumindlægHej håber virkeligt der er nogen der kan hjælpe mig med den nedestående fysik opgave (bare en lille formel). Et fly, der skal nedkaste pakker, flyver i 300m højde med en fart på 60m/s og kaster en pakke. Glem vindmodstanden. 1) Hvad er x og y komposanterne af dens hastighed, lige før de lander... -
Masseenergi
Forumindlæg"I denne øvelse ser vi på et kernekraftværk, som producerer energi i fissionsprocesser af typen: 1/0-n + 235/92-U --> 89/36-Kr + 144/56-Ba + 1/0-n Find de indgående kerners atommasser fx i "Databog fysik kemi" og beregn den samlede masseenergi i begyndelses- og i sluttilst... -
Bølger og svingninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til afgangsprøve i fysik og kemi, og læser ligenu op på emnet "bølger og svingninger". Er der nogle der har nogle gode idéer til, hvad man evt. kan komme ind på? Og måske nogle gode forsøg? Af forsøg har jeg indtil videre: Pendulforsøget og gitterforsøget :) Mange ... -
panfløjten og stående bølger i resonansrør
ForumindlægHej alle, Jeg er igang med at skrive en fysik rapport over panfløjten og stående bølger i resonansrør ved hjælp af reagensglas. Jeg har udført forsøget med forskellige toner, og indsat i et skema som ses vedhæftet. Jeg er lidt i tvivl om følgende ting: Hvorfor længden bliver mindre, nu hø... -
Sky Tower
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder med opg 4 fra Fysik A studenter eksamen 2004: http://www.emu.dk/gym/fag/fy/uvm/eksamen/2004_7_2.pdf men kan simpelthen ikke få løst a' eren jeg får 112 m? :-S jeg bruger ellers formlen v2-v02=2a(s-s0)? En der kan hjælpe? -
Haster !!
ForumindlægJeg er lidt dum til fysik . og jeg har virkelig brug for hjælp til den her opgave ... :) Lyd er trykbølger i luft. ved stuepemperatur udbreder de sig med farten 348 m/s. a) Hvad er bølgelængden for en bastone på 30 Hz ? b) Hvad er den for en diskanttone på 12000 Hz ? Jeg håber virkelig at i v...
