Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 15761 til 15780 af 153574
-
Hjæp til eksamen?
ForumindlægHej Jeg skal til ekamen om en uge, s jeg tænkte på om der er nogle der har nogle råd, eller hvordan jeg kan være godt forberedt? Tak på forhånd -
Tjekke nogle 2 opg.
Forumindlæghey. Er der en venlig sjæl derude der kan tjekke mine to opgaver? :) Jeg er gået lidt i stå til sidst, men det er er fordi jeg er i tvivl om resultatet for oven. Ellers har jeg formlerne. -
Praktisk anvendelse af pythagoras?
ForumindlægHej!! Er der nogen som har bud på, hvor man anvender pythagoras sætning i praksis? -
Kvalitativ og kvantitativ.
ForumindlægHvis censoren spørger, hvad forskellen mellem kvalitativ og kvantitativ metode er. Hvordan skal jeg så svare på dette? Og er Tendens det samme som Hensigt og Intention? Hvorfor er det posititvt at en kilde har tendens? -
Astronomi sucks :(!
ForumindlægAstronomi – Solens daglige/årlig bevægelse - Beskriv Solens opbygning, dens daglige og årlige bevægelse og årsagerne hertil. Gør rede for Solens op- og nedgangstider og dens kulmination. Kom også ind på, hvordan kulmination kan anvendes til stedbestemmelse på Jordoverfladen. Astronomi &nd... -
Vægter C-fag: 2 x 1 eller 2 x 0,5???
ForumindlægHejsa! Hvis man nu har fået 7 i årskarakter i fysikC Og så er til eksamen og får 10 :) Vægter begge karakterer så 1 - eller vægter 7-tallet 0,5 og 10-tallet 0,5? -
Atom vægt?
ForumindlægHvorfor vejer isotopen Cl 37 36,965 u og ikke 37 u, hvis protoner og neutroner vejer mere en 1 u hver? -
Forsvar
ForumindlægHej, jeg skal snart til at forsvare min SRO, men hvad skal man egentlig ind på?, -
Løsningerne til eksamenssætet
ForumindlægHej, somebody ved om løsnigerne til de forskellige eksamenssæt ligger et eller andet sted, selve eksamenssættet kan man hente på undervisningsministeriets hjemmeside, men kan ikke finde løsningerne -
Udregning af u-værdi for tagkonstruktion
ForumindlægJeg skal udregne u-værdien for en tagkonstruktion, hvor jeg har fået følgende oplyst: Tagudformning: Huset udføres med afvalmede gavle. Tagkonstruktion: Præfabrikerede gitterspær. Taghældning: 25 grader. Tagudhæng: Vandret facadeudhæng, ca. 660 mm incl. tagrende, ca. 400 mm udhæng i gavle. Ve... -
Metode hjælp :s
Forumindlægjeg har skrevet om hvordan atombomben virker, hvilken metode har jeg så brugt? det kan jeg ikke helt finde ud af, har jeg brugt den dedoktive eller den indoktive? -
Hjælp til at forstå fænomenet "ligevægt"
ForumindlægHej Jeg er i gang med at skrive et teori afsnit til forsøget "Kroppens hvileeffekt" og jeg vil gerne inddrage lidt relavant viden om fænomenet ligevægt. Uheldigvis har jeg ikke så styr på det og jeg kunne virkelig godt bruge en til at kunne forklare mig hvad det basalt er. Gerne med... -
el lære
Forumindlæghej.. jeg sidder og kigger på en opgave hvor der står jeg skal finde erstatnings impedansen.. er der en der kan fortælle mig hvordan jeg gør det ? følgende ting er oplyst i opgaven. R1=10ohm R2=5ohm Xc=6ohm Xl=10ohm -
NEEEJ
ForumindlægHej allesammen , ja i kan jo se overskriften at det haster... ( emnet: fra lavt vand til dybt vand Jeg skal forklare hvordan fiskene kan komme fra lavt vand til dybt vand. og skal bruge de nedstående ord. Men jeg kan bare ikke forstå hvordan og hvad jeg skal skrive i opgaven:/ Nogen som kan hjælp... -
Samlet gymnasial uddannelse og som enkeltfag.
ForumindlægHvad er det?? Det er vis i STX, hvor man kan få nogle fag som enkelt fag .. -
Brint og brændselscelle
ForumindlægHej. Jeg sidder og prøver at forstå hvordan en brændselscelle fungere. Har såmænd forstået det, men det er den kemiske proces der driller lidt, og håbede at der var en der gad at hjælpe lidt. :) en brændselscelle består af en membran hvor der udenom er en elektrolyt. Elektrolytten er ionledende... -
Kirkeorgel frekvens.
ForumindlægOpgaven lyder: På et kirkeogel er frekvensen af den dybeste tone 16,35hz. Hvad er den effektive længde af orgelpiben, når denne er en kvartbølgesonator? Håber at i kan hjælpe mig med opgaven. MVH Marcus. -
Rilleafstand
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg skal finde bølgelængden ud fra en given rilleafstand. Jeg har en rilleafstand på 0,5 mm, og formlen: cos(um) =-(λ/d)·m+cos(i). Jeg har indteget cos(um) som funktion af m og ser, at cos(um) er lineært aftagende med m. Hældningen for grafen skulle væ... -
Hjælp!! (Termiskprøve)
ForumindlægHej folkens derude, jeg vil bare lige høre om hvad for nogle fag der er vigtigst til den der TERMINSKPRØVE???? Håber der er nogle der har svar til det jeg skal have hjælp til......:) Tak på forhånd!!:) Skal bare lige siges at jeg kun går i 8 klasse, så det er min førske terminskprøve (V... -
hvorfor?
ForumindlægSynes ikke rigtig jeg kan finde noget om det - hvordan kan det være at der i en kernereaktion frigives energi? Har jeg tænkt en del over ...
