Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 15781 til 15800 af 70316
-
Rydbergformlen
ForumindlægHvordan udleder man Rydbergformlen?? nogen der har en ìde? -
Minimumsloven
ForumindlægHej :) Jeg har et spørgsmål der lyder således: Hvordan kan man sikre planternes vækst ved brug af minimumloven? -
lyseksam
Forumindlæghej hvis jeg nu trækker lys til eksamen hvad kan man fortælle om : gammastråling infrarødt mikrobølger -
Til de sanglystne...
ForumindlægHer er en rigtig god sang til alle kemitilhængere... http://www.privatehand.com/flash/elements.html (den er på engelsk) Prøv om du kan følge med... -
Tid til at udfylde sin uddannelsesbog.
ForumindlægHej, nu er det så tid til at skrive til sin videregående uddannelse, jeg har nogle spørgsmål mht. til at udfylde sådan et skema, som skal guide mig igennem den. Jeg ved selvfølgelig godt hvad jeg skal skrive i den, men kan der være sådan en måde der fanger læseren der hellere vil have denne ansø... -
Astronomi-spørgsmål om solpletter.
ForumindlægDa der ikke er noget astronomi-forum, spørger jeg her om solen er klarest ved solplet maksimum eller solplet minimum, og hvorfor er det sådan? På forhånd mange tak :) -
koordinationstallet
ForumindlægHej, er der nogen herinde der kan fortælle mig, hvad koordinationstallet betyder... et eksempel som jeg ikke forstår er: Na+ og cl- har koordinationstallet 6..hvordan kan man se det eller regne det ud...jeg er nemlig helt lost, håber der er nogen der kan hjælpe -
varmefylde
Forumindlæg300 g isterninger hentes op fra fryseren, hvor temperaturen er -18 grader c. Beregn først den energi, der skal tilføres for at opvarme isen til 0 grader C. Beregn dernæst den energi, der nu skal tilføres for at smelte isterningerne. Smeltningen af isterningerne sker ved, at de kommer life fra fr... -
IR-Spektroskopi
ForumindlægNogen der meget kort kan fortælle hvad IR-spektroskopi går ud på ? -
Differentialregning
ForumindlægHar nu læst stoffet om differential regning fra bogen (Mat B, systime) og er forundret over hvor dårligt den forklarer det (I forhold til diverse youtube videoer). Men så kommer den skriftlige løsning der simpelthen er et ark med en række numre. Ingen forklaring om hvad man skal andet end det e... -
Relativitetsteorien
ForumindlægHej, Ved I hvilke emner der er under Relativitetsteorien? Fx længdeforkortelse, tidsforlængelse, E=mc^2 osv. Hvilke af disse emner kunne man lave eksperimenter med som man selv kunne fortolke på? -
elektromagnetisme Hjælp
Forumindlægjeg har brug for at vide hvad de to huler hedder på digitalt voltmetert som den røde og sorte ledning sidder i -
tidskonstant
Forumindlægr = RC r, er tidskonstanten(det tætteste jeg kunne komme på det græske bogstav) R, er modstanden=100Kohm og C er kondensatorens kapacitet=894ohm jeg skal så vise at r angiver den tid der går inden spændingen der ligger over kondensatoren(Uc) er faldet med 63,2% af maksimalspændingen på 10V. ... -
Kvantemekanik
ForumindlægHvad viden kræver det før man kan lære Kvantemekanik? Her er et EKS. "Det kræver man kan forstå variabel før man kan lære algebra" -
organisk og uorganisk stof
ForumindlægHar jeg forstået det korrekt, at: organisk stof: H2O og CO2 mens organisk stof er: C6H1206 (drusukker/glukose), O2 og H2CO3(kulsyre) -
Opgaveredaktører
ForumindlægVille det ikke være smart med en side, hvor man kunne se hvem der var opgaveredaktører i de forskellige fag?? - f.eks. kunne jeg godt tænke mig at vide hvem (ud over mig) der er opgaveredaktører i fagene kemi og biologi.. -
lambda
Forumindlæghar λ en bestemt værdi eller varierer det??? -
I need help :O
Forumindlæghey jeg og har lige nogen spørgsmål til alle jer kloge hoveder derude, jeg har brug for lidt hjælp, så jeg kan komme videre med mit projekt (: hvad skal den ydre modstand være for at den afsatte energi i spændingskilden er mindst mulig ? hvad skal den ydre modstand Ry være i forhold til Ri fo... -
Bølgeligningen
ForumindlægHej alle. Jeg har følgende opgave: Forklar formlerne v = lambda * f og f = 1/T Den første formel er bølgeligningen. Jeg kan selvfølgelig forklare hvad enhederne står for og lidt om hvornår man bruger dem. Men hvad er ellers smart at tale om? (Det er til mundtlig eksamen) Kom gerne med n... -
HJÆLP til matematik niv. B!!!!!
ForumindlægHej!! Jeg er en pige på 18, der har brug for hjælp med at forstå de vigtigste ting i matematikken. Jeg går i 2. på HHX i lyngby. Jeg afslutter matematik til sommer. Er der en, der har mulighed for at kunne hjælpe mig? -har erfaring med at kunne lærer fra sig? -og vigtigst af alt, har tid? Mvh,...
