Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 15801 til 15820 af 152758
-
SRP hjælp udbydes...
ForumindlægHej Jeg vil godt hjælpe med SRP - MAT/FYS eller lign. Jeg læser selv på AAU (Civil ingeniør), og har nogle (efter min mening) gode projekt forslag, især indenfor numeriske metoder. Det jeg tilbyder er: Mulighed for sparing. Hjælp til litteratur. Hjælp til gennemlæsning af den endelige rappor... -
Tautomeri - uracil
ForumindlægUracil findes i to tautomere former: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b9/Uracil_tautomers.png Hvilken en er mest stabil og hvorfor? -
en god fysik formelsamling??
Forumindlæghejsa jeg mangler en god printbar formel samling evt. med nogle gode omskrivnigs eks i.... og med omskrivning mener jeg at: n/m=joule og lign... så hvis der er nogen der har et link til sådan en ville det virkelig være en hjælp.. tak tak :0) -
Ionform hovedgruppe 7
ForumindlægHej! Hvor mange elektroner afgiver grundstofferne i hovedgruppe 7, når de går på ionform? :) -
Nomenklatur ??
ForumindlægHej . nogen der ved hvad nomenklatur betyder ? -
det haster meget- pufferopløsning
Forumindlæghej Jeg har en rapport der skal afleveres imorgen . Jeg har problem med en udregning som lyder sådan: Beregn hvor meget 0,05 M HCl henholdsvis NaOH, der skal tilsættes til hvert puffersystem, for at pH ændres én enhed fra den oprindelige værdi. Sammenlign med de eksperimentelle data. Jeg har ve... -
Identifikation af neutrale/Påvisning af neutrale Hjælp:)
ForumindlægHej :) Har på plads hvorden man identifikasere syre og base (finder ud af hvilken syre/base det er) Men mit problem er så hvordan man finder ud af om det er postevand, deminiraliseret vand eller saltvand nogle der kan svare?:) -
Medicinalkemi
ForumindlægHej en der er uddannet som medicinalkemi hvad kan man arbejde som og hvad tjener de? Jeg har prøvet på at søge i ug, men fandt ik rigtig svar på det... -
Spørgsmål angående Fysik FSA
ForumindlægMå man lave forsøg, man ikke har lavet/gennemgået i klassen igennem året til 9. klasses afgangsprøve i fysik? -
Vekselstrøm
Forumindlæg1. Hvad er sammenhængen mellem induktionsstrøm og vekselstrøm? 2. Danner man vekselstrøm ved at føre en magnetstang ned i en spole, og så ud igen? Eller hvordan er det processen foregår? -
hjælp!!!
ForumindlægHej... jeg har virkelig brug for gode råd... jeg skal lave noget i natur fag hvor på spørgsmålet lyder: find enkle kemiske forbindelser. Der arbejdes med enkle kemiske forbindelser i relation til sundhedsmassige og fysiologiske sammenhæng,eks salte,oxygen og kulddioxid... jeg aner virkelig ik hva... -
Forsøg med morfin
ForumindlægHej Jeg skal lidt akut have hjælp til at finde et forsøgs data fra et forsøg med morfin. Jeg skal undersøge morfins sturktur og virkning men kan bare ikke finde noget på nettet. Kan en komme med ideer til nøgle ord jeg kan søge ller aner hvor man finder forsøgsdata far forskellige forsøg? -
HJÆÆÆLP...
ForumindlægHej alle sammen jeg skal lave en fysikprojekt, og ville lige spørge om det jeg har skrevet om kemisk energi er rigtigt ???<span style="font-size:14.0pt;line-height:115%; font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin;mso-fareast-font-family: Calibr... -
organisk og uorganisk farvestof?!
ForumindlægER DER NOGLE DER VED, HVAD FORSKELLEN ER PÅ DISSE STOFFER?? :) Jeg har at.. og jeg er i tvivl.. :P -
Basiskemi
Forumindlæg2,0 g opløses i 1,0 L demineraliseret vand. Hvad er den aktuelle stofmængdekoncentration af Na+ og OH- i opløsningen? -
Hjælp til fysikforsøg og tilhørende forklaring 9. klasse, mundtlig eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg har intet lært i fysik fra 7.-9. klasse. Jeg har skiftet skole i 9. og nu vil jeg gerne forsøge at gøre mit bedste til eksamen. Vi skal op i gruppe og lave hver vores forsøg. Problemet er at jeg intet forstår. Kan I hjælpe mig med nogle nemme forsøg med nemme forklaringer til, hvi... -
hjælp til synopsis
Forumindlægjeg har lavet en synopsis og jeg skal op på mandag. jeg har om BOTOX og har valgt Biologi og Psykologi, har metoder og case i psyko men mangler bio-metoder:( Hjælp Hjælp Hjælp! -
HJÆLP FYSIK!
ForumindlægHey, nogle der kan forklare, hvordan man laver elektrolyse forsøget.. Starter man ikke med, at hælde vand i karet og derefter har vi de to reagens glas tilbage, hælder man ikke bare saltsyre og lidt fortyndet vand i begge reagens glas???? -
Wöhlers syntese
ForumindlægJeg har prøvet og søge på det, men kan virkelig ikke finde noget på dansk. Mit spørgsmål lyder således Hvorfor var Wöhler syntese så banebrydende -
Hjælp! - fedtstoffer, polær? upolær?
ForumindlægEr der nogle som ved om kulhydrater er opløselig i vand? og hvad med fedtstoffer? fedtstoffer er vel ikke? = upolær kulhydrater er vel? = polær eller er jeg helt forkert på den? Og hvordan skal jeg kunne forklare det? 1) Hvad sker der med de organiske stoffer, når de bruges som energikilde. Opsk...
