Søgning på: fysik projekt. Resultater: 15821 til 15840 af 20689
-
Bølger udregning af frekvens og svingningstid
ForumindlægHej! Jeg har en opgave i fysik hvor jeg skal finde frekvens til violet lys når bølgelængden er mellem 380 nm og 470 nm. Det bevæger sig med farten 3,00*10^8 Jeg har formlerne: f=1/T v=λ/T v=f*λ men jeg ved ikke hvordan jeg skal bruge dem eller om nanomater skal omregnes til... -
--------->I NEED SOME HELP<---------
ForumindlægHeeej alle sammen xD Nogen der kan hjælpe med disse spørgsmål??? - Hvad er aerobe og anaerobe bakterier? - Hvad er nitrifikation? - Hvad er denitrification? - Hvordan kan man rense spildevand for kvælstof? - Hvordan virker et rensningsanlæg? - Hvordan virker et rodzoneanlæg? - Hvilken rolle spil... -
Forsøg med salte
ForumindlægGo'daw Nu er jeg snart så "heldig" at være færdig med 9 Klasse, men inden da, er der lige en række eksamer såsom fysik, der skal overståes :-). Hvis jeg nu skulle være så uheldig, at trække salte, kan i så sige mig, hvad for nogen forsøg jeg kan lave? Kan man overhovedet lave så ... -
luftarterne: ilt, kuldioxsid og Brint
ForumindlægHej jeg har en fysik opgave for der primært hanlder om atmosfærens luftarter jeg kan ikke finde svart på om fx. ilt stiger til vejrs og Co2 (kuldioxid) bare er i atmosfæren Ind til vidre er jeg bare kommet så lang her: ilt (O2) falder ned til gulvet eller jord overfladen Kuldioxsid (Co2) bare er ... -
Elektriske kredsløb
ForumindlægHejsa allesammen Sidder og skriver fysik rapport om elektriske kredsløb, og skal forklare og give beregningseksempel på formlen nedenunder. Er bare i tvivl om hvad det præcis er om modstande den fortæller, og ved heller ikke hvad formlen hedder. R = s * l/A Er der nogen der kan hjælpe mig, og ... -
DET HASTER EKSTREMT HJÆÆÆLP :/
Forumindlæghej allesammen jeg har en fysik opg. der lyder på: Anlægget udnytter 4,8 % af den tilførte solenergi til at løfte vand op fra en 80 m dyb brønd. a) hvor mange m^3 vand henter vandpumpen op fra brønden det pågældende døgn? ppleasse hjælp .. det haster virkelig meget, og den skal afleveres i m... -
Hvad er en isotop?
ForumindlægJa, jeg ved godt, at jeg har haft fysik i tre år, men jeg har aldrig fattet, hvad en isotop er, og nu er jeg ved at læse op til min FSA, og der dukker hele tiden noget med isotoper. Er der please nogen, der kan forklare mig, hvad det er? Bare grundlæggende? Please ... :D -
Magnetisme forsøg 9. klasse eksame..
ForumindlægSkal op til fysik overmorgen.. så er lige blevet usikker over nogle ting.. 1. Når jeg laver forsøget hvilket stoffer kan en magnet tiltrække - hva kan jeg fortælle om forsøget? 2. og lige en ting til når jeg skal vise nord og sydpol hvilke forsøg skal jeg lave.. der er den med nedstryning af k... -
Forbedring af karkter..
ForumindlægHej jeg går i 9. nu og ville rigtig gerne have et gennemsnit på 6+ så jeg kan gå på gymnasiet.. er der nogle der kan hjælpe? Har brug for hjælp til følgende: Fysik Dansk-Stavning Dansk-læsning Historie Kristendom Biologi Jeg læser en bog lige nu for at forbedre Stavning og læsning... Tak for hjælpen -
Hjælp
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til fysik årsprøve. Et af spg. under mekanisk energi står der,mekanisk energi i Isoleret system/ ikke isoleret system? Vil det sige at; Et isoleret system er et system der ikke påvirges af omgivelserne, altså er der ikke luft modstand til formindske den kinetiske... -
Kepler og renæssancen (Mat/his)
ForumindlægHej SP Jeg bliver i min problemformulering til min SRP bedt om at redegøre for Keplers (Tysk fysiker) placering i Renæssancen, og i den forbindelse også komme ind på renæssancebegrebet. Jeg søger ikke en direkte løsning, men jeg efterspørger eventuelle forslag til hvad jeg kan inddrage i denn... -
Transformation
ForumindlægHej alle sammen .. Havd er Transformation? - hvad gør det godt for? Hvad betyder det der, med primære og sekundær spole??? Jeg ved at der et Transformation- forsøg hvor man bruger en u-magnet osv. også bruger man nogle spoler med forskellige vindninger - hvordan laver man det forsøg?? og hvad e... -
Lydbølger
ForumindlægKan man som eksempel godt fortælle til fysik årsprøve om lydbølger således; Når to sten rammer andet samtidig, dannes der ringe, som går ind over hinanden og danner nogle flotte mønstre. Lydbølger gør noget lignende. Dem kan vi ikke se, men høre. Hvad kunne man mere sige om lydbølger? :S -
Mekanisk energi!
ForumindlægHej alle! Jeg skal op til fysik eksamen i morgen. Jeg skal præsentere mekanisk energi hvor jeg desuden skal komme ind under potentiel og kinetisk energi og skal snakke om middelhastighed og t,s diagrammer.. Jeg er rimelig lost, da jeg slet ikke ved, hvordan jeg skal starte det hele.. Nogle f... -
Balmer/Rydberg
ForumindlægHej alle :) Jeg har to fysik bøger. I den ene bog står der at formlen for banespring er: 1/lambda = R * ((1/m^2)-(1/n^2)) --> Rydbergformel og i den anden bog står der 1/lambda = R * ((1/2^2)-(1/n^2)) --> balmersformel hvorfor har man to formler? Hvorfor går man ud fra at m=2 i bal... -
Supplering
ForumindlægHej alle Er der nogen herinde, der ved om man kan supplere 3 fag på et halvt år? Skal nemlig supplere fysik C-B Mat B-A og kemi C-B, har fået at vide, at man kun kan med to, men har ikke undersøgt det, og ved i om man får SU, hvis man tager fagene om for har haft kemi B og mat A før. ... -
Bølger og lyd!!!!!!!!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med min fysik aflevering? Det jeg leder efter er der nogen der ved hvad man skal skrive i efterbehandling? Og databehandling?( hvad er forskellen?) Og selve i teoridelen? Jeg har om stående lyd bølger, jeg er virkelig lort til det her. Er der ikke nogen som har lavet ... -
lys !
Forumindlægendelig har jeg fået styr på hvilken forsøger jeg skal lave, hvis jeg trækker om lys til mudtlig fysik FSA. Men problemet er bare at jeg vil gerne fortælle lidt teoretisk, er der nogen der kan hjælpe. hvad kan jeg evt fortælle, før jeg går i gang med forsøgene ?? -
Kort spørgsmål!
ForumindlægHar lige et kort spørgsmål... Nå vi nu skal til fysik/kemi eksamen, er det så sådan, at vi kommer op i afsnit fra bogen eller op i bestemte emmner? Er nemlig igang med at disposition, men har gjort det således at jeg har taget udgangspunkt i afsnittet og ikke emnerne! Håber det giver mening, på... -
nv
Forumindlæghey derude. jeg skal vælge 2 fag indenfor det her naturvidenskabelige, altså mellem fysik, bio, geo, kemi Jeg ønsker, at tage udgangspunkt i kemi og perpektivere i biologi eller modsat.. Har ikk rigtig bestemt mig. Hvordan bestemmer jeg mig for hvad for en, jeg skal tage udgangspunkt i? -hjælp...
