Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15821 til 15840 af 29671
-
Gode sætninger til engelsk eksamen
Forumindlæg -
AT - HJÆLP SØGES!
ForumindlægTil alle AT-nørder derude, Jeg skal op i AT på onsdag. Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber I vil hjælpe mig med at svare på. I en af mine problemstillinger gør jeg rede for noget teori der står i en bog. Jeg gør rede for hvordan Alfred Bernhard Nobel opfandt dynamitten. Til dette skriver jeg... -
AT - DYBDEHERMENEUTISK PSYKOLOGI
ForumindlægHvad er dybdehermeneutisk psykologi ?? -
Genre bestemmelse
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. og jeg skal bestemme genren til min tekst. Jeg er lidt usikker på hvilken genre den hører ind under. Altså jeg er sikker på det er en non fiktion, men der er jo andre genrer under non fiktion. Min tekst er opbygget således: Forfat... -
Eksamen mundtlig B hjælp til rettelse af tysk
ForumindlægHej! Jeg skal op i morgen til mundtlig Tysk eksamen og derfor er jeg igang med at skrive mit oplæg. Jeg ville høre om der er en der vil kigge hurtigt på dette lille stykke og rette det grammatiske for jeg ved der er nogle fejl, jeg ved bare ikke hvilke :) Jeg har trukket Beziehungen og tekste... -
Man binder os på mund og hånd
Forumindlægjeg skal skrive en anmodning til outlandish 'man binder os på mund og hånd' er der nogle der ved genretrækkende? eller jeg kan ikke huske hvad genretræk generalt betyder? nogle der vil hjælpe? helst hurtigt tak n-n -
Budskab i Torben og Maria
ForumindlægEr der nogen der ved hvad budskebet er i Torben og Maria? Evt noget i retningen af: "Man skal opdrage sine børn ordentligt"?? -
Ting til mundtlig dansk eksamen?
ForumindlægHej :) Nogle der ved hvad man helt præcist skal have styr på til Mundtlig dansk eksamen? Jeg har styr på de opgivne tekster, men er det ellers bare de forskellige ismer? Tusind tak på forhånd. p.s. skal op tirsdag d. 15-06... -
IØ B eksamen, problemformulering globalisering
ForumindlægHej StudiePortalen Jeg har her til morgen trukket spørgsmål 2, globalisering. Jeg er godt inde i faget fagligt og ønsker at holde eksamen på et højt fagligt niveau. Jeg er dog kommet i tvivl om hvilken problemformulering jeg skal arbejde ud fra. Der er selvfølgelig nogle oplagte - hvad er glob... -
TCA - modellen
ForumindlægEr der nogle der overordnet kan fortælle mig hvad denne model går ud på? Kan kun finde information om den på engelsk og har svært ved at forstå det.. -
AT eksamen
ForumindlægHvad skal man gøre for at få 12 i AT eksamen? -
Lektiehjælptil Dansk
ForumindlægSøger lektiehjælp til dansk enten online eller ved fremmøde, 3.g... bor i 'sønderborg 6400 -
Hvad skal en referat indeholde?
ForumindlægHej alle, Hvad skal en referat indeholde egentlig? Håber I gider at besvare mit indlæg ;-) -
komparativ metode
ForumindlægJeg har en årsprøve i AT, som står og venter her om et par dage - mit spørgsmål lyder om man kan bruge komparativ til at sammenligne en film og en historisk periode? - jeg arbejder med filmen "I, Robot" og den industrielle revolution i England i midten/ slutningen af 1700- tallet - hv... -
Spørgsmål...
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål, som jeg gerne vil have uddybbet. Hvad betyder etisk refleksion? -
litteraturhistorisk perspektivering
Forumindlæghej, hvad er en littearturhistorisk perspektivering, og hvordan laver jeg den til Emil Aarestrups digt? "Paa Sneen" -
Es ist 15 uhr - Christa Moog
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen imorgen, og er igang med min 24 timers eksamen. Jeg har trukket teksten Es ist 15 uhr. Er der en venlig sjæl som har gode noter til teksten? Eller en som selv har været oppe til eksamen i teksten. -
problemformulering
Forumindlæghvordan skriver man en god problemformulering -
9/11
ForumindlægHvorfor angreb Al-Qaeda egentlig World Trade Center, Pentagon og Det hvide hus? Har kun fundet noget med, at USA har for meget indflydelse på de muslimske lande, og USA påvirker disse lande til at blive ikke-muslimske. Vil meget gerne have neutrale svar, ikke kun fra usa's synspunkter og ... -
fra stikprøve til population
ForumindlægHEj Alle JEg har lavet en spørgeskema undersøgelse som jeg ikke har fået så mange svar på. Jeg skal nu finde en måde som jeg kan "gå" fra stikprøve til population på. Er der nogen der kan hjælpe mig igang?
