Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 15841 til 15860 af 48880
-
Konsekvenser af terrorbekæmpelsen
ForumindlægHej Er der nogen som kan fortælle mig kort nogle af de konsekvenser vi får pga terrorbekæmpelsen? -
Kristendom
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe mig. Forklar begreberne korsfarer og vantro? Og forklar hvad lille jihad og store jihad er? -
Hitler
Forumindlægnogen der kender 2 geunde til hvordan hitler kom til magten ? -
Rap - ord?
ForumindlægHej. Hvorfor er det, at der altid skal bruges "forkerte" ord i raptekster? bandeord, ord som "fuck", "kælling" osv... -
Kvalitativ eller kvantitativ..?
ForumindlægHej. Hvordan kan man beskrive forskellen mellem om noget kvalitativ eller kvantitativ i faget matematik? Og hvordan kan jeg ser om noget er enten kvalitativt eller kvantitativt? -
Hvad havde betydning for ny alliances udvikling?
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave: <span style="font-size:14.0pt;font-family: "Cambria","serif";mso-fareast-font-family:"Times New Roman";mso-bidi-font-family: "Times New Roman";color:#333333;mso-font-kerning:18.0pt;mso-fareast-language: DA"... -
Opinionsgenren eksamen
Forumindlægjeg har trukket opinionsgenren herunder klumme og debatindlæg og skal finde en tekst på 5-10 normalsider. jeg har ledt i flere timer og kan stadig ikke finde en opinionsartikel til eksamen. HJÆLP MIG! på forhånd tak -
Finanspolitik og ideologierne
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælp mig med denne spørgsmål? Vurder, om der vil være forskel på, hvilken konkret type finanspolitik (lempelig / stram) eksempelvis liberalister og socialister vil vælge og hvordan? -
Argument for og imod tyrkiets optagelse
ForumindlægHej, er der nogen som kan komme med 2 eller 4 argumenter for og imod tyrkiets optagelse i EU??? det vil være mest relavent. Skal op til eksamen på onsdag. På forhånd tak -
Befolkningspolitik
ForumindlægHej, jeg ville høre om der er nogen der kunne svare mig på disse spørgsmål: hvordan er Indiens befolkningspolitik og hvilke fordele og ulemper er der ? hvilke fordele er der ved Kinas etbarnspoltik ? Mvh. Sarah -
Hjælp
ForumindlægHej derude.. Jeg skal nemlig på skolepraktik meget snart, og jeg fik af vide jeg skulle skrive om mig selv - en form for en ansøgning.... Og det er sådan set første gang jeg skriver en, så jeg ville spørge om i kunne hjælpe mig med at give mig nogle ideer om hvad jeg kan skrive? På forhå... -
Forskel mellem rådmand og borgmester?
ForumindlægHvad er forskel og ligheder mellem en rådmand og borgmester ??? -
Adgangskvotienter 2011
ForumindlægNogen der ved hvor man kan finde adgangskvotienterne 2011? Især medicin og odontologi?? -
Gymnasier i København
ForumindlægJeg flytter snart til København af flere årsager og i så fald skal jeg også skifte gymnasium. Jeg går i øjeblikket på IB (en international STX uddannelse). Jeg har et højt snit og søger et højt fagligt niveau, men samtidig ønsker jeg også et godt studiemiljø og et stærkt socialt sammenhold. Jeg ... -
Hvad er forord?
ForumindlægHej! jeg vil høre om i ikke vil hjælpe mig. jeg har fået en bograpport for og en af opgaverne er at skrive forord. Problemet er bare at jeg aldrig har skrevet forord og ved faktisk ikke rigtigt hvad det er. jeg håber at i vil hjælpe mig. På forhånd tak. <3 -
Radikale
Forumindlægnogen der kan hjælpe med at sige, at hvilke punkter de radikale venstre er højre og venstre orienteret;d -
Molinsmodel
ForumindlægJeg har fået til opgave at finde ud af hvilke partier, der kunne være samarbejdspartnere med radikale venstre, hvis man ser på Molinsmodel, med hensyn til ens faktore. Jeg synes personligt at molins model er ret svær, er der nogle der vil kunne komme med nogle foreslag til mig? -
forkortelse af dagpenge. HJÆLP
ForumindlægKonsekevnser af den forkortede dagpengeperiode for individets livschancer? -
Hvad menes der med det private initiativ
ForumindlægEn forklaring eller et link til en forklaring, ville hjælpe mig meget. Tak på forhånd og god weekend -
Blodtyper hvornår de agglutinere?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at skrive en rapport om blodtyper og kom lidt i tvivl om hvornår det er at de agglutinere, og ville bare lige være 100% sikker på at jeg har forstået det rigtigt. Sådan som jeg har forstået det: Blodtype A klumper ved tilførsel af anti-A Blodtype B klumper ved tilførsel ...
