Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 15861 til 15880 af 33566
  • Rumfang

    Forumindlæg
    Hej jeg er en pige i femte der har lidt problemer med en opgave i matematik. Hvis man har en kasse med et rumfang på 3 m og man fylder den med 1,5 liter vand hvor mange cm er der så op til kanten? Det skal være noget min matematik kan tro jeg har fundet ud af.
  • Hypotenuse

    Forumindlæg
    Hej matematikere! Jeg er en lost gymnasieelev med matematik på C! jeg har fået stillet denne opgave! I en retviklet trekant er a = 7 og b = 12 Beregn hypotenusen , vinkel A og vinkel B jeg ved godt den er simpel, men jeg er meget ringe!
  • Hjælp til problemstilling!..

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har EO2 og jeg har fået faget matematik. Virksomheden er To Good To Go. Jeg skal så finde på en problemstilling, hvor jeg inddrager matematik. Jeg er helt plank, for aner ikke noget som helst, hvad man kan spørger om ift. det fag. Har I nogle idéer, så kom med dem gern.
  • SRP- Emne????? Hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive srp, nogen som har gode ider? Jeg har : Matematik A, Historie A, Dansk A, Spansk A, Engelsk B, Samfundsfag B, Fysik B, Kemi B. Det skal være Matematik, også et andet fag. På forhånd tak.
  • Hjælp til sammenligning?

    Forumindlæg
    Jeg sidder og hjælper min lillebror med matematik!. Når der står sammenlig i en matematik opgave om befolkningstæthed, hvad skal man så gøre? Skal man bare skrive minus de to ting, eller skal man skrive noget tekst?. Er fuldstændig forvirret. Håber på hjælp! :) Mvh. Jonas
  • Optagelsesprøve sproglige linje.

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til optagelsesprøve og har valgt en sproglige linje. lægger de så ikke vægt på at jeg god til engelsk og tysk ? Og i mundtlig matematik skal man så fortælle hvad man har haft om i 9klasse, på en tavle, Kan det virkelig tag 20 minutter at fortælle om matematik
  • VUC o.l.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har gå gymnasiet og har matematik på A og jeg tænkte på om det ikke var muligt også at tage matematik som enkeltfag el.lign. for at forbedre mig endnu mere! Jeg håber nogen kan hjælpe ved evt. at henvise mig til links o.l. Mange tak på forhånd
  • Logaritmer?

    Forumindlæg
    Hej. JEg sidder og øver lidt matematik og jeg er stødt på denne opgave som jeg har svært ved at løse, er der evt. der kan forklare og eller løse den. Jeg skal ikke bruge den til skole, blåt træning i matematik MAnge tak på forhånd
  • Trigonomatri afleveringsopgave

    Forumindlæg
    Heyy SP Jeg er i gang med en matematik opgave. Jeg har haft lidt svært med min matematik opgave, specifikt opgave a. Jeg har vedhæftet opgaven. På forhånd mange tak :) <33
  • lidt hjælp ville hjælpe.

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere den her matematik opgave/opgaver. Det er en mandatfordeling. Der er 16 mandater som skal fordeles, og de skal fordeles efter største brøk metode. Jeg kan simpelhen ikke få dem fordelt, det irreterende mig voldsomt da matematik ellers er et af mine bedste fag... tak på forhånd. =...
  • Facitliste?

    Forumindlæg
    Goddag jeg er igang med at lave de forrige eksamenssæt i matematik a niveau og derfor vil jeg høre om der var en facitliste til alle eksamenssættene for matematik a? Jeg har ledt men kunne kun finde nogle bestemte. Er er der nogen som kan hjælpe?
  • Årsprøve

    Forumindlæg
    Jeg skal til årsprøve i matematik. Jeg har matematik på b niveau, og dette er første år. Hvordan bliver færdighedsregningen og problemregningen? Hvad er nyttigt at tage med udover (formelsamling, notater, bog, lommeregner)? Og er der nogen der kender hjemmesider med formler af diverse?
  • Divider med kommatal? HJÆLP

    Forumindlæg
    Vi har årsprøve i matematik i 8.klasse. Jeg vil gerne opfriske min matematik lidt, så hvis nogle kunne hjælpe med at foklare hvordan man dividere med kommatal. Fx forklaring på hvordan man løser denne her <b> 56,3/6
  • hjæælp

    Forumindlæg
    Hej alle JEg er i gang emd en tværfaglig opgave i matematik og samfundsfag, emnet i samfundsfag er identietsdannelse og i matematik x2-tests. Hvis man har lavet nogle pivotabeller, og lavet x2-tovejstests, hvad kan man så tilføje som samfundsfag i denne opgave? Mange hilsner Mie
  • Lektiehjælp

    Forumindlæg
    Er en dreng på 17 år, der går i 1.g. Søger lektiehjælp i matematik og engelsk. Har matematik på B og engelsk på A. Jeg er fra Allerød.. Lønnen kan vi altid aftale nærmere :) .
  • Tidligere eksamensopgaver til rådighed?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har terminsprøve i matematik (b-niveau) om nogle uger, og jeg ville derfor spørge, om der er nogle, der sidder inde med nogle matematik eksamenssæt fra tidligere år, jeg kan øve mig på. Må gerne være pdf filer eller hjemmesider. Det er ikke så vigtigt for mig Mange tak
  • Reducering af brøk. Hjæææælp!!!!!

    Forumindlæg
    Jeg har fået matematik i 3.g på B-niveau, og jeg har ikke haft matematik siden 1.g så kan ikke huske en skid af hvad jeg lært :) så kunne godt bruger lidt hjælp til reducering af en brøk... Stykket er: 2b 3 ------ + -------- 5 10b Håber i kan hjæl...
  • HF?

    Forumindlæg
    Hej Sp. Kan man ikke vælge Matematik-A, Fysik-B og Kemi-b på HF? For inde på HF står der intet om Matematik-A? Eller bliver man nød til at tage STX for at få de fag, på de niveau? Tak på forhånd
  • Metode for tangent til en cirkel

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :)
  • Bevis for ortogonale rette linjer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :)