Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 15861 til 15880 af 39570
-
fsa 2009
Forumindlæghej allesammen. jeg har netop fundet ud af at der var 2 prøver i geografi, og det syntes jeg da ikke kan passe, da jeg var ret sikker på at alle skulle op i den sammen, men idag ville jeg se facitlisten på nettet, så jeg kunne se hvad jeg havde svaret forkert i. Og da jeg går ind på den ser jeg a... -
forskellen?
ForumindlægHeyEt lille spørgsmål; til historieeksamen skal man redegøre for baggrund og motiv -men hvad er egentlig forskellen mellem de to???mvh.parisa -
Poler og tiltrækning, hjælp?
ForumindlægHejsa, mig emne er magnetisme og jeg skal skrive om: poler og tiltrækning - men jeg ved ikke hvordan jeg skal foreklare det?Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af: - hvad der er syd-polen og hvad der er nord-polen? - hvorfor bliver den magneten tiltrukket?- hvilke stoffer tiltrækker e... -
Imorgen =/
ForumindlægHej..Jeg ska op til fysik årsprøve i morgen :SOg jeg føler mig slet ikke parat endnu..Har nogle ting jeg mangler at få svar på..Nogle der evt. kan hjælpe mig med dem?1. Gør rede for begreberne middelhastighed og momentanhastighed.2. Forklar begreberne specifik varmekapacitet, samt specifiksmelte-... -
Karakter - Højnivea
ForumindlægJeg kom til at tænke på, hvordan den endelige karakter bliver givet, når man skal have høj niveau næste år.. Nu er det sådan at jeg var heldig at få 10, kommer det til at have indflydelse på min endelige karakter? -
Karaktersystemet
ForumindlægJeg har lige læst den artikel jeg fik med mail her til morgen. Skal jeg forstå det sådan at mine karakterer fra og med næste semester bliver ændret ud fra den skala der er vist i artiklen eller hvordan? Udover det, er jeg så den eneste der mangler en karakter mellem 7 og 10? :) -
Rusland-og USAs kapabilitet
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er lidt på dybt vand, i det jeg skal redegøre for Rusland og USA's kapabilitet under rumkapløbet og gerne efterfølgende også. Dette skulle meget gerne ske vha. figurer og statistiker etc. Jeg har selv prøvet mig frem igennem diverse google-søgning, FBI-factbook. Men syne... -
Eksamenssæt søges
ForumindlægHej folkens,jeg er i den uheldige situation at jeg ikke er helt student, da jeg skal til sygeeksamen på torsdag. Hvis jeg kan nå det, vil jeg lige lave en aflevering for øvelsens skyld, men er der nogen der ved om og hvor man kan finde de der skriftlige eksamenssæt, på nettet?På forhånd tak!Sofie -
prøveform B
Forumindlægheeij. i vores klasse har vi valgt, at gå op i prøveform B. mit problem er, at jeg ikke ved om man gerne må analysere en tekst, som man har allerede analyseret i klassen, eller skal man vælge en ny? på forhånd tk -
AT - Fluernes Herre
ForumindlægHej :) Er der ikke andre end mig, der har skrevet om fluernes herre/lord of the flies i AT? -
Terminsprøve i engelsk
ForumindlægHJÆLP Jeg går i 8 klase og skal snart til til terminsprøve i engelsk dansk og matematik vil gerne høre jer der har prøvet det er det svære opgaver i engelsk og hvad for nogle emner kunne i vælge imellem er nervøs håber i gider svare den bekymret -
Matematik eksamenssæt
ForumindlægHejsa derude er der nogen som kan vedhæfte matematik eksamenssættet fra sidste år? På forhånd tusind tak :) -
HJÆLP - AT
ForumindlægJeg skriver i dansk og historie om jernbanen. Jeg ved hvor stor vægt lærerne ligger på metodebevidsthed og hvorvidt man kan få de to fag til at arbejde sammen. Jeg forklarer generelle fakta om jernbanen i min historiske del, og analyserer en tekst og et billede om jernbanen i dansk. Er jeg ga... -
Åh nej, hvordan korter jeg delkonklusionerne ned?
ForumindlægJeg har 5 delkonklusioner og de tager ca. 6 minutter at fremlægge. Det er længe i forhold til, at man skal bruge mest tid på de metodiske overvejelser. Kan nogen komme med nogle guldkorn om, hvordan jeg får kortet dem ned? eller til en disposition om, hvor længe hvert enkelt punkt skal tage? -
Tidsrejser
ForumindlægImorgen skal jeg op og forsvare min synopsis med emnet tidsrejser. Men jeg kommer jo let omkring så mange forskellige ting heri.. Hvad vil være mest relevant til den mundtlige fremlæggelse at fremhæve? Burde jeg ikke vælge ét aspekt ud og fortælle om, som: Ormehuller, relativitetsteorierne eller ... -
Toppunkter
ForumindlægHmmmm....denne har jeg regnet forkert!!... f(x) = -12 + 3x^2 = 3x^2 -12....altså a-b.... d = 144.... T = (-(-12)/(2*3) = 2 denne skal dog gi 0 ??... T = (-144)/(4*3) = -12...som ifølge løsningen er rigtigt.... Hmmm....er de -12 en c værdi fordi der ikke er x bagefter??.....d gir stadig 144 kan je... -
Drejebog i idræt - spurt
ForumindlægHejsa, Er der nogle der kan komme med nogle gode forslag til min drejebog i Idræt B? Jeg mangler stadig noget til begrundelsen for udstrækningen. Er der nogle der kan komme med nogle kommentarer? Jeg kan ikke lægge dokumentet ud, så jeg har skrevet den ind neden for. Mange tak! Sekvens: ... -
AT om Overtræning i Idræt og Psykologi
ForumindlægHej alle. Jeg sidder lige nu og skal skrive min AT synopsis men har lidt svært ved at komme op med nogle gode spørgsmål til henholdsvist psykologi og idræt hver især. Håber nogen kan hjælpe!! -
DDR: Blev man manipuleret?
ForumindlægBlev man af medierne eller DDR manipuleret således, at man kom til at tro på at DDR var grundlaget for en bedre stat? -
Oxygenholdige grupper
ForumindlægBilledet af vedhæftet, nogen der kan vise mig de oxygenholdige funktionelle grupper i syren? Der hvor jeg har sat en cirkel, har vi carboxylsyre, men hvad med de andre?
