Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15941 til 15960 af 23766
-
Akut Hjælp Biologi
ForumindlægHejsa!Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-koncen... -
Salt?...Ughrr...
ForumindlægHejsa! Sidder med en biologi rapport om gæringsprocessen, men kan bare ikke komme videre. Hvordan kan jeg forklare, at gærcellerne ikke er lige så glade for salt som de er for sukker? Jeg mener, hvad er den egentlige biologiske grund til at gærceller ikke trives godt i et miljø med høj salt-konce... -
Jeg har hårdt brug for hjælp ??
ForumindlægHey alle EksperterJeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har fået 6,5 i gennemsnit men når jeg afleverer rapporter siger meget i timen og får 9 - 10 taller hele tiden. Kan jeg umuligt få det til at give et 6 tal hvis det er 10 så er det 10 og sådan er det. Hvad skal jeg gøre? MVH´. Mathias N -
Gibbs energi - Elektrokemi 1071 % afvigelse
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg sidder og laver rapport over et forsøg hvor vi undersøger Gibbs energiens temperaturafhængighed mm. Halvvejs igennem får jeg en afvigelse på 1071 %, og jeg har grublet længe over dette. Er der nogle herinde der har et godt bud på hvad dette skyldes, andet end et fors... -
Biologi metoder
ForumindlægHej Jeg skriver i fagene Engelsk og Biologi om Mount Everest. Har en bog/fortælling på engelsk som jeg har analyseret og beskæftiger mig i Biologi med de forskellige fysiske påvirkninger bjergbestigerne lever under. Men jeg er i tvivl om hvad metoderne hedder i biologi? Har ikke lavet nogle metod... -
AT eksamen kan det passe ...
ForumindlægHej alle sammen. Mht. AT eksamen, kan det da virkelig passe, at man ikke skal fremlægge sin synopsis som så, men bare fremlægge: - Problemformulering og problemstillinger - Hovedkonklusion - Metode, empiri og teori - Fagenes muligheder og begrænsninger - Evt. nye ting til rapporten (hvilke nye ti... -
Forkert resultat af forsøg
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om et forsøg til bestemmelse af vanddamps specifikke fortætningsvarme, men mine resultater er meget langt fra hvad fortætningsvarmen er ifølge en databog.. Jeg har været meget omhyggelig med omregning af mål osv. og kan ikke forstå at forsøget har været så u... -
Elektromagnetisk stråling
ForumindlægGoddag..Jeg skal snart til fysikeksamen og er i færd med at læse de forskellige emner, som vi kan komme op i.Jeg har et emne, "Elektromagnetisk stråling", hvortil der knytter sig en rapport. Men det tager jo ikke 20-25 minutter at gennemgå dette, så tænkte på at inddrage andet inden for... -
Upasteuriseret øl og pasteuriseret øl
ForumindlægHej alle, jeg er ved at skrive rapport og jeg skal skrive hvad forskellen er på upasteuriseret øl og pasteuriseret øl... Det eneste jeg ved er at upasteuriseret øl ikke er varmebehandlet og derfor stadig har levende gærceller i sig, hvorimod pasteuriseret øl er varmebehandlet og gærcellerne er d... -
Iltforbruget knyttet til havbunden?
ForumindlægJeg skal aflevere en rapport på mandag i biologi, hvor blandt andet nedenstående skal indgå:”Beskriv iltforbruget knyttet til havbunden.”Jeg har naturligvis læst de kopiark, jeg har fået udleveret af min lærer, men de synes ikke at hjælpe.Nogen hjælp at hente hos jer? -
Lineære funktioner
ForumindlægJa.. Skal op i naturfag.. Og jeg kan trække "Lineære funktioner".. Altså.. :D Wtf gør man for at trække det op på mere end 8? Har en rapport, jeg selvfølgelig kan tage udgangspunkt i. Men er der ikke nogle af jer der ligger inde med et bevis eller sådan ? Når årskarakteren er 11, ville ... -
Specifik smeltevarme og Specifik varmekapacitet for vand
ForumindlægI min rapport skal jeg i min diskuterende del svarer på dette: Da den specifikke smeltevarme er stor i forhold til den specifikke varmekapacitet for vand, vurder og forklar i hvilke situationer det har en afgørende betydning i hverdagen og teknik. Kan ikke helt finde på hvad man kan bruge det t... -
Genotyper, teori, blodtypebestemmelse
ForumindlægHej gutter, jeg er godt i gang med at skrive en rapport, som omhandler blodtypebestemmelse. Jeg kal skrive et afnsit om teorien bag genotyper, men jeg er ikke sikker på jeg forstår spørgsmålet rigtigt. Jeg har kigget lidt rundt omkring, men... hvad ER teori bag genotyper, og hvad viser genotyper ... -
Hvilke genotyper kan du have? Forklar!
ForumindlægHar i min biologi rapport fået stillet spørgsmålet: "Hvilke genotyper kan du have? Forklar!" Da jeg er B/Rhesuspositiv har jeg fundet frem til at jeg kan være enten I^B I^B eller I^B i, når det vedrører ABO-systemet. Når det gælder Rhesus-systemet kan jeg være enten RR eller Rr. Men hvo... -
varmelære
Forumindlæghey er der muligvis en venligsjæl som har lavet et forsøg om varmelære da de gik på 1.g muligvis. Skal lave en journal om det og er lidt lost her. For ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Please er der ikke nogen som muligvis har lavet forsøget og skrevet en rapport og bare kn hjælpe mig. Vil være y... -
Biologi om hjernen
ForumindlægHej alle Jeg hedder Puk, og går i syvende klasse. Jeg har en biologi rapport for, hvor jeg altså har valgt at skrive om hjernen. Jeg har brug for en problemstilling og div. underemner, hvis der er nogen der har ideer ville det være en kæmpe hjælp. PS: Det skal være noget jeg, på syvende klasses... -
Energi
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en rapport om energi, og jeg skal bl.a. komme ind på, hvordan energi kan ændre form. Jeg har allerede et par eksempler på energi, der kan ændre form, og hvordan den kan det, men jeg kunne sagtens bruge et par flere. Har I nogle eksempler på energi, der... -
OLIE I HAVET ?!!
ForumindlægNogle som kan være sød og hjælpe med dette spørgsmål? Jeg skal nemlig skrive om det i min rapport, og jeg er stadig ret forvirret. Ved ikke helt, hvad jeg ka' skrive, og jeg ville være vild glad, hvis nogle kunne forklare det til mig. :-) Hvilken betydning har olieprisen for olieudvinding og... -
Densiteten Af Jern - HJÆLP
ForumindlægHejsa.Nu har jeg roddet rund i mine bøger - og jeg kan virkelig ikke finde noget som helst svar på hvad densiteten af jern er i g.Jeg er igang med en rapport der omhandler udregninger af forskellige materialers densitet.Og jeg bliver nød til at kontrollere mine svar på en eller anden måde, da jeg... -
differentialligninger
ForumindlægHej alle Jeg kan til eksamen trække spørgsmål om differentialligninger. Vi har skrevet en rapport, men der er noget jeg er i tvivl om. De trivielle, og u-trivielle løsninger. Hvad menes der egentlig med det? Og hvor vigtigt er det at have styr på det til eksamen? Er der ellers nogen der ved hvad ...
