Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 15941 til 15960 af 33697
-
Beregn rumfang | Matematik formelsamling
KompendieBeregn rumfang betyder i matematik, at man finder ud af, hvor meget en tredimensionel figur fylder.Rumfang kan have forskellige enheder. De to mest brugte er kubikmeter (m3) og liter.1 liter er lig med 1 kubikdecimeter (dm3), som er lig 0,001 m3.Rumfang kaldes ofte for volumen og gives symbolet V... -
Termiskprøve 2008
ForumindlægHej derude! :D Jeg vil bare sprøger om at det er alle skole, der har det samme matematik problemformurlering i termisk prøve? Skriv hvad jeres Matematik formurlering i havde i termisk prøven og hvilket dato den var fra ?? HÅBER I SVARER! -
emnevalg..
ForumindlægHej. Jeg har brug for jeres hjælp. Jeg har valgt kemi og matematik til stp projektet. Problemet er at jeg INGEN idé har til selve emnet. Hjææælp mig. Det er kemi og matematik på A-niveau.. -
eksamen....
ForumindlægHej jeg skal til matematik eksamen her på tirsdag og torsdag og jeg ville bare spørger om man må have sine gamle noter med til færdigheds prøven. og hvad er det helt præcis jeg må med bringe til begge matematik eksamner? tak på forhånd :-) -
Salg af TI-89! :)
ForumindlægHej matematikere! Så har jeg endelig fået afsluttet matematik på B-niveau! Dejligt! Derfor står jeg med en lækker lommeregner som jeg ikke har brug for mere, og derfor gerne vil sælge. Den 100 % tiptop! kom med et bud, så kigger vi på det (: -
Sted med prøver uden hjælpemidler?
ForumindlægHej allesammen! Jeg leder efter en hjemmeside, hvor jeg kan finde opgavesættene til skriftlig matematik fra alle de forrige år. Fx matematik A - December 2013. Ved i hvor jeg kan finde dem? MVH. -
Mat C hjælp
ForumindlægHej, jeg søger en som har styr på matematik C - helst en som læser matematik selv på uni. Jeg mangler mat c mundtlig og det er den jeg har bruge for hjælp til .Håber hører fra en af jer . Jeg er fra Aarhus og det skal du helst også være. -
Konkrete spørgsmål
ForumindlægHej alle.. Som i nu ved, skriver 3.gerne srp i denne uge.. Jeg skriver srp i matematik A og kemi B.. Derfor har jeg nogle spørgmål.. Vil det trække ned, hvis jeg kun har skrevet 5 sider i matematik, når det er på A.. -
Bestået eller dumpet
ForumindlægHar en veninde som er interesseret i at høre om, hvis hun har dumpet matematik a, om hun så stadig kan få huen på? Det samlet gennemsnit af alle fag er over 02, men matematik a er dumpet, da snittet er under 02. Kan hun så få huen på? -
Laveste niveau: Mat. A hhx eller stx?
ForumindlægHej Jeg skal tage matematik på A niveau, for at supplere, men kan ikke helt beslutte mig for om jeg skal vælge stx eller hhx matematik. Er det muligt generelt at sige noget om hvilket af de to, der har det laveste niveau? -
Nyt Latexforum
ForumindlægDa der har været en del diskussion om Latex, som bl.a. er et sprog til at sætte dokumenter om med i matematik og lign. fag (Yes sir matematikere har humor!), oprettes nu et dedikeret forum til eventuelle problemer og diskussioner. -
Hvilke emner, hvor meget ?
ForumindlægHello , ;) Tænkte på, nu hvor der snart er terminsprøve i matematik .. hvilke emner læser I på, hvor I mener, der normalt er spørgsmål i , og hvor mange timer læser I til matematik prøven ? er der tale om 2 timer ? eller omkring 6-7 timer ? -
Albert Einstein
ForumindlægForklar med baggrund i følgende citat relationen mellem matematik og de naturvidenskabelige fag: ”… for så vidt matematikkens sætninger henviser til virkeligheden, er de sikre; og i det omfang de er sikre, henviser de ikke til virkeligheden.” Albert Einstein, 1921Er der nogen, der kan hjælpe me... -
Det gode argument
ForumindlægJeg skal aflevere AT-synopse i morgen mellem dansk og matematik. Men jeg har stadig ikke rigtigt forstået, hvad der er karakteristika for det gode argument. Jeg troede at et godt argument, var et argument, der kunne overtale folk, men det er det åbentbart ikke altid. Men hvad ville et godt... -
SSO - Computergrafik
ForumindlægHej\n\nJeg skal skrive SSO i matematik, med matematikken bag ved computergrafik som hovedemne. Nu er det jo så bare at jeg skal til at indkredse dette, nogen der kender nogle sider hvor jeg kan læse lidt mere om det? eller har nogle forslag? -
gratis lektiehjælp i københavn
Forumindlægjeg leder efter en der kan selvforsvar. går du på hf i københavn? har du svært ved matematik? kunne du bruge noget hjælp? jeg er villig til en byttehandel, du lærer mig selvforsvar, jeg hjælper dig med at få en bedre karakter i matematik. -
Brøkstreg i word 2007
ForumindlægHej Jeg sidder her med en stor sro-opgave i samfundsfag og matematik.. Er der nogen der ved, om det er muligt at skrive brøkstreger i word 2007 uden at hente den gratis add-on med matematik? På forhånd 1000 gange tak! -
opg 252 d
ForumindlægHej! har virkelig brug for hjælp til matematik, Jeg har den bog der heder "Vejen Til Matematik AB1" Jeg ville blive rigtig glad hvis der var en der kunne hjælpe mig med opg 252 d så ville jeg blive rigtigt glad!! -
Hasteeer
ForumindlægHej jeg skal op til skriftlig matematik eksamen imorgen. Jeg har brug for en "matematik ordbog" altså forklaringer på nogle matematiske begreber, som jeg kan få brug for til eksamen. Kan i jælpe mig please:) -
ax2 + bx + c = a(x – x1)(x – x2)
Forumindlægjeg sidder og tærper matematik en sidste gang da jeg skal op til skriftlig eksamen i morgen.. Nogen der lige kan opfriske hvad dette betyder: ax2 + bx + c = a(x – x1)(x – x2)hilsen den matematik studerende
