Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 15961 til 15980 af 27879
-
Historie 24 timers eksamen! FRA ENEVÆLDE TIL NYE STYREFORMER.. HASTER!
ForumindlægJeg har trukket emnet "Fra enevælde til nye styreformer" og vil høre hvad i synes er vigtigt at få med i problemformuleringen? Hvad skal jeg primært vægte? Perioden strækker sig fra 1750-1945. I 1848-1849 bliver enevældet afskaffet. Tak -
lys: gitter og spektre hjææælp 24 timers eksamen
Forumindlægjeg har virkelig brug for en hjælpene hånd til at forstå hvad en emmision og absorption er? mit emne er lys, med fokus på gitter og hovedvægt på spektre! er der nogle der har et link til en opgave eller noget andet, det er en power point jeg skal lave... -
tryk og opsdrift
ForumindlægHej, jeg ska' snart op i fysik, og vi har fået udleveret et emne vi skal snakke om, mit blev tryk og opdrift!!! - spørgsmålet er bare om i har nogle gode ideer til nogle underemner .. jeg vil helst snakke om opdrift i vand. ;D -
Leon Battista perspektiv-flisegulv
ForumindlægNogen som har Leon Battistas bevis sådan på skrift eller har evnerne til at forklare beviset????.. Har nemlig et engelsk ark omkring emnet, men forstår ikke beviset. Leon Battistas perspektiv er der hvor man vha. en horisontlinje, forsvindingspunkt kan tegne et flisegulv. KH Anne -
standard kurve
Forumindlæg4) Titrering-standardkurve-ioner står som emne nr.4 jeg kan komme op i men har ingen anelse af hvad en standard kurve det er.. står ik noget om det i bogen er der nogen der kan forklare please:/ -
Projektopgaven bandekrig
ForumindlægHej. Jeg har projektopgave & har emnet Bandekrig i DK (nørrebro) Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal begynde og hvilken problemformulering jeg skal stille. Så jeg håbede på at jeg kunne få hjælp her. -
IØ A skriftlig eksamen august 2017
ForumindlægHej studiekammerater. Jeg prøver at finde ud af, hvad emnet var for eksamenssættet der blev stillet til den skriftlige eksamen i IØ i august 2017. Enhver hjælp der kan give en pejling i den rigtige retning modtages med kyshånd. Med venlig hilsen Steen -
Hjælp til en Fysik Journal
ForumindlægHej. Jeg har virkelig brug for hjælp til en fysikjournal jeg skal have aflevere, og jeg sidder lidt fast. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive ned ved "Teori", og jeg kunne godt bruge noget hjælp. Emnet er "Fysiske konstanter for vand", og jeg er på C niveau i Fysik. -
Cubakrisen
ForumindlægJeg har lige trukket emnet: Ideologiernes kamp - Cubakrisen) Nogen der har nogen gode ideer til ting, jeg kan tage med til eksamen i morgen. Har selv en del ideer; men altid rart med andre input :) -
24 t. EKSAMEN - demo, retssystem og menneskerettigheder
ForumindlægHej alle Har trukket demokrati, retssystem og menneskerettigheder. Handler om terrorpakken, hvor nogen mener at den krænker privatlivet og retsstaten ved at man begynder at overvåge folk mere. Nogen som har forslag til, hvad jeg skal huske at have med i dette emne? Og hvad man evt. kunne perspek... -
HJÆLP - solen og jorden
ForumindlægHej. Jeg skal til fysikeksamen imorgen og sidder nu med 24-timers forberedelse. Jeg har trukket emnet "Solen og Jorden, Energi og klima". Herunder skal jeg kunne beskrive: solarkonstanten, afstanskvadratloven og bestemmelse af afstanden til månen! Er der nogen der kan hjælpe med lidt af... -
English class system
ForumindlægHej! Jeg skal fremlægge i engelsk her snart, og mit emne er "English class system vs. Indian caste system". Jeg vil høre om, der er nogen der ved, hvordan det er i England i dag? Er der stadig det her class system? Eller er det slut med det, og hvornår sluttede det så? :-) Tusind... -
Raceadskillelse i USA
ForumindlægHej. Jeg har trukket mit 24-timers spørgsmål nu til min historie-eksamen og i denne forbindelse ville det være en rigtig stor hjælp, hvis der var nogen, der kunne fortælle mig, hvor jeg kunne finde en kilde til dette emne, da jeg skal have en selvfunden kilde med til mit oplæg... -
velfærdsstat..
ForumindlægHej. Er der nogen som kort kan fortælle mig om Danmark efter 1945 med særligt henblik på velfærdsstaten.. Den historiske ramme? Har læst emnet om, men synes bare at der er så meget, at jeg ikke en gang ved hvad der er vigtigt at fortælle.. Altså sådan kort om. -
afkolonisering og murens fald
Forumindlægafkolonisering og murens fald - det er overskriften på min eksamensopgave i historie. Mit problem er bare at få det sammenkoblet.. Jeg ved begge dele skete under den kolde krig, men det er bare som om at der bare er ret langt imellem emnerne alligevel. Alt hjælp påskønnes. TAK -
Intelligens - psykologi eksamen
ForumindlægHvordan får jeg koblet Piagets kognitive udviklings teori sammen med intelligens? (Gerne med Gardner?) - dette stadige omkring intelligens skal være diskuterende/vuderende.. Jeg har trukket emnet Kognition og intelligens og skal op imorgen så please hjælp :( -
Optimering
ForumindlægHej Min klasse er startet på et nyt emne, hvilket er optimering. Jeg har derfor lidt svært ved at løse denne her opgave, jeg har især svært ved stille en funktion for rumfanget. Tak på forhånd :) -
Vietnamkrigens betydning for nutiden :S
ForumindlægHej :) Jeg har æren af at skulle til historie eksamen i morgen, men jeg har et problem :s Jeg har fået af vide, at det ville være super godt hvis man kan perspektivere sit emne til nutiden, men: Hvilken betydning har vietnamkrigen haft for nutiden ? Håber i kan hjælpe :) -
USAs nye verdensorden
Forumindlægjeg skal til eksamen i morgen og har trukket emnet USAs nye verdensorden. det er en masse tekster omkring situationen mellem vesten og de muslimske lande efter 11. september. mut problem er så hvad kan jeg måske perspektivere til og supplerende materiale? -
HJKAPE LRAÅEKR
ForumindlægJEG HAR BRUG FOR HJÆLP MED MIT PROJEKT! Emnet er grænser og mit valgte underemne er sociale medier, er det muligt at der var en der kunne skrive deres mening om sociale medier i forhold til hvad man burde have lov til og ikke (grænser)
