Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 15961 til 15980 af 34042
-
Vektorer og analytisk geometri
ForumindlægForklar om rette linjer beskrevet ved hhv. ligning og parameterfremstilling. Udled linjens ligning ud fra et punkt på linjen og en normalvektor. Redegør for metoder til at bestemme om linjer skærer hinanden. Har trukket ovenstående spørgsmål. Forstår ikke helt hvad jeg skal komme ind på? Håber... -
HJÆLP!
ForumindlægForklar hvad skalafaktor er og hvordan man beregner sider i ensvinklede trekanter?????? -
SKRIFTLIG FYSIK
ForumindlægHej derude... Jeg skal op i skriftlig fysik eksamen! Vil hører om der er nogen der kender en god fysik formelsamling ?? :S -
integration produkt
ForumindlægHvis man skal integrere (e^x * 4x) - produkt, hvordan gør man det? er der en regel man skal bruge eller kan man omskrive det? -
Sandsynlighedsregning, kombinationer.
ForumindlægNogen der kan hjælpe? Har vedhæftet et screenshot -
Stigning/fald i procent
ForumindlægHej! Er der forskel på, hvordan man udregner stigning i procent, og hvordan man udregner fald i procent? På forhånd tak -
Videregående uddannelse molekylær medicin
ForumindlægHej.. Jeg går på 2 g. og vil rigtig gerne læse molekylær medicin når jeg er færdig med HTX,, Jeg regner med mit gennemsnit vil ligge på 8,2, hvis jeg tager mig rigtig meget sammen, men for at komme ind på molekylær medicin kvote 1 kræver det 9,1 og standby 8,5.. Vil det så være realistisk for mig... -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg har en eksamenspørgsmål: - gøre rede for differentialkvotient. Udled diferentialkvotienten for to simple funktioner. er der ikke en video, der besvare spørgsmålet`??? HEEELP PLEASEEE .. Jeg skal op i det på tirsdag :/ -
Reducering
ForumindlægA + (a+b)-2ab Giver det 2a+b-2ab eller giver det A-ab? -
Eksaminer på STX
ForumindlægHej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd. -
differentialregning og differentialligning
Forumindlæghvad er forskellem mellem differentialregning og ligning? -
HHX eksamen ?
ForumindlægNår man skal op i eksamen HHX, kommer man så op i læsning også ? -
Grafregner
ForumindlægHej Hvad er forskellen på texas TI-89 og TI-84 plus? -
IT-89 TIL KUN 700 KR. (inklusiv, ins. bøger + usb kabel)
ForumindlægSælger en IT-89 til 700 kr. Den er 1,5 år gammel -
df/dx
ForumindlægHej allesammen :) Hvis man skal bestemme df/dx, betyder det så, at man skal differentiere? :) -
linjens ligning
Forumindlægnogle der kan hjælpe? -
Cubakrisen
ForumindlægHej Alle Jeg har netop fået udleveret min SRP opgaveformulering i dag. Et af spørgsmålene er: Der ønskes en redegørelse for væsentlige forhold under Cubakrisen - Er der nogle der har et bud på hvad der kunne være spændende at komme ind på her? Indtil videre har jeg: Sovjet og Cubas ... -
Integralregning - Hvordan finder man stamfunktionen til f(x)=x*ln(x)
Forumindlæget mundtligt eksamensspørgsmål, så hvis nogen vil være så barmhjertig at gennemgå det step by step så er jeg evigt taknemmelig, der er ikke mange eksempler at finde på nettet, og de som der er, er lidt for kringlede til mig.. -
funktion - hjælp
ForumindlægRedegør for, hvad der forståes ved begreberne definitionsmængde og værdimængde. Definitionsmængde ¨hvad er det nu det er :D -
Integralregning HASTER MEGET
ForumindlægHej derude Har fået det her spørsmål men kan ikke helt så hvad jeg skal starte med for at løse det. :) Graferne for funktionerne givet ved g(x) = √x og h(x) = 1/x^2, x>0, afgrænser sammen med linjen x=a (a>1) i 1. kvadrant et område, der har arealet 148/9, find a ved hjælp af cas-v...
