Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 15961 til 15980 af 39570
-
f(x)=(x^3)/(x+1) Beregn lokale ekstremum
ForumindlægFørst har jeg taget f ' (x) og sat den lig med 0 og får -3/2 men fasit siger: lokalt min: 27/4 for x = -3/2. Hvor kommer 27/4 fra? sætter lige en fil med opg. og fasit med -
Hvad er forskellen på et essay og en stil?
ForumindlægJa, jeg har nu i et stykke tid undret mig over hvad forskellen er på disse ting. - På forhånd tak for hjælpen. -
gennemsnit?
ForumindlægNu er det jeg går og bliver lidt forvirret. Det omkring karakter beregning. Jeg har fået at vide at jeg skal oppe i alle mine skriftlige fag, dvs. Dansk, Engelsk, Spansk, International øk, og Afsætning. Har 5 A fag. Det mit 3 år. Det jeg vil spørger om, er når man skal gange hele sin gennemsnit... -
Jeg får ikke årskaraktere?
ForumindlægJeg er ved at tage min 9.kl på VUC, med henblik på at tage en htx efter sommeren. Desværre har jeg oplevet en stor mangel på vejledning på VUC og står nu og er bange for om mine drømme er urealistiske. Jeg har næsten ingen karaktere fået for mit arbejde. Tror jeg har 11-12 afleveringer bag mi... -
Variablel
Forumindlægheej folkens, er der nogen som kan hjælpe mig med at løse en opgave som jeg har svært ved ? Opgaven lyder: Om en variablel a oplyses , at den er omvendt proportional den 4. rod af en variablel b. -
Formelsamling til problemregning
ForumindlægHej! Jeg skal til terminsprøve i morgen i problemregning. Til det har jeg et spørgsmål: jeg er hørt, at alle modtager en formelsamling til afgangseksamen. Er det også sikkert, at man også modtager en til terminsprøven? -
studenterfest
Forumindlæghej allesammen... nu er der efterhånden ikke lang tid til at jeg bliver student, men hvad gør i med studenterfest? Holder i en fest for familien eller for vennerne?? er interesseret i at høre lidt af hvert til inspiration :D P.s. Held og lykke til alle de kommende studenter -
spanske verber - link
Forumindlægher er der et godt link til de mest almindelige verber, i alle eksisterende tider. det kan maaske vaere til hjaelp adíos http://users.ipfw.edu/jehle/VERBLIST.HTM -
FSA PRØVER
ForumindlægNogle der ved hvor man kan finde FSA diktatter. jeg er virkelig dårlig til at stave og vil derfor gerne øve på nogle flere diktater -
Stil, om at gå i skole
ForumindlægHjælp skal skrive en stil om at gå i skole men kan ikke komme gang. -
Når terror bliver nær
Forumindlægnogen der har lavet "når terror bliver nær" fra dansk fsa .. som lige kan sende den til mig´til inspiration . tak på forhånd .. -
Kan jeg stadigvæk nå det?
ForumindlægHej Jeg har igennem 1 & 2.g ikke fået særlig gode karakterer (mundtlig såvel som skriftlig). Mit overordnede gennemsnit er tilsammen ca. 6,7. Jeg vil meget gerne læse på en videregående uddannelse, som har en adgangskvotient på ca. 9,9. Jeg er i øjeblikket i 3.g, og det er derfor min sids... -
Hvad indebærer "selvstuderende"?
ForumindlægHej En af mine klassekammerarter er blevet tvunget sevlstuderende. Hvad indebærer det? -
Et par timers hjælp til biostatistik søges
ForumindlægHej Jeg søger en, der er villig til at hjæpe mig med en opgave i biostatistik, hvor der bl.a. indgår regressionsanalyser og linearitetstjek. Det drejer sig om maks. et par gange med få timer. Nogen der kan hjælpe? :-) -
Integralregning, areal bestemmelse
ForumindlægHej! er der nogen der vil hjælpe med den arealberegnings opgave..? :) En funktion er givet ved f(x)=-x^2+4x. En ret linie skærer grafen for f(x) i punkterne S1(1,3) og S2(4,0) grafen for f(x) afgrænser en punktmængde, M, som har et areal. Opgaven går ud på at bestemme M. Men hvis jeg prøver at ... -
Undervise i fysik.
ForumindlægNogen derude som er intresseret i hjælpe en gym elev i fysik b, inden jeg skal op mundtlg, det vil self være mod betaling :) ? -
Infomedia - nede?
ForumindlægHej Jeg har forgæves forsøgt at logge ind på infomedia. Da jeg første gang forsøgte at logge ind, kom siden frem med en masse kode-volapyk. Men da jeg opdaterede loggede jeg fint ind, og alt så normalt ud. Når jeg nu prøver at søge på en artikler, finder den antallet, og kommer frem med en mas... -
Beregning af cellernes intracellulære koncentration
ForumindlægHar følgende opgave, hvor ligevægtspotentiale for Na+ er 65 mV, og cellerne er omgivet ekstracellulærevæske med en koncentration af Na+-ioner ([Na+]out) =145 mM Derved skal cellens intracellulære koncentration beregnes. Hvordan beregnes denne? -
Læse videre på universitetet...
ForumindlægJeg går i 3g og skal efter gym læse videre på universitetet... men jeg er er lidt bange for at niveauet er for højt, fordi jeg i gymnasiet lige knap hænger ved. Hvad er jeres erfaringer med overgangen fra gym til uni? Skal man bruge meget tid på at læse hver dag? synes nemlig allerede jeg bruge... -
Delkonklusioner
ForumindlægEr det nødvendigt at fremlægge delkonklusionerne, hvis de er skitseret i min synopsis?
