Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 15981 til 16000 af 58387
-
Dansk eksamen den levende eller trykte reklame
ForumindlægHej. Et meget vigtigt spørgsmål. Til dansk mundtlig trak jeg reklamer- den trykte eller den levende. Nogle bud på hvad jeg eventuelt kunne snakke om? En god artikkel? En reklame i tv'et? Hjææææææælp pleasssss -
Brug for hjælp til uofficiel eksamen. (rødforskydning og Hubble)
ForumindlægJeg har fået spørgsmålet: Hvordan kan afstanden til fjerne galakser bestemmes ved hjælp af rødforskydning og Hubbles lov? Nogen der kan give mig et svar. Tak på forhånd -
Matematik B eksamen d. 24. maj (Htx)
ForumindlægHej,Er der nogen der har været oppe i matematik i dag? Hvad mener i om sværhedsgraden?Jeg havde selv lidt problemer med opg. 3 ...#Daniel -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg tænkte på om nogle af jer sidder inde med STX-eksamen i Engelsk niveau B, august 1999, som har titlen "The World and Other Places". Hvis ja så please skriv tilbage... På forhånd tak VH Sasha -
Selvvaglt tekst til Dansk eksamen! :)
ForumindlægHej jeg skal snart op til prøve eksammen og kan virkelig ikke finde nogle tekst jeg kan perspektivere til.. Læste tekster: Agnete og Havmanden – gendigtning (1808) Adam Oehlenschläge Guldhornene (1802) af Adam Oehlenschläger Gåsetårnet i Vordingsborg (1842) J.Th. Lundbye Det Waagep... -
Eksamen spørgsmål kemi hjælp!!!
ForumindlægJeg har mulighed for at kommme op i dette spørgsmål til eksamen.. men jeg kan ikke få mit hoved drejet til hvordan jeg skal svare på det! Redegør for relevante begreber i relation til reaktionshastighed idet du inddrager bilagsmaterialet. Du skal med udgangspunkt i laboratorieudstyret gennemgå... -
24 timers eksamen, hjælp!
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige nu midt i en 24-timers eksamen med emnet "Danmark og velfærdsstaten", og jeg ved ikke hvordan jeg skal lave min problemformulering. Jeg har 4 tekster, alle sammen noget der minder om kronikker fra Politiken og Information. De behandler alle sammen emnet DK... -
AT-eksamen: Hvad, hvor og hvornår?
ForumindlægHej! Jeg står i den situation, at skulle op til AT-eksamen her på tirsdag. Har skrevet omkring Homo Artefakt, dansk, samfundsfag - og taget Svend Åge Madsen - Kvinden uden krop, med som danskfagligt. Hvorledes skal jeg forklare fagenes forskellige påvirkning på min opgave? Jeg har tænkt mig at... -
Hjælp til mdtl. samfundsfag A eksamen
ForumindlægHej alle!;) tillykke til de af jer der har fået hue og held og lykke til alle os andre der mangler den sidste eksame for at blive studentX) Jeg har lige trukket samfundsfag 24 timers opgave. Temaet er "Hvordan styres Danmark?". Jeg har fået nogle artikler: Farvel til ti års blokpolitik.... -
Dansk mundtlig eksamen spørgsmål
ForumindlægSkal til Dansk A mundtligt eksamen snart på hf og har nogle spørgsmål, jeg håber jeg kan få svar på :) Må man skrive på det papir man får udleveret fks en novelle, digt eller tale? Tænker på at understrege steder i teksten der er relevante. Hvad er godt at forberede, altså hvad kan min lære og... -
Idéhistorie eksamens opgave - Ideer
ForumindlægHej alle ... Jeg er nået til det punkt, at vi i idéhistorie skal skrive vores eksamensopgave, som vi muligvis skal forsvare til en mundtlig eksamen til sommer. Jeg står dog i den situation at jeg ikke rigtig kan komme på virkelig interesaant emner.. Vil utrolig gerne have et emne, hvor jeg bare ... -
Brug for hælp til nogle korte engelske sætninger
ForumindlægHej jeg har brug for lidt hjælp til disse sætninger, jeg ved ikke helt om de er rigtige, så vil i gerne hjælpe mig med dem? tak -
Cellens "hukommelse" -oversæt/forklar engelsk sætning.
ForumindlægEr i gang emd at læse om hvordan forkslleige typer celler kan "huske" således at de forbliver samme type differentiede celle ved deling. Der står bl.a -positiv feedback loop -DNA methylering og en 3. ting jeg ikke forstår: "Another way of maintaining ... -
Nogen der vil læse min engelsk aflevering? og evt. se om der er fejl?
Forumindlæg -
Bachelor i negot. (Engelsk) + kandidat i amerikanske studier?
ForumindlægHej alle. Er der nogen, som har prøvet ovenstående? Kunne bare rigtig godt tænke mig at læse amerikanske studier, men har ikke engelsk på A-niveau, så det virker til at være min eneste mulighed. Jeg ved ikke rigtig om jeg ville kunne finde jobs med den uddannelse?! Kunne virkelig godt tænke mig ... -
(ny profil) hjælp til eksamen - haste-spørgsmål
Forumindlæghej alle, jeg haster virkelig, da jeg skal aflevere min disposition imorgen og stadig ikke er færdig. Emne: Forandring Underemne: Rødstrømpebevægelsen Problemformulering: Hvordan påvirkede Rødstrømpebevægelsen den politiske og sociale debat i Danmark i 1970’erne, og hvilken arv efterlod ... -
Fysik eksamen 9.klasse, fysik forsøg?
ForumindlægHej Jeg skal op i Fysik eksamen i 9.klasse på torsdag, men har bare et problem med forsøg! Har ikke særlig mange og de passer ikke ind til de emner jeg har. Ville høre om der var nogle der kunne hjælpe mig med nogle gode forslag? vekselstrøm ohm's lov elektromagnetisme vand is damp... -
Matematik A skr. eksamen i morgen
ForumindlægNu står jeg jo self her når jeg skal tila t repetere de sidte par formler til den skr. eksamen i mat i morgen, og kan ikke finde det hæfte der med vejledende opgaver, hvori der står hvilke formler der skal kunnes til prøven u. hjælpemidler. Så er der en eller anden der kan hjælpe mig på vej med e... -
Mat B eksamen juni 2010
ForumindlægEr der nogen, der har en besvarelse af studentereksamenssættet fra juni 2010 liggende? -
HJÆLP HJÆLP EKSAMEN!!!!! skal have svar nu! GEOGRAFI!!! giver belønning
ForumindlægEr der en sammenhæng mellem energiforbrug og klimaforandringer??? hvad kan der gøres? ^nogen der kan svare mig på dette, jeg skal inddrage klimavaritioner, kulstofskredsløbet, istider, menneskets påvirkning af atmosværen, drivhusgasser. HJÆLP!!!!
