Dansk

Dansk mundtlig eksamen spørgsmål

31. maj kl. 10:51 af Welp - Niveau: A-niveau

Skal til Dansk A mundtligt eksamen snart på hf og har nogle spørgsmål, jeg håber jeg kan få svar på :)

Må man skrive på det papir man får udleveret fks en novelle, digt eller tale? Tænker på at understrege steder i teksten der er relevante. 

Hvad er godt at forberede, altså hvad kan min lære og censor normalt lide, at jeg først fortæller hvad jeg har tænkt mig at snakke om? Altså, præsentation, komposition, sprog osv.... og hvordan kan man nævne det på en god måde.

Skal man perspektivere fks en novelle til en novelle, eller må man perspektivere en novelle til et digt eller omvendt?

Når min tid er ved at løbe ud, er det så godt at runde det af med at fortælle hvad man ellers kan tage fat i, som en slags indikation til at få min lære/censor til at spørge om det?

Er nervøs for at kigge censor i øjnene, for tænker at det kan få dem til at stille spørgsmål istedet for min lære hvilke jeg tidligere at prøvet kan være svært. Men er det dårligt at ignorere censor og kun kigge min lære i øjnene?

Når min tid er over og de stiller spørgsmål må jeg gerne tag kontrol og yappe løs så og fks komme ind på andre relevante emner, eller skal jeg svare spørgsmålet meget simpelt og direkte?

Her til sidst er det mest svære spørgsmål. Er det godt at give censor  mit navn og give censor hånden når jeg kommer ind i lokalet? (Jeg har meget svedige hænder).

Ellers andre relevante tips? :) 

Skriv et svar til: Dansk mundtlig eksamen spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.