Kemi

Eksamen spørgsmål kemi hjælp!!!

14. juni 2016 af Heeei (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg har mulighed for at kommme op i dette spørgsmål til eksamen.. men jeg kan ikke få mit hoved drejet til hvordan jeg skal svare på det!

Redegør for relevante begreber i relation til reaktionshastighed idet du inddrager bilagsmaterialet. 

Du skal med udgangspunkt i laboratorieudstyret gennemgå eksperimentet ”Thiosulfat og syre”. I denne sammenhæng skal du opskrive reaktionsskemaet for den undersøgte reaktion og sætte udførslen samt udvalgte observationer fra eksperimentet i relation hertil.

Forklar hvorledes der eksperimentelt er arbejdet for at undersøge om reaktionsordenen, x, er lig 0, 1 eller 2 i hastighedsudtrykket: 

v(A)=k·[S2O32-]x·[H3O+]y 

Der er flere forhold, som kan bidrage til dårlige resultater, hvis man ikke er opmærksom på god laboratoriepraksis i dette eksperiment. Angiv hvilke forhold man skal være opmærksom på i dette eksperiment for at opnå troværdige resultater og vurder om dine resultater har været tilstrækkelige præcise til at fastsætte reaktionsordenen for hhv. x og y i hastighedsudtrykket.

Hvis der er tid kan du forklare hvorledes koncentrationen af udvalgte ioner i opløsningen ændres under eksperimentet, inddrage andre teoriområder i gennemgangen af eksperimentet og/eller relatere til andre relevante eksperimenter eller hverdagsfænomener.

hjælp

Skriv et svar til: Eksamen spørgsmål kemi hjælp!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.