Kemi

Kemi B eksamen HTX

19. maj kl. 14:57 af mzoc - Niveau: B-niveau

Hej alle,

Jeg går i 2.g på HTX og har trukket mundtlig kemi B til eksamen. Min lærer har ikke rigtig forklaret, hvordan eksamen kommer til at foregå. Vi har fået uddelt spørgsmålene, og jeg ved at vi trækker et af dem og får et bilag til, hvorefter vi har forberedelsestid, før vi skal op og præsentere.

Jeg ved også, at vi har lavet forsøg og rapporter til de emner, spørgsmålene handler om. Bliver der også stillet spørgsmål til rapporterne og forsøgene?

Og hvordan ser bilagene nogenlunde ud?

Brugbart svar (0)

Svar #1
23. maj kl. 21:45 af tycconRoblox

Ja, det kan der godt. 

Brugbart svar (0)

Svar #2
31. maj kl. 03:44 af gjsingh

Eksamen tager udgangspunkt i et forsøg, som du trækker, når du skal ind til forberedelsen. Forsøget skal præsenteres for lærer og censor, hvor der også er nogle bilag, der ikke nødvendigvis omhandler forsøget. Det er en klar fordel at skrive formler m.m. på tavlen, og du vil med stor sandsynlighed også blive bedt om det. F.eks. forventer de, at du kan lave en relevant redox-reaktion på tavlen, hvis du har trukket et forsøg om redox.

Du skal forklare, hvordan du (eller din gruppe) har udført forsøget, og hvordan forsøgets resultater er blevet behandlet.
På en måde er eksamen en opsummering af din rapport.
Der vil ALTID være spørgsmål vedr. forsøget. Det kan være spørgsmål til resultatbehandlingen, fejlkilder, enheder, formler, formål, osv. Hvis det er relevant, kan de også bede dig om at isolere for en variabel i en formel, men det er naturligivs ikke en matematikeksamen. Bilagene er ekstra stof, som din lærer og censor benytter til bedømmelse.

Et bilag kan f.eks. være et billede af nogle forskellige grundstoffer, hvor der stilles spørgsmålet “Hvilke af de viste grundstoffer på billedet er svovl?”. Endvidere kan der være følgespørgsmål som “Hvor stor en molarmasse har svovl?”.

Skriv et svar til: Kemi B eksamen HTX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.