Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 15981 til 16000 af 23683
-
Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen
ForumindlægHej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak -
Historisk Materialisme.: )
ForumindlægJeg skal perspektivere til et eller andet i nutidigt, men jeg ved simpelthen ikke hvad! Emnet er Karl Marx- historisk materialisme, jeg har taget udgangspunkt i basis-overbygning i synopsen og analyseret en novelle af Nexø.. -
Skriftlig Eksamen 2.g Ny reform!
ForumindlægHej alle kloge mennesker. Jeg skal op til årsprøve i skriftlig dansk. Jeg har brug for noget hurtig hjælp. Hvilke forskellige emner kan man komme op i? Hvis i kunne komme med et link eller andet ville det være godt. Hvis i kunne skrive de forskellige genre, og hvad de indeholder som for eksempe... -
Dio om Palæstina konflikten
ForumindlægDenne opgave omhandler palæstina konflikten jeg har redegjort for den historiske baggrud og derefter analyseret den via romanen mademe terror og sidste har jeg diskuteret hvordan man mellem alle de aftaler der er blevet lavet finder frem til en løsning på konflikten -
Modernistisk eller realistisk værk
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg står i, at skulle analysere et selvvalgt værk, der enten skal være modernistisk eller realistisk. Da der nok er en del der allerede har prøvet eller læst sådan nogle værker, ville jeg høre om I kunne anbefale en bog eller to? -
kin fupz
Forumindlæghej derinde er der nogen der kender kim fupz`s bøger Hunden samt Do you wanna now a secret analyse, beskrivelse osv håber på hurtig hjælp 14 timer igen -
Ny reform - eksamen - hvordan?
ForumindlægHej Jeg skal op i billedkunst, men jeg aner simpelthen ikke hvordan det forløber??! Man får et (eller flere?) billed(er) man skal analysere, og så skal man fremlægge(??) sit eksamensprojekt?? Jeg tror at der er mange fortabte sjæle derude, hvad angår billedkunst eksamen! -
ostinat-form
Forumindlæghej,jeg har lidt problemer med ostinat-formen. Hvad er ostinat-form?? Hvordan er ostinat-formen bygget op? Hvilke led optræder i ostinat-formen? hvordan er formen bygget op? Og til sidst hvad skal man lægge vægt på når man analysere ostinat-form? Vh. Lind (deeet haasster) -
Stranden Rundt
ForumindlægHej! Jeg er igang med at snalysere Stranden Rundt af Martha Christensen, og vil spørge om der ikke er nogen der har analysen til den? eller vil hjælpe mig. Jeg er gået i stå, og skal op til eksamen på torsdag, håber på svar.. For jeg er ret nervøs for om jeg når at blive færdig -
analysering af tjediegradsfunktionen
Forumindlæghej. jeg skal løse denne opgave, men har meget svært ved det, er der nogen der vil hjælpe mig? niveauet er c på hhx. på forhånd tak! (: opgaven lyder som nedenstående: Du skal analysere tjediegradsfunktionen: f(x) = x3 - x2 - 4x + 4 -
Gode råd til Dansk FSA - folkeeventyr
ForumindlægHejsa Jeg skal op i Dansk (mundlig) FSA i morgen, med Folkeeventyr som fordybningsområde.. :P Dertil har jeg valgt at analysere "Ligets Hjælp" Men er der nogle som har et par gode råd til hvordan man opnår en god karakter, så tøv endelig ikke med at skrive dem.. ;) -
dansk mundtlig eksamen
Forumindlæghej alle sammen.. jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen... derfor ville jeg høre om der ikke er nogen, der har nogle super gode analyse-modeller, eller andet godt som man kan bruge? hvis nogen har, vil i så ikke være venlige at sende det til mig? [email protected] -
Modellering og regression..
ForumindlægEt spørgsmål til min årsprøve i mundtlig matematik lyder på, at jeg skal analysere den lineære funktion, og i den forbindelse skal jeg komme ind på modellering og regression. Er der nogen som mon kan forklare mig hvad forskellen er? -
Mundtlig eksamen: An Autobiography
ForumindlægHey... Jeg har lige trukket min eksamens opgave i Engelsk B. Trak en autobiography af Billie Holiday - Men mit spørgsmål er, hvilken analyse form bruger man til en autobiography. Er det bare non-fiction? Eller er det andet der gør sig gældende. -
Musik: Hva gør vi nu lille du?
Forumindlæghej er der nogen der ligger inde med en analyse af sangen Gasolin' - hva gør vi nu lille du? kunne være super fedt, min gruppe har bailet mig de 2 af dem kommer aldrig og så jeg er alene til mit musikprojekt. -
Hurtigt spørgsmål! <3
ForumindlægHejj, på nuværende tidspunkt er jeg igang med at analyser en nyhedsartikel (leder)... Så står i en dilemmer, jeg vil gerne spørge om, når man skal perspektiver, kan man så perspektiver ude i det virkelige liv, eller skal man relatere til kun de tekster man har læst? Tak på forhånd! :) <3 -
Product placement
Forumindlæghej folkens ! jeg sidder på nuværende tidspunkt og skriver SRP om product placement, og er gået lidt kold i hvilken type analyse jeg skal lave for at vinkle afsætningsdelen... nogle forslag ? -
Logistik - lager- og distributionsstyring
ForumindlægJeg skal skrive en opgave i logistik og har lidt problemer. Jeg skal analysere og vurdere logistiken i en virksomhed med fokus på lager- og distributionsstyring. Nogen der kan give forslag til hvad jeg kan inddrage? PÅ forhånd tak.. -
Er dette en metafor?
ForumindlægHej, jeg er igang med at analysere en tale, og jeg er i tvivl om nedenstående er en metafor eller en sammenligning? "Man kan ikke lade sig bruge til at rive ulverifter med i andres legemer og selv forlange at behandles som et skyldfri lam. " -
"Organisk analyse"- What?
ForumindlægHvad går det emne ud på? Er ved at forberede mig til kemi A mundt eksamen og en af de mange mange emner vi kan komme op i er organisk analyse... Er det sådan noget med PH-strimler eller er det sådan noget med Fehling eller hvad? Er helt lost, hilfe!
