Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 16001 til 16020 af 39570
  • 9. klasses afgangsprøve

    Forumindlæg
    Jeg skal op i mundtligt dansk på mandag. Har skrevet en synopse med følgende disposition for fortolkningen, som jeg går ud fra er det der tæller. Genre Komposition Ydre træk Indre træk Sprog og tid Tema Budskab Fortolkning Vi har fået en beskikket censor så tror ikke hun er til at løbe om hjør...
  • Contexts - hjælp

    Forumindlæg
    Nogen der har sit pensum i contexts? Vil meget gerne høre fra jer..
  • Transforamtor, Hjææælp

    Forumindlæg
    Heeeej Hvad er det bedst at vise forsøg eller sige, hvis man trækker Transformator? (9.klasse niveau- FSA) Tak for hjælp :D
  • Ekstemporaltekster

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der har eksempler på ekstemporaltekster i old? Fx ifb. med Medea, Menon, Kroisos, odyseen, Iliaden osv. Kunne godt tænke mig at høre nogle eksempler. Kunne "Et dukkehjem" af Ibsen være en ekstemporaltekst til "Medea"?
  • det modsatte af "sofrosyne"

    Forumindlæg
    Altså Sofrosyne er når en person har indsigt/besindighed. Hvis man har en bestemt indsigt/personlighed, der gør, at man handler klogt ift. skæbnen. Men nu er mit spørgsmål, hvad det modsatte af sofrosyne er? Odysses råber i 9. sang hånene efter kyklopen, hvilket bestemt ikke er at handle klogt...
  • Få noget ud af at hjælpe en i nød

    Forumindlæg
    Hej kære venner. Jeg skal op i Spansk i morgen. Jeg har fået en tekst i dag. Jeg ville høre om nogen vil hjælpe mig med at analysere den osv. Evt mod betaling efter dit krav? Jeg ser frem til en svar Hilsen 3g fellow
  • tilfælde af sygdom til terminsprøve i 3.g

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til terminsprøve imorgen . Men pga. en sygdom har jeg fået tid hos lægen imorgen .. Er der nogen der ved om hvad skolen siger til det ??
  • Hjælp til novelle?

    Forumindlæg
    Hej, har en novelle for som skal afleveres om 2 dage. Jeg vil gerne skrive om Freja som føler sig tvunget til at snyde i afgangsprøve fordi der bliver forventet meget af forældrene. Men jeg kan bare ikke komme i gang, jeg er meget desperat efter hjælp. (Overskriften skal være snyd)
  • Haster , help please

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i historie i morgen.Jeg trak mit emne, der handler om Danmark i vikingtiden. Jeg skal lave perspektiveringer til nutiden, dvs. har mit emne haft betydning for nutiden, kan vi lære af det og har vi måske et særligt syn på den del af fortiden? Jeg ved det ikke hvad skal jeg sige:(
  • REFLEKSION I=U?

    Forumindlæg
    Er det muligt at bevise (inden for refleksion) at indfaldsvinklen = udfaldsvinklen? Mvh. H89M
  • platon

    Forumindlæg
    Er den en som vil give et overordnet referat af symposion, menon og hulebilledet? tak
  • HF Sprog?

    Forumindlæg
    HeJ Er det obligatorisk at have tysk, fransk eller spansk på hf? Hvis det er .. får man så skriftlig karakter på B niveau, som man gør på gymnasiet?
  • Delprøve 1, Engelsk b 30 maj 2016

    Forumindlæg
    Er der nogen som ejer denne opgave færdiglavet?
  • TI89 Titanium TIL SALG

    Forumindlæg
    Helt ny TI 89 Titanium sælges for 1000,-, har aldrig været åbnet, da dette var et fejlkøb. Ny pris 1400,- Jeg bor i København og er villig til at mødes, men køber betaler hvis det kræver forsendelse. SPEC Type Graphing Calculator Display 100x160 pixel display Power Powered by 4 AAA batteries wi...
  • Blokstruktur

    Forumindlæg
    Har man generelt blokstruktur på alle universiteter i Dk, eller er det bare KU?
  • Hjælp til rettelse af en kort anmeldelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lavet en anmeldelse af Heminway's roman ," A farewell to the arms". Jeg har fået den rettet af min lærer, men der er nogle enkelte fejl som jeg ikke helt forstår,og desværre er det weekend nu så jeg kan ikke rigtig lige spørger. Hvis der er nogle som lige vil kigge ...
  • Nykritisk og historisk/ideologikritisk læsning af "Mogens" af J.P. Jacobsen

    Forumindlæg
    Hej Jeg mangler hjælp til at analysere og fortolke novellen "Mogens" af J.P. Jacobsen ud fra en nykritisk og en historisk/ideologikritisk læsning. Er der nogen der har gjort dette før mig, eller er der nogen der har nogle gode råd? PFH. Tak
  • Hjælp! Analyse af en københavner i Jylland af Dan Turell

    Forumindlæg
    Hey Alle jeg har trukket Dan Turells forfatterskab og har derfor valgt essayet "En københavner i Jylland". Har svært ved at komme videre i analysen så har brug for inspiration. Håber der er nogle der kan hjælpe...
  • Komposition og fortællemåde i novellen konference af Naja Marie Adit

    Forumindlæg
    Hej Folkens, jeg kunne rigtig godt tænke mig at få hjælp til novellen konference af Naja Marie Adit. Fokus på følgende: komposition og fortællemåde / fortælletype :)
  • Andres mening??!

    Forumindlæg
    Hej Er i gang med en perspektivering af kompliceret kærlighed og så har jeg valgt, at jeg gerne vil have sangen "angels" af Robbie Wiliams med....:) men jeg kunne godt tænke mig at høre hvad I andre forstår ved sangen, det ville v&am...

Søgninger relateret til samfundsfag eksamen