Søgning på: srp historie samfundsfag nazisme. Resultater: 16001 til 16020 af 27855
-
Økonomisk politik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal op i samfundsfag i næste uge. men jeg har et lille problem da jeg skal kunne forklare hvad der forstås ved økonomisk politik. Hvis der er nogen som vil forklare hvad økonomisk politik er, helst så hurtig som mulig vil jeg bliver rigtig glad. Med Venlig Hilsen -
Skriftlig eksamen
ForumindlægSå er rettevejledningen til skriftlig samfundsfag 2006 offentlig gjort. Ligesom mange andre brænder jeg efter at se om jeg har gjort det rigtigt. Men jeg kan ikke finde den på nettet. Nogen der ved hvor den ligger? -
politisk forhold???
Forumindlæghej, jeg skal op i samfundsfag om ca. 2 timer, men der er stadig noget jeg ikke har fået afklaret endnu, fx: Hvad er politiske forhold i DK? jeg håber at der er en der vil hjælpe mig - det vil jeg sætte pris på! på forhånd tak -
EKSAMEN
ForumindlægHej!Da jeg står og skal op i samfundsfag høj niveau i næste uge, vil jeg høre om andre har erfaringer med, hvordan det hele forløber? Er der nogen specielt, som man skal huske på - og hvordan kan et spørgsmål evt. lyde? Håber nogen kan hjælpe:)Hvad kom I forresten selv op i?Venligst Sofie -
Økonomisk politik
ForumindlægHej alle :-) Jeg skal op i samfundsfag i morgen og har lige et sidste spørsmål som jeg håber der er nogen der vil hjælp mig med :-) hvad er økonomisk politik? Jeg mener: det er der hvor de styre økonomien i Danmark igennem de forskellige politikker som er finans politik, penge politik osv. er det... -
Danmark og tyskland
ForumindlægHej. Jeg sidder med min Sro og Jeg skal redegøre for danmark og tysklands økonomiske siturationerbegrundet for vækst beskeftigelsessituration og arbejdsløshed, og komparativt perspektivere dem med hinanden. Jeg har lavet alle matematisk udregninger, men samfundsfags delen driller mig lidt, så... -
Problemstilling
ForumindlægJeg arbejder i fagene samfundsfag A og dansk A omkring krigen i Afghanistan som konsekvens af angrebet på WTC. Er følgende problemstilling okay, og kan det kategoriseres som et redegørende eller diskuterende spørgsmål? Hvorfor gik Danmark ind i Afghanistan? -
Geoengineering
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med et geo/samfundsfags projekt, men dog sidder jeg fast. Jeg skal komme ind på hvem der muligvis er interesseret i at ændre klimaet. Det ville være rart hvis i kunne hjælpe mig lidt. PS, Svar venligst før den 18. da jeg skal fremlægge den dag :) -
Samfundsfagsrapporter online
Forumindlæg@ alleEr der nogle der ved hvorvidt det er muligt at hente opgaveformuleringer online - står og mangler opgaven 'Solidaritet', Samfundsfag Højt Niveau, fra ?. Ved man kan hente rettevejledning på UVM, men det er ikke lykkes mig at finde selve opgaverne.Pft -
valgperiodens længde og demokrati. haster skal afleveres i morgen
Forumindlæghej alle jer der har taget jer tid til at hjælpe mig :) . jeg er i gang med at løse samfundsfags opgaver til i morgen, og jeg kan ikke rigtig komme med et svar til følgende spørgsmål. hvad betyder valgperiodens længde for demokratiet? det ville være meget rart med noget hjlp. tak på forhånd -
HJÆLP haster! International politik
ForumindlægHej, (: Jeg sidder med en samfundsfag aflevering, hvorud fra man skal vælge et aktuelt emne at tage udgangspunkt i vdr. international politik. Her bliver jeg så i tvivl om finanskrisen kunne være et emne indenfor international politik, eller vil det være mere oplagt at tage Irak-krigen/ Afghanistan? -
Kendetegn ved den danske/universelle velfærdsmodel
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive en synopsisopgave i samfundsfag om økonomi og velfærd. Jeg har lidt problemer med at besvare dette spørgsmål: 1. Hvad kendetegner den universelle velfærdsstatsmodel? -Håber der er nogle som vil hjælpe mig med spørgsmålet, og evt. skrive kilde på ... -
Velfærdsmodel - HJÆLP!!
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive en synopsisopgave i samfundsfag om økonomi og velfærd. Jeg har lidt problemer med at besvare dette spørgsmål: 1. Hvad kendetegner den universelle velfærdsstatsmodel? -Håber der er nogle som vil hjælpe mig med spørgsmålet, og evt. skrive kilde på hvor... -
Terror
Forumindlægjeg har en opgave for i samfundsfag, hvor jeg kort skal beskrive hvordan terror har påvirket verden. Kan I give eksempler på dette? Mit spørgsmål er så, om du har mærket hvordan terror har påvirket verden? måske mht. til 9/11 og London samt Madridangrebene. -
SSO - Hvordan disukterer man i dansk?
ForumindlægEt punkt i min problemformulering siger, at jeg skal diskutere, om X stemmer overens med Y. Men hvordan diskuterer man i dansk? Der foreligger nemlig ikke modstridende argumenter, som der eksempelvis kan gøre i samfundsfag... Hjælp! På forhånd tak -
Senmodernitet og den blomstrende have
ForumindlægHej.. Jeg kunne godt bruge til inspiration/facts til følgende to punkter i in Dansk.-Samfundsfags opgave.. På hvilken måde kan den senmoderne identitetsdannelse ses i Naja Marie Aidt’s novelle ” Den blomstrende have”. ? Hvordan spejles den senmoderne identitetsdannelse i novellen? -
Ideologier
ForumindlægHej, det er min første aflevering i samfundsfag, og jeg har fået tildelt dette nedenstående spørgsmål som jeg skal gå ud fra: Er variationerne hos partiernes politik så begrænset, at der nærmest er tale om én samlet partimasse hvor partierne ikke adskiller sig fra hinanden. Hvordan skal jeg sta... -
Eksamensark demokrati - USA og verden
ForumindlægHej alle Jeg sidder her og kæmper med et gammelt samfundsfags eksamensark som hedder Konflikter. Jeg har meget svært med delopgave D som handler om USAs økonomiske situation. Er der nogen som svaret på denne opgave, hvor jeg kunne se besvarelsen? Eller er der nogen som kan hjælpe mig? -
inddragelse.
Forumindlæg(AT-forløb) samf. / dansk Jeg skal inddrage "som englene flyver" af Naja Marie Aidt til en diskussion om kroppe. Hvordan gør jeg det? Hvordan får jeg den perspektiveret til noget samfundsfagligt? Kom gerne med gode eksempler, er tom i hjernen lige nu, -
Metode i samf
ForumindlægHej! Jeg har valgt at skrive i bl.a. psykologi hvor jeg vil bruge samfundsfaglig metode. Jeg vil andvende socialpsykologer men er nu blevet i tvivl. Er det en metode i sig selv i psykologi at bruge socialpsykologi, eller skal de ind under kvanitativ eller kvalitativ metode?
