Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16021 til 16040 af 156338
-
Lektiehjælp i herning
ForumindlægHej alle sammen! Kender i et sted, hvor man kan få lektiehjælp i dansk på A-niveau i HERNING. Min søn har brug for hjælp med analysemodeller især analyse af digt, altså hvordan analyserer/fortolker man et digt? Og lidt hjælp med stil (Rettelse af grammatikken i stilen). Så hvis i kender et sted e... -
Økonomisk politik synopsis
ForumindlægHej alle! Jeg skal til at skrive en synopsis, som omhandler Økonomi politik i Danmark, og jeg derfor søgt efter inspiration på nettet, men det var forgæves. Så min spørgsmål går på, om nogle her ligger inde med noget materiale eller endda en SYNOPSIS? Niveauet er B/A På forhånd... -
Er der nogen som kan hjælpe mig??
ForumindlægKære brugere Jeg skal skrive SRP-opgave i fagene fysik og matematik og har valgt fysik som hovedfag og matematik som sekudær fag ,begge fag er på A- niveau. Jeg skal beskæftige mig med svigninger i fysik og differentialligninger i matematik og ved ikke rigtigt hvad jeg skal stille op :(... er d... -
Forbdring
ForumindlægHej, jeg har spansk på A niveau på gymnasiet, jeg klarer mig udemærket lige nu med 7 i mundtlig og 7 i skriftlig. Er der nogle der har nogle gode tips her i ferien som jeg kan arbejde på, som vil få mig op på 10 eller i bedste tilfælde 12? Det skal siges at jeg starter i 3g, og ikke har mulighed ... -
pengestrømsopgørelse
ForumindlægPå forhånd tak for hælpen.. Jeg læser VØ på A-niveau og har fundet ud af at pensum ikke indeholder teori omkring pengestrømsopgørelsen, som jeg ellers godt kunne tænke mig at forstå mig bedre på. Derfor ville jeg være meget taknemlig hvis nogle af jer havde en form for teori i form i rapporter, h... -
Til eksamen i statistik
ForumindlægJeg har matematik på a-niveau, og skal til mundtlig eksamen i år. Hvordan beviser man noget i statistik? Hvad ville være smart at snakke om? Under min undervisningsbeskrivelse står der, at jeg har skulle læse noget om statistik, men vi er aldrig blevet undervist i noget statistik. Så jeg ved over... -
Gibbs energi
ForumindlægHej I forbindelse med AT skriver jeg i kemi og billedkunst om fotografiet, hvor jeg for at få noget kemi-a-niveau stof med, skal sammenligne de enkelte stoffers gibbs energier. Stofferne blev brugt til forskellige metoder til at fremstille fotografier, men jeg ved ikke hvad jeg kan konkludere ud ... -
Mundtlig årsprøve i engelsk - hvordan?
ForumindlægHej:) Jeg skal snart til mundtlig årsprøve i engelsk, problemet er bare at vi ikke er blevet så godt informeret om hvordan det skal foregå. Jeg afslutter 1år på STX, og skal bruge lidt vejledning til en engelsk mundtlig årsprøve på A-niveau. (Jeg skal vist trække en tekst, jeg ved bare ikke hvad ... -
Landboreformer og Danmark i 1800 tallet
ForumindlægHEJ HEJ!! Histoie eksamen A niveau imorgen. Jeg har trukket landboreformer og danmark i 1800 tallet. jeg har fået kilder omkring fæstebønder, selvejerbønder, Orla lehmann og grundloven. Er der nogen der har forslag til evt. problemstillinger? Eller nogen der har nogle tips og råd til eksamen? -
fysik
ForumindlægHar lige været til fysik afgangsprøve i 9.klasse, og fik 02.. plejer at få 10 eller 7 i standpunkt, men problemet var bare at jeg trak et emne jeg ikke havde den fjerneste idé om. Skal på gymnasiet direkte efter folkeskolen og skal have fysik på A-niveau. Mit spørgsmål er om jeg kan klare det på ... -
Fransk 0-A venteliste? (VUC Aarhus)
ForumindlægSituationen er den at jeg skal have et sprog på A niveau for at kunne komme til at læse Historie. Det kan jeg ved VUC i Århus men der er 30 tilmeldte og 5 på venteliste. Er der nogle der ved hvad sandsynligheden er for at der bliver oprettet et hold mere? Vil nemlig ikke begynde at lede efter le... -
Omskriv til formen
ForumindlægHej alle, jeg sidder med en opgave fra A-niveau eksamen som skal løses uden hjælpemidler. Sagen er at jeg godt kan se hvordan fremgangsmåden er, men jeg kan ikke finde ud af at indsætte korrekt. Håber der er nogle som kan hjælpe mig. Omskriv 4x^2 - 12x + 9 til formen (ax+b)^2 Håber der e... -
Omskriv udtrykket 3/(2x +y) + 1/(4x -2y) - 2x/(4x^2 - y^2) til en brøk og forkort
ForumindlægHej alle derude. Jeg er stødt på et problem med opgave 1.021 vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik 3-årigt forløb til a-niveau. Man skal omskriv udtrykket 3/(2x +y) + 1/(4x -2y) - 2x/(4x^2 - y^2) til en brøk og forkort denne Nogle som måske kan hjælpe mig her. Det store problem er... -
SRP Det skrå kast
ForumindlægJeg uploader hermed, nogle dokumenter tilhørende en matematik og fysik SRP på A-niveau. Opgaven er næsten helt færdiglavet, dog mangler en lille del. Jeg uploader i alt tre dokumenter, som hører til ovennævnte opgave. Disse dokumenter er en del af opgaven, som eleven skal aflevere fredag d. 3 apr... -
De to typer essay
ForumindlægHej Jeg skal til skriftlig eksamen i engelsk på A-niveau i morgen, og jeg kunne virkelig godt bruge en forklaring, og gerne nogle noter, til de to forskellige typer essay. Jeg har rimelig godt styr på non-fiction essayet, men jeg er rimelig lost i, hvordan den anden type skal skrives. Er der ... -
Hjælp til valg af SRP emne
ForumindlægHey Jeg aner ikke hvilket emne jeg skal vælge som srp projekt. Jeg har valgt fagene matematik og engelsk som begge er A niveau fag. Btw jeg går på HTX hvis det betyder noget. Men kom med nogle bud på spændende projekter:) -
ENGELSK EKSAMEN
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen i morgen, men jeg kan høre og se at der allerede er mange der har været oppe? Det synes jeg lyder lidt underligt, da jeg også har det på A niveau. Er der nogen af jer som ved om det er den sammen opgave, jeg skal op til i morgen? Vores lærer vidste det ikke helt.... -
Kaffe?
ForumindlægJeg er igang med en opgave om kaffe i min vikrø bog på A niveau, og er gået i stå ved sidste opgave, som er: Forklar, om markedet for en kop 'almindelig' kaffe opfylder forudsætningerne for et marked med fuldkommen konkurrence. Er der nogen der kan omformulere det eller forklare hvad de... -
Religion og samfundsfag - Islamistisk radikalisering
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive min problemformulering i religion C og samfundsfag A om islamistisk radikalisering til min SRP. Er der nogle der har nogle ideer eller opgaver jeg må se for er i tvivl om mit analyserende spørgsmål. Og samtidig vil jeg gerne hæve mit niveau og skrive noget om internat... -
Samfundsfag hjælp - Nazisme - SRP
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver SRP om Nazismen i Tyskland frem til 1939, og har nogle problemer med den samfundsfaglige del af opgaven. Jeg vil derfor høre om der er nogen som har erfaring med dette, eller blot samfundsfaglig ekspertise der dækker Samf A niveau i gymnasiet. Hvis vejledningen og hjæ...
