Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16041 til 16060 af 20689
-
forsøgs forslag....
Forumindlægjeg skal til og til eksamen i fysik B, og jeg ville høre om der er nogen herinde der har nogle gode ideer til forsøg som man kan lave til prøven... vi kan komme op i: kinematik Termodynamik Krafter Idealgasloven Elektriske kredsløb Bølger Impulsbevarelse Arbejde og energi. på forhånd tak... -
Fysikeksamen
ForumindlægHJÆLP. skal til fysikeksamen onsdag d. 18, i fysik niveau c. er der nogen der har nogle dispositioner eller opgaver til rådighed om fx: lyd/lys, atomets opbygning og atommodeller, el, kræfter, og astronomi! Mod dette giver jeg gerne råd til oldeksamen, som jeg var oppe i i fredags og fik 12 .. -
Påvise et salt???
ForumindlægJeg skal til FSA i fysik/kemi i morgen, og jeg har spekuleret over hvordan man egentlig påviser at noget er et salt. Det består af positive og negative ioner, ja, men det kan alle og enhver jo komme og sige... Håber I kan hjælpe, hvis nogen ellers læser dette før det er for sent :) PS. svar in... -
Naturlige fænomener i Solsystemet
ForumindlægHey ;) Jeg har 24 timers prøve i Fysik (C-niveau) Og har trukket det værst mulige for mig. Jeg skal præsentere emnet "naturlige fænomener i solsystemet" - men synes ikke vi har haft noget om dette emne :s Bliver super glad hvis i vil komme med nogle ideer eller bare fortælle mig hvad ... -
Bølgeegenskaber.
ForumindlægJeg skal til fysik eksamen C.. og vil genre have nogle forklaringer på de 4 bølgeegenskaber. Bølger kan dreje om hjørner bølger kan gå igennem hinanden bølger kan interferere bølger kan reflekteres. I øvrigt har jeg om lys, så det ville være dejligt hvis der var nogle eksempler med lys. :) Help! -
KAN MAN GØRE SÅDAN.......?
ForumindlægSkal til fysik og kemi eksamen på fredag! Og jeg mangler nogle forsøg! Så mit spørgsmål er: Kan man opstille et forsøg med fedtstoffer, hvor man påviser hvilken af dem der er den sundeste(dvs. den med flest dobbeltbindinger) ved at smelte dem, også finde ud af hvilken der smelter hurtigts. Vil... -
Prøve
ForumindlægHej Jeg skal snart op til en optagelsesprøve, jeg går i 9.klasse og jeg er meget nervøs over prøven. Jeg skal op i mundetlige Engelsk, fysik-kemi eller så kan jeg vælge fransk. og det skriftlige er dansk og matematik. Vil spørge om nogle har været oppe til den prøve??og hvordan foegår det??? Ogs... -
Eksamen om 16 timer!!
ForumindlægNu er fysik ikke ligefrem skide yndlingsfag, så tænkte på om jeg kunne få lidt hjælp ? :) Du skal i din indledning fortælle om hjemmets energikilder, hvad energien bruges til og de energiomdannelser, der finder sted. - det har jeg 7 min til at præsentere.. Jeg kan godt selv fortælle om hvilke e... -
Fysikforsøg omkring andvendelse af stråler
ForumindlægHej alle! Jeg er ikke den skarpeste til fysik, og vil gerne have lidt hjælp inden jeg skal til folkeskoles afgangsprøve i det i morgen. Så tænkte på om nogle kan forklare mig et forsøg hvor man kan vise eller bare et der omhandler det andveldelsen af radioaktive stråler? Og så om hvordan man a... -
farmaceut
ForumindlægHej .. Hvis man helt vildt gerne vil ind på farmaceut studiet hvor adgangskravet er 6,2 efter den nye karakterskala eller kvote 2 hvor man skal have mindst 6 i gennemsnit i fagene matematik, kemi og fysik,har jeg så en mulighed for at komme ind nu hvor jeg selv kun har et gennemsnit på 5,8 men de... -
Jordens magnetfelt - enkelt spørgsmål
ForumindlægHej ;) Vores lærer har opgivet 'Jordens magnetfelt' som et emne vi muligvis kan trække til FSA fysik/kemi. Jeg ville derfor høre, er det ikke det sammme som magnetisme? Jeg ville måske kunne fortælle lidt om radioaktivitet og at vi bliver beskyttet af det magnetiske felt. Men ellers, ... -
Jordens magnetfelt - enkelt spørgsmål
ForumindlægHej ;) Vores lærer har opgivet 'Jordens magnetfelt' som et emne vi muligvis kan trække til FSA fysik/kemi. Jeg ville derfor høre, er det ikke det sammme som magnetisme? Jeg ville måske kunne fortælle lidt om radioaktivitet og at vi bliver beskyttet af det magnetiske felt. Men ellers, ... -
DET HASTE. hjælp til fremstilling af salt.
Forumindlæghej alle jeg skal til fsa eksamen i fysik/kemi i morgen(mandag) og jeg ville spørge om der er nogen af jer der ved hvordan man fremstiller et salt med nogle af disse materialer: saltsyre (HCl), svovlsyre (H2SO4), natriumhydroxd (NaOH), Kalkvand Ca(OH)2, ammoniak (NH3), zink (Zn), magnesium (M... -
Grundtone, overtone osv for halvåbent rør?
ForumindlægJeg har en lektie til i morgen, der lyder som følgende: Udregn bølgelængde og frekvens af grundtonen og de tre første overtoner for et halvåbent rør med længden 17cm. Jeg har altså ikke et 17 cm rør liggende herhjemme og det tror jeg heller ikke er meningen, at man skal. Men hvordan skal je... -
24t eks STX
ForumindlægHej :) Jeg har trukket et eksamens spørgsmål om Solsystemet... I det står at jeg skal bestemme hvordan man finder døgnets længde. Jeg har ingen ide om hvordan man skal finde døgnets længde... Jeg har søgt på google, og synes bare det forvirrer mere end det gavner... ´må nok hellere sige det er... -
Partikel-bølge dualitet (Kvantefysik - eksamen)
ForumindlægHej ! Hvad menes der med: Partikel-bølge dualitet ? Har lige trukket fysik (24 timers forberedelse) og der skal jeg give en mundtlig præsentation af dobbeltspalteeksperimentet samt partikel-bølgedualitet. Det står ikk i min bog, og har lige prøvet at søge lidt på nettet men synes det er svært k... -
Termisk energi?
Forumindlæghej (: jeg var oppe at trække fysik spørgsmål i dag, jeg var så uheldig at trække opvarmning og varmeenergi (termisk energi). Jeg ved godt i korte træk hvad det går ud på, kan bare ikke forklare det med egne ord, er der nogle som kan forklare mig, hvordan jeg kan forklare varmeenergi? -
Tilstandsformer forsøgs opstilling eksamen
ForumindlægHey Vi skal op i fysik til eksamen. Vi skal derfor udføre et forsøg vi selv har fundet på. Emnet er tilstandsformer. Vi har overvejet at vise om det hjælper at puste på en kop kaffe, og i så fald se hvor meget det hjælper. Men vi har ikke nogen ide om hvilket forsøg vi skal lave. Plz hjælp :) -
Mekanik
ForumindlægNogle personer kører op ad en bakke på en "snowmobile". Forklar hvad der foregår, set med fysikkens briller på. Omtal herunder hvilke kræfter der virker på køretøjet og hvilke kræfter motoren skal overvinde for at kunne accelerre op ad. Håber der nogen der kan hjælpe mig lidt.. :) -
htx eller..?
ForumindlægHej :) jeg skal vælge et gymnasie,men jeg er meget i tvivl. jeg kan godt lide fagene på htx, som fysik og biologi men jeg føler ikke rigtig at jeg har lært noget i de fag og i matematik fik jeg 7 men det var lige på grænsen til et 4- tal.. hvad skal jeg gøre? bliver det for svært? tak på ...
