Søgning på: italiensk opgave. Resultater: 16041 til 16060 af 141843
-
Beskrivelse af matematik
ForumindlægHvordan kan man beskrive et verdensbillede, matematisk?. For eksempel det geocentriske? http://www.aub.dk/~mmh/Brahe.gif Håber på lidt hjælp. -
Naja Marie Aidt og Helle Helle
ForumindlægHej. Er der nogen, der kan jeg hjælpe mig med at se, hvilke sammenligninger, der kan drages mellem Helle Helle og Naja Marie Aidt? -
Malarias historiske betydning
ForumindlægSidder lige og mangler lidt "kød" til et spørgsmål om malarias historiske betydning. Jeg har skrevet sider op og ned om hvor forfærdeligt mange mennesker der er døde af sygdommen, men synes ikke jeg kan blive ved med at skrive at folk blev syge og måtte forlade sumpområder . Nogen de... -
Angivning af antal sider
ForumindlægPå sidste side skal der jo skrives på, hvor mange sider man afleverer. Er der nogen der ved hvad der hører med der? Bare de sider ren tekst man har skrevet (15-20), eller skal man også tælle abstract, bilag, titelblad og alt det dér med? Altså alle ark overhovedet... -
ækvivalensmasse
ForumindlægEr der nogen der kan sige mig hvordan man beregner den gennemsnitlige ækvivalensmasse for et fedt stof? -
Potensvækst
ForumindlægHejsa! Jeg har om potensvækst lige nu. Og jeg skal regne denne ligning ud, y=4,666*x^2,4 Men jeg ved sku ikke helt hvordan jeg gør.. -
Gensplejsede kartofler
ForumindlægJeg skal besvare følgende 2 punkter: 1. Diskuter de økologiske perspektiver i at dyrke kartofler, der har fået evnen til at producere glykosinolater overført. (glykosinolater = forsvarsstoffer) 2. Vurder hvilke undersøgelser, der bør foretages, inden det bliver lovligt at dyrke gensplejsed... -
spørgsmål til antigone af sofokles
ForumindlægEr der nogen der ved følgende??: I Antigone taler Antigone i hendes afskedstale (her mener jeg linie 889-900) om, at hun hellere vil dø for sinde forældre og søskende, end for sin mand eller børn. Dette er en værdiforestilling fra den tid, men findes der et fagudtryk for det ?? tak ... -
idéer?
ForumindlægJeg er ved at skrive projekt om filmen "american beauty". Er der nogen, der har noget godt materiale, eller super-gode guldkorn? -
Funktionstilvæksten.
ForumindlægJeg kan ikke finde frem til følgende - og desværre er det uden hjælpemidler: Udregn funktionstilvæksten delta(y), når f(x)=2x^2-x og xo=3. Evt. én der vil vise det i et worddokument? Det ville være dejligt. -
At skrive en indledning.
Forumindlæghej jeg skal skrive en indledning, til et produkt. men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte og hvad jeg skal slutte med. -
hvor høj er...
ForumindlægI en model for en bestemt gletcher regner man med, at isens fart er givet ved v=100-0,00046*h^4, hvor v er farten, målt i cm/år, og h er dybden, målt i meter. langs gletscherens bund er isens fart 10. ´' b) hvor høj er gletscheren? Hmm nogen der kan hjælpe, ville være rigtig sødt. -
hjælp til en matematik aflevering
ForumindlægHej derude! jeg har nogle spørgsmål til en matematik aflevering hvor jeg meget gerne vil snakke via msn da det ville være lettere :( -
"Haster"
ForumindlægJeg har lige et par ting jeg ik kan finde ud af:S 1) Hvilken type reaktion er: A) CH3-CH2-CH2-OH ? CH3-CH=CH2 + H2O B) R-CH3 + Br ? R-CH2-Br + HBr 2) Hvis ligevægtskonstanten for reaktionen A ? B er meget lille (tæt på nul) er der så, ved ligevægt: Mest af A Mest af B Lige meget af A og 3... -
Notater til litteraturhistorie
ForumindlægEr der nogen der har nogle rigtig gode notater til litteraturhistorien? Jeg mangler nogle der er rigtig gode at bruge :) På forhånd tak. -
Årsprøve i AT 1g'er..
ForumindlægHej sidder lige med dette spørgesmål, som jeg ik er sikker på at jeg forstår helt: Redegør for hvilke typer oplysninger og udsagn de tre fakulteter (humanistiske, naturvidenskabelige, samfundsvidenskabelige) går ud fra. - nogle der har ideer/ forslage til hvad jeg kunne skrive? -
HA makroøkonomi
ForumindlægEr der en der kan oplyse mig hvad pensum er på CBS i Makroøkonomi på 1 år. -
fysik rapporter
ForumindlægHej derude jeg går i 9 klasse skal op til eksamen her på onsdag, sidder og mangler 3 rapporter en om tranfomation, induktion og Radioaktivitet hvis nogen ville være venlige at sende en rapport eller hvis jeg er heldig alle 3. vil give en 10 kr for en rapport som jeg overføre til jeres konto. ... -
Prøve fra HF mat B- aug 2009
ForumindlægHeej jeg ville bare lige høre om der nogen der sad med opgsættet HF mat B.. fra aug 2009??? evt havde en facit liste? -
Beregn forskellen i masse på kuglen markeret med 20°C og 22°C
ForumindlægHar ingen ide om hvordan man gør, men tror måske det her kan hjælpe (se bilag)
