Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16061 til 16080 af 23785
-
citat fra Mother Teressa
Forumindlæg“It is poverty to decide that a child must die so that you may live as you wish.” M. Teresa Kan man analysere dette citat? Hvad der skal forstås ved det osv? -
Kunsten at græde i kor - SSO
ForumindlægHej Jeg skal skrive en romananalyse af "Kunsten at græde i kor". Dog i min analyse, skal der være et fokus (Fx drengens udvikling gennem bogen). Nogen der har et godt bud på et fokus der passer godt til denne roman?? -
solutions
Forumindlæghey derude, Når ens lommeregner eller computer, siger at: "there may excist more solutions", hvordan kan man så i en aflevering analysere dette ? ... Og hvordan kan man evt. finde disse andre værdier/løsninger? på forhånd taaak... -
hjælp!!! Naja marie aidt "solbær"
ForumindlægHejsa. Jeg skal skrive en mini 2.års-opgave om Naja Marie Aidts Solbær fra novellesamling, "Bavian" og derfor vil jeg høre om der er nogle af jer, som har analyseret noget den? På forhånd tak. -
Nøgletal hjææælp
ForumindlægNogen herinde, som er god til nøgletal. Jeg har til opgave at lave en analyse ud fra nogle nøgletal, dog kan jeg ikke rigtig se sammenhængen? Nogen som vil forsøge at hjælpe? Billedet er vedhæftet. -
hvem er afsenderen?
ForumindlægHej allesammen Håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg skal lave en lave en analyse i religion om syndefaldsmyten og er pludselig blevet i tvivl om afsenderen? Myten er jo fra første mosesbog, er det så ikke Moses der er afsenderen? Der står nemlig ikke noget andet. -
Jomfruen i fugleham!
ForumindlægJeg skal lave en analyse og fortolkning af Tryllevisen Jomfruen i fugleham. Nogle der har nogle gode noter hertil? Har desværre brugt mine sidste point, så kan ikke hente en opgave. Håber det er nogle der vil hjælpe. Tak på forhånd. -
hovedetemaet i Esben Askepuster
Forumindlæghjælp jeg sidder og skal lave en dansk opgave hvor jeg skal analyser og fortolke Esben Askepuster og sammenligne den med Kloda - Hans. er der nogen der hved hvad hovedetemaet i Esben Askepuster er? og jeg vil være super glad for et bud på en fortolkning =) vær sød at hjæl mig -
HJÆLP MED KRISTENDOM!!
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse af Syndefaldsmyten ved hjælp af aktantmodellen; hvem gør hvad og hvorfor? Jeg har lige læst de to kapitler ( 2 & 3 i mosebogen), men ved ikke hvordan jeg skal bruge aktantmodellen! Er der nogle der kan hjælpe? Tak på forhånd! -
Hvad betyder...
ForumindlægNår man skal til skriftlig eksamen støder man altid på disse ord: Beskriv, analyser, diskuter, vurder mm. Jeg har svært ved at se hvad de står for og hvad man skal gøre. Kender I måske en hjemmeside hvor det er godt forklaret og i hvilken rækkefølge de kommer i. -
Synkron effektlyd
ForumindlægJeg skal analysere et klip fra filmen Kill Your Darlings, hvori effektlyde indegår under en hallucination hovedpersonen har. Kan disse effektlyde kaldes synkrone da de er en del af hovedpersonens forestilling? Hovedpersonen har ikke kraftige reaktioner på effektlydene. -
Hjælp til eksempel på Psykologi eksamen ?
ForumindlægHej jeg går i 2.HF og skal op snart til Psykologi mundt. eksame C niv. Hvordan kommer det til at forgå? Man trækker en case og får man så nogle spørgsmål.. eller er man på helt bar bund og selv skal analysere casen ? -
Super Size Me
ForumindlægHey Jeg skal lave en analyse af filmen "Super Size Me" Er der evt. nogen som har gjort det før eller kan komme med nogle gode råd/scener der er vigtigt i filmen. -
HJÆLP !
Forumindlægjeg har virkelig brug for hjælp! jeg skal lave analyse og fortolkning af "planen" skrevet af jesper wung-sung som jeg skal bruge til min dansk eksamen niende klasse. håber i kan hjælpe mig (: -
Eventyret om Per,Povl og Hans?
ForumindlægHej allesammen (: Jeg sidder og analysere folkeeventyret om de tre brødre Per, Povl og Hans... og så kom jeg ligepludeselig i tvivl: er det et skæmteevntyr eller et trylleevntyr? :D Jeg kan finde argumenter for begge dele, så er meget i tvivl, nogen der kan hjælpè? -
Det mystiske brev(Benny Andersen)
ForumindlægHej alle sammen. I morgen har jeg dansk eksam, men jeg har lidt svært ved at analysere DET MYSTISKE BREV(Benny Andersen). er der nogen som kan komme med nogle gode kommentarer. på forhånd tak -
forslag til uddybende analysepunkter?
ForumindlægHej, Sidder her med Helle Helles "En stol for lidt". Er der nogle der har nogle gode idéer til hvilke ting jeg især skal lægge vægt på i min analyse??...Jeg skal bruge den til min FSA-dansk...mit fordybelsesområde er "kvindesyn", hvis det kan hjælpe... -
Seneca: Brev 107 til Lucilius og eksamen
ForumindlægHej derude.... Først vil jeg lige høre, om der er nogen der ligger inde med nogle notater til Seneca: Brev 107 til Lucilius? har ikke kunnet finde nogle herinde... Så vil jeg også spørge om, hvad en analyse af en tekst til eksamen vil sig? skal man blot gøre rede for hvad der står og ligende? ... -
forslag til uddybende analysepunkter?
ForumindlægHej, Sidder her med Helle Helles "En stol for lidt". Er der nogle der har nogle gode idéer til hvilke ting jeg især skal lægge vægt på i min analyse??...Jeg skal bruge den til min FSA-dansk...mit fordybelsesområde er "kvindesyn", hvis det kan hjælpe... -
marxistisk fortolkning
ForumindlægHej, Jeg skal lave en analyse af bogen Fiskerne af Hans Kirk. Jeg fokusere på samfundet. Jeg vil gerne lave en marxistisk fortolkning, men ærlig talt så ved jeg slet ikke hvad det er !! Nogen der kan komme med nogle gode tips? -Tak !
