Søgning på: naturfag eksamen. Resultater: 16061 til 16080 af 34450
-
Lineær funktion facit
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal skrive mit facit op, så håber, at der er nogle der vil hjælpe. Jeg skal opskrive regne forskriften for funktionen der går igennem A(4,5) og B (-4,5) Jeg har fået: a = 0 og b = 5 Mit spørgsmål er om man skriver f(x) = 0x+5 eller om man s... -
Små historier/myter.
ForumindlægHvis nogen af jer rare mennesker ligger inde med små historier/myter om alt fra Odysseen til Illiaden og Antigone etc. etc. Så er jeg MEGET interresseret i dem. Bare for og nævne et eksempel på en sådan historie/myte: "Aggamemnon der offrer sin datter til guderne for at få god vind i sejle... -
N-fiksering
ForumindlægHej, Skal op til biologieksamen (c-niveau) i morgen og er ved at læse det sidte op. Er pt. igang med kvælstofkredsløbet - men jeg kan ikke helt forstå hvad N-fiksering er og hvad det er godt/dårligt for .. ?? Nogen der kan hjælpe? -
herman bang
ForumindlægNogle der evt har en god litterær artikel liggende af "det hvide hus" af Herman Bang? -
Spg. om hvor jeg bliver student?
ForumindlægHey, jeg har hf-enkeltfag på to forskellige skoler. Jeg skal være student til sommer, men ønsker at blive student på en bestemt skole jeg går på. Mit spørgsål er, om hvad der afgør at jeg kan blive student på en bestemt skole.. Er det den skole, hvor jeg har flest su-timer, at jeg ender med at ... -
Hvad mener I?
ForumindlægHvordan reagere I når I har fået en god karakter? Har selv dårlige oplevelser på området, så ville gerne høre jeres oplevelser. -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ... -
karakter
ForumindlægHej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd -
antigone
ForumindlægHei Der er mange der skriver, at antigone bedriver hybris og hendes død er sin nemisis. Men forstår ikke helt hvornår og hvorfor hun har begået nemisis.??? -
A niveau
Forumindlæghej vil lige spørge hvis jeg tager A og ikke for gode karekter I A men har fået bedre karekter I C og B er det så ikke bedre bare ikke tag A -
Herodot
Forumindlæghvorfo lader Herodo, Solon besøge Kroisos, når det ikke kronologisk er sandsynligt? Håber på respons. Det er til i morgen På forhånd tak! -
er lydbølger i luft altid...
ForumindlægHej! Jeg vil gerne vide om lydbølger i luft altid er longitudinale, atlså parallelt med udbredelsesretningen. Det må gerne gå så hurtigt som muligt :) -
Karaktergennemsnit
ForumindlægSpørgsmålet er gældende for den gamle gymnasie-reform. Når man skal afrunde karakterer til at finde sit gennemsnit, hvor mange decimaler gælder så med? Hvis gennemsnittet fx er 9,788, rundes der så op til 9,8?? Hvis snittet er 9,75, rundes der så også op til 9,8? -
Hjælp!
ForumindlægHvad skal en tekstanalyse indeholde? Det er engelsk en "short story"! -
Dårlige karakterer, hvordan kommer i videre?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg vil bare høre jer, hvordan i kommer over det at få en dårlig karakter... Jeg har altid ligget på 7 og over på den nye skala... men her til eksamenerne, er det gået helt galt, jeg synes selv jeg har gjort mit bedste og synes at mine karakterer er dybt skuffende, og ikke helt... -
Hvor hårdt arbejde kræver det at blive superstudent
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen der mener at man kan opnå et højt snit det sidste år(3.g) når man ikke har været særlig god/aktiv i 1. og 2.g? Mener i at man godt kan springe fra at et ”lavt” snit til et ret højt snit måske på 9 eller 10? Kender i til det? Og er der nogen der kan mig nogle fif ... -
Gode råd..
ForumindlægHej Jeg skal op i dansk på tirsdag d.26 og skal lave et 9-tal for at bestå eksamenskarakterne og dermed få huen.. Så jeg ville spørger om du har nogle gode råd/tricks og noter til dansk mundtlige eks.. mange gange på forhånd TAK!!! vh Henrik -
pluralistisk demokrati
ForumindlægHvad betyder "pluralistisk demokrati"? -
hvordan siger man at give en tørt på?
Forumindlægaltså ikke sådan at skifte ble på en baby, men sådan at svare kækt igen? -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægHar du problemer med de tyske verber? Synes du stavning er svært? - eller er den engelske eller tyske oversættelse (for ikke at tale om stil) svær at komme igennem? Så er jeg her for at hjælpe:) Nu da jeg efter at have afsluttet en sproglig studentereksamen med 10,5 starter på en videregående u...
