Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 16081 til 16100 af 23785
-
Metode og teori
ForumindlægHej, Jeg har skrevet synopsis i dansk og fysik, hvor i dansk har jeg analyseret tekst og i fysik har jeg kun redegjort for emnet global opvarming.. Jeg har ikke helt styr på metoder og teorier. Hvad kan man skrive om metoder i dansk og fysik..? -
Dét bliver regnvejr - novelleanalyse?
ForumindlægEr der nogle der har læst "Det bliver regnvejr".. Hvis I har, vil i så ikke fortælle et kort resume af den. Og hvis der eventuelt er nogle der har lavet en analyse af den, må i gerne sende den til min mail, da det kan inspirere mig. Håber virkelig på hjælpe, da det haster .. På forhånd ... -
Kronik?? Litterær artikel? :(
ForumindlægHej derude! Jeg kan komme op i et kronik, litterær artikel el. essay. Problemer er at jeg endnu ikke helt er med på hvad kronik er?? og hvad er forskellen på litterær artikel og en almindelig tekst, der skal analyseres/fortolkes?? Hvordan ser opsætningen på en kronik og et litterær artikel ud?? -
Velfærdsstaten
ForumindlægJeg skal besvare to spørgsmål, håber jeg kan få lidt hjælp til det. 1. Analyser hvilke velfærdsreformer, der kan sikre de højtlønnedes opbakning til velfærdsstaten i Danmark. 2. Vurder den denske velfærdsstats tilpasning til andre velfærdsmodeller i EU. -
Mangler forsøg
ForumindlægHej .. Jeg skal op i fysik nu her, og jeg mangler nogle forsøg om: Elektromagnetisme Transformation Kemisk analyse Metaller Det kunne være vildt fedt hvis i kunne hjælpe med at finde nogle forsøg, jeg kender godt; "FYSIKBASEN" .. Men har ikke rigtig kunne finde noget derinde, ved ik... -
Django Unchained - Hjælp
Forumindlæghej Jeg skal analysere Django unchained i en mediefaglig og engelsk SRO. Jeg skal tage udgangspunkt i en bestemt del af filmen, men ved ikke hvilken. Er der nogen der kan give mig inspiration? Opgaveformuleringen er vedhæftet. tak på forhånd -
Skriftlig Eksamen 2.g Ny reform!
ForumindlægHej alle kloge mennesker. Jeg skal op til årsprøve i skriftlig dansk. Jeg har brug for noget hurtig hjælp. Hvilke forskellige emner kan man komme op i? Hvis i kunne komme med et link eller andet ville det være godt. Hvis i kunne skrive de forskellige genre, og hvad de indeholder som for eksempe... -
Tysk grammatik spørgsmål
ForumindlægHej alle Jeg skal analyse følgende sætning men er i tvivl om det sidste "Sie sind alle in guter Laune" - Står "guter Laune" i præpositionsforbindelse pga. "in" eller står det i subjektsprædikat pga. "sind" jo betyder at være? -
kin fupz
Forumindlæghej derinde er der nogen der kender kim fupz`s bøger Hunden samt Do you wanna now a secret analyse, beskrivelse osv håber på hurtig hjælp 14 timer igen -
Ny reform - eksamen - hvordan?
ForumindlægHej Jeg skal op i billedkunst, men jeg aner simpelthen ikke hvordan det forløber??! Man får et (eller flere?) billed(er) man skal analysere, og så skal man fremlægge(??) sit eksamensprojekt?? Jeg tror at der er mange fortabte sjæle derude, hvad angår billedkunst eksamen! -
Stranden Rundt
ForumindlægHej! Jeg er igang med at snalysere Stranden Rundt af Martha Christensen, og vil spørge om der ikke er nogen der har analysen til den? eller vil hjælpe mig. Jeg er gået i stå, og skal op til eksamen på torsdag, håber på svar.. For jeg er ret nervøs for om jeg når at blive færdig -
Maggie Gee's The White Family
ForumindlægHej Alle :) Jeg skal læse Maggie Gee's The White Family og analysere og fortolke den med specielt henblik på en personkarakteristik af hovedpersonerne, herunder særligt mandens rolle i familien og samfundet. Til en start kunne det være dejligt hvis der var nogen derude, som kunne komme med e... -
ostinat-form
Forumindlæghej,jeg har lidt problemer med ostinat-formen. Hvad er ostinat-form?? Hvordan er ostinat-formen bygget op? Hvilke led optræder i ostinat-formen? hvordan er formen bygget op? Og til sidst hvad skal man lægge vægt på når man analysere ostinat-form? Vh. Lind (deeet haasster) -
Modellering og regression..
ForumindlægEt spørgsmål til min årsprøve i mundtlig matematik lyder på, at jeg skal analysere den lineære funktion, og i den forbindelse skal jeg komme ind på modellering og regression. Er der nogen som mon kan forklare mig hvad forskellen er? -
Græsk teater - kyklopen
ForumindlægHej! Vi har om græsk teater i oldtidskundskab, og arbejder med stykket kyklopen som er et satyrspil. Jeg skal anaylsere 1. korsang, så ville høre om der er nogen som har arbejdet med samme tekst? eller bare kan hjælpe med med at analysere 1. korsang? ville være en stor hjælp. -
Gode råd til Dansk FSA - folkeeventyr
ForumindlægHejsa Jeg skal op i Dansk (mundlig) FSA i morgen, med Folkeeventyr som fordybningsområde.. :P Dertil har jeg valgt at analysere "Ligets Hjælp" Men er der nogle som har et par gode råd til hvordan man opnår en god karakter, så tøv endelig ikke med at skrive dem.. ;) -
Mundtlig eksamen: An Autobiography
ForumindlægHey... Jeg har lige trukket min eksamens opgave i Engelsk B. Trak en autobiography af Billie Holiday - Men mit spørgsmål er, hvilken analyse form bruger man til en autobiography. Er det bare non-fiction? Eller er det andet der gør sig gældende. -
dansk mundtlig eksamen
Forumindlæghej alle sammen.. jeg skal til mundtlig dansk eksamen i morgen... derfor ville jeg høre om der ikke er nogen, der har nogle super gode analyse-modeller, eller andet godt som man kan bruge? hvis nogen har, vil i så ikke være venlige at sende det til mig? [email protected] -
"Organisk analyse"- What?
ForumindlægHvad går det emne ud på? Er ved at forberede mig til kemi A mundt eksamen og en af de mange mange emner vi kan komme op i er organisk analyse... Er det sådan noget med PH-strimler eller er det sådan noget med Fehling eller hvad? Er helt lost, hilfe! -
Lille spørgsmål :)
ForumindlægJeg skal lave en retorisk analyse. Kan nedenstående sætning godt være en anafor? :) fx ''Det er...'' - ''Det er...'' - ''Det er...''
