Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 16101 til 16120 af 34803
-
Skift mellem ingeniør uddannelser
ForumindlægHej Hvis man nu er blevet optaget på fx en ingeniør uddannelse og læst det i nogle måneder, men finder ud af det ikke lige var noget for en, er det så muligt at skifte til en anden ingeniør uddannelse? Hvis ja, er der så nogle der ved, hvordan det foregår, hvad man skal gør helt ptæcis osv.? På... -
Hvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof?
ForumindlægHvad forstås ved makroskopisk beskrivelse af et stof? (fysik-relevant) -
Pensum
ForumindlægEr der nogen der nogelunde ved hvilke områder 9. klasses pensumet omhandler? Er ved at forberede mig til prøverne, så det ville være en meget stor hjælp. Hvis der skulle være noget jeg er gået gli af. Er der evt. også nogen der har nogle aflagte fysiknotater, som jeg må få. Rent og skært for at ... -
burde vide
Forumindlæger der nogen af jer der kan fortælle mig hvad jeg burde vide om syre og base... altså i 9.klasse vi skal snart lave en lille test så kan i bare nævne punkter eller fakta som vil imponere læren -
Systematisk navngivning
ForumindlægHej er der nogen, der kan hjælpe med det systematiske navn for: CH3CH2CH2CHCICH2CHO? -
ORGANISK/UORGANISK STOF?!
ForumindlægHvad udgør forskellen mellem disse to forskellige stoftyper? -
Arrhenius-ligningen
ForumindlægJeg skal forklare Arrhenius-ligningen, som lyder: *exp(-Ea/R*T) k=k0*exp(-Ea/R*T) k= hastighedskonstanten Ea= Aktiveringesenergien, (den makroskopiske) T= Temperaturen i Kelvin R= Gas konstanten.. Jeg forstår ikke hvad R laver i ligninen? Jeg ved at k afhænger eksponentielt af T, men hva i alverd... -
Engelsk stx B 1. delprøve
ForumindlægHej, Jeg ville høre om nogle af jer har et link til engelsk B's 1. delprøver. Det er lige meget hvilke år det er, bare for at øve mig op til eksamnerne. Det haster faktisk en smule! -
fremstilling af ester
Forumindlæghar lavet et forsøg med fremstilling af ester, men er nu i tvivl om hvorvidt det er den rigtige formel for esteren jeg har fundet - synes ikke jeg kan få reaktionsligningen til at stemme...C2H5OH + C5H10O2 --> C4H9CO2C2H5umiddelbart mangler jeg et H og et O på produktsiden... nogen der kan hjæ... -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
hjælp
Forumindlæghej jeg skal til eksamen ingen længe og jeg har smistede nogle oplysinger/notater jeg har skrivet gennem året.. så håber at du/i kan hjælpe mig.. skal bruge noget om "destillation af råolie" "cracking" og noget om "sport i fysik"håber du vil hjælpe det er meget vigtigt -
Vektor
ForumindlægHej, jeg har lige fået om vektor. Hvad jeg har forstået, er at en vektor er en pil med en retning og længde. Men jeg skal finde eksempler på størrelser som kan vises som vektorer? Any Help :/ ? Jeg ved ikke om det er et logisk opgave eller svær opgave... -
renhed af et stof ?
ForumindlægHey !Jeg har lavet stoffet methylsalicylat.. Her er kogepunkter og smeltepunkter osv.. http://www.biosite.dk/leksikon/methylsalicylat.htmHvordan kan jeg teste renheden af det stof jeg har lavet? Jeg tænkte først på at lave en smeltepunktstest, men det kan man vel ikke ved det her stof.. så h... -
Gode links (FY)
ForumindlægHej, som profilen hentyder... Nogen der har kendskab til nogle indholdsrige netsider relateret til faget Fysik? Niveauet bør som minimum være equal A-niveau. -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
Halveringstid
ForumindlægJeg har aldrig lært om sammehængen mellem aktivitet, halveringstid og antallet nuklider, derfor mangler jeg en lille hjælpende hånd til en opgave. I et eksperiment blev der i 2,6g 82Se registreret 32 dobbelt B- henfald i løbet af 132 døgn. bestem halveringstiden for Se82. Jeg gør således : A = 32... -
opskriv afstemt reaktion samt find ligevægtkonstant
Forumindlægopgaven lyder: opskriv afstemt reaktionsskema for disproportionering af hydrogenperoxid og bestem ligevægtkonstanten. ved at: O2(g), 2H+ /H2O2 0,68v O2(g),4H+ /2H2O 1,23v mit gæt på reaktions skemaet er nok 2H2O2 -> 2H2O + O2 (g) men hvad så ?? skal finde noget &Delt... -
Hvilke ioner indgår i..??
Forumindlæg1. Hvilke ioner indgår i a) FeCl2 og FeCl3 b) SnO og SnO2 c) KMnO4 og K2MnO4 d) Ce2(SO4)3 og Ce(SO4)2 Forstår ikke rigtig spørgsmålet.. Så er der ikke lige nogle som vil hælpe.. På forhånd tak! Knus.. -
Hælp til Logaritme og asymptoter!!
ForumindlægHejsa er der nogen der kan hjælpe mig med de her spørgsmål? - hvorfor er det man ikke må tage log til et negativt tal? - Hvad menes der med at en asymptote, kan findes de steder hvor funktionen ikke er deffineret? - hvorfor bruger vi log til beregning af pH-værdier? - hvordan hænger pH-formlen sa... -
Eddikesyre ?
ForumindlægEr eddikesyre en svag eller en stærk syre ?
