Søgning på: SRP historie. Resultater: 16161 til 16180 af 22627
-
Tysk krav til Danmark om mineudlægning 1914
ForumindlægHej, står og skal lave AT omkring "Tysk krav til Danmark om mineudlægning 1914" hvor dette emne skal behandles af fagene historie & matematik. Vil derfor høre om i har en idé til hvordan man kan få matematikken ind i dettte emne, da den historiske del ikke er noget problem :) På fo... -
Analyse af Under slåenbusken af Naja Aidt
ForumindlægHej! Jeg skal snart aflevere en analyse af "Under slåenbusken" af Naja Aidt, men sidder lidt fast i forhold til historiens kernebudskab og fortolkningen af Bittens mærkelige kommentare: "Min mor er et støvfnug", "De er lavet af støv, og guldstøv til fregnerne og håret&quo... -
Perspektivering?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til AT-eksamen på fredag d. 29. Jeg har lidt problemer med hvilket nutidigt emne jeg kan perspektivere til. Jeg skriver om emnet "Pilgrimsrejser til Mekka" i religion og historie. Nogle der har forslag til hvad jeg kan perspektivere til i nutiden? På forhånd tak .. -
oversættelse af gamle danske ord
Forumindlægokay herre og damer derudevi sidder her og grubler over to gamle danske ord som vi skal have oversat til nu-dansk. Vi skal bruge en "oversættelse" af disse ord:"Toede""stønnem"begge ord stammer fra Leonora Christines historie "jammersminde" og vi håber på e... -
Ariel Sharon
ForumindlægHey derude..er i gang med at skrive historie opgave om Ariel Sharon. Men mangler sådan set lidt inspiration. Bl.a. om massakren på de Libanesiske flygningelejre i 1982..Hvis nogen sidder inde med en opgave, eller evt. nogle gode hjemmesider(helst neutralt), må i meget gerne skrive.. Tak.. -
indledning til historieopgave om ungdomsoprøret
ForumindlægHej..Er netop igang med at skrive historie opgave (2.g)om ungdomsrøret, 1969'erne. Og så var det jeg ville spørge jer om i har gode ideer til hvordan man indleder en historieopgave, altså hvad skal med og hvad skal ikke med. Altså jeg mener, der er jo ikke ligefrem idé i at prænsentere forfat... -
hvad menes der med denne..
ForumindlægHej. er igang med at lave historie-opg.(2.g) om det osmanniske rige..Jeg stødte på dette afsnit, som jeg ikke helt forstod hvad der menes:"Til de nævnte problemer skal lægges kæmpeudgifterne til meget langvarige krige mod Østrig og Persien. Et gennemprøvet middel var devaluering af sølvindho... -
Histore Opaven
ForumindlægJeg sidder her og kæmper med min historie opgave, som har emnet om magt systemet i romerriget under kejsertiden.. Jeg sidder her og kan undrene ikke rigtig finde noget ordenligt om senatets rolle, hvilket jeg skal bruge for at have alle led af republikkens range med... Er der nogen der kan give m... -
Mundtlig eksamensmetode
ForumindlægJeg skal op i historie den 9. og 10. juni, og jeg har aldrig rigtig lært, hvad ord som diskutere, overveje, problematisere og perspektivere betyder i den sammenhæng. Redegørelse har jeg styr på, men kan nogen forklare på almindelig dansk og måske med eksempler, hvad de andre ord betyder, så jeg k... -
Verdensbillederne
ForumindlægHej alle Jeg skal op i AT her til sommer (Fysik og historie) Jeg kan ikke helt finde ud af hvilken tid jeg har med at gøre her, fordi om det både strækker sig over renæssancen, middelalderen oså? også det med kirken altså. Galileo, Aristoteles og alt det. Jeg synes det er lidt forvirrende. Er der... -
SSO
ForumindlægHej alleJeg sidder her og skriver SSO i historie om Borgerkrigen i Jugoslavien. Så var det jeg tænkte på om der ikke var et klogt mennesker der lige gad læse den igennem og bare lige sige om det så helt forfærdeligt eller ganske fornuftigt ud. Ikke sådan at du skulle rette den igennem. Bare lige ... -
Endnu en bøn om hjælp angående metoder
ForumindlægHej folkens. AT står for døren og om en lille uge skal jeg op og fremlægge min synopsis. Jeg har generelt godt styr på hvad jeg vil sige og har lavet en disposition osv. Det som volder mig flest problemer, er dog de (irriterende) metoder. Mine fag er engelsk(A)/historie(A). Overordnet set redegør... -
Amerika går ind i 1. verdenskrig
ForumindlægHej alle. Vi er to piger, fra 8.klasse som er ved at lave en historie opgave. Vi kan desværre ikke finde nogle oplysninger, og det kunne være rigtig dejligt, hvis der var nogle der kunne hjælpe os. Vi skal finde noget om Amerika i 1. verdenskrig, og skibet lusitania. Vi håber i vil hjælpe os. ! -
HJÆLP - AT
ForumindlægJeg skriver i dansk og historie om jernbanen. Jeg ved hvor stor vægt lærerne ligger på metodebevidsthed og hvorvidt man kan få de to fag til at arbejde sammen. Jeg forklarer generelle fakta om jernbanen i min historiske del, og analyserer en tekst og et billede om jernbanen i dansk. Er jeg ga... -
Eksistentialisme?
ForumindlægHej!Er der nogen, der har arbejdet med "Soldaten og pigen" af Martin A. Hansen? Jeg har læst den, og forstår den da nogenlunde. Hvad jeg dog har problemer med er, hvad de forskellige karakterer i historien symboliserer. Og hvor kommer eksistentialismen ind i billedet? ... I soldatens sp... -
AT - metode
ForumindlægJeg skal op til AT her snart, og jeg skriver i histore kombineret med fysik i emnet "luftskibe". Jeg har ikke kunne finde nogle historiske kilder, men har brugt en masse forskellige historie bøger om emnet, har derudover læst to nutidige artikler. Men er det nok til eksamen at nævne a... -
fagenes sammenspil (HASTER)
ForumindlægSkal til AT eksamen i morgen og er tvilv o fagene Historie (samfundsvindenskablig) og dansk Hvorfor er det at samfundsvidenskab og humaniora sammenspiller hinanden godt ? Hvad kan humaniora som samfundvindenskab ikke kan? Hvad kan samfundsvidenskab som humaniora ikke kan? Hvad er deres ulemper/... -
1. person, objektiv hvordan er det nu liiige
ForumindlægHvordan er det nu lige, det er? Hvis historien forgår i nutid og vi følger én person (hovedpersonen) meget nøje. Tankerne er ikke beskrevet og han beskrives ved navn, når han taler. Andre personers tanker beskrives heller ikke og også de omtales ved navn. Altså er det ikke alvidende.. Men hvad si... -
En sætning
ForumindlægNogen der vil tjekke denne ene sætning??Filmens konkrete historie giver et indblik i en verden, de færreste kender til: nemlig de døves, gør den yderligere interessant.Die geschichte gibt ein überblick in eine Weld, dass wenige kennen; nämlich der Tauben, und es tun den sehr Spannung -
Bredt spørgsmål
ForumindlægHey jeg har et spørgsmål, som jeg skal fremlægge:Hvad forstås ved den medieskabte virkelighed?HVad kan jeg gå ind på her? jeg ved at jeg skal ind på noget med Danmarks historie, f.eks. jordskredsvalget, hvor Fremskridtspartiet med Glistrup anvender medierne for at få en del stemmer i 1973... men ...
