Søgning på: srp historie kemi. Resultater: 16161 til 16180 af 34803
-
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
Karaktergennemsnit
ForumindlægJeg står i den situtation at jeg har brug for nogle gode karakter til sommer, så jeg kan bestå gym. Jeg ved bare ikke helt hvordan man skal regne karaktersnittet ud. Er der nogen der ved hvordan det regnes ud? Jeg har et link til mine karakter. [URL]http://www.badongo.com/pic/513642[/URL] -
hvilken type reaktion?
ForumindlægJeg kender ikke rigtig til de forskellige typer af reaktioner... Og jeg sidder med denne: CO2 + Ca(OH)2 > CaCO3 + H2O Jeg kan se, at den har noget med addering at gøre, hedder den noget derefter? -
Beregning af pH - eddikesyre
ForumindlægHallo derude :) Jeg er kørt fast! :( Jeg skal beregne pH i en eddikesyreopløsning efter afkalkning. Oplysninger: der fjernes 5,0g. CaCO3 (s) koncentration af eddikesyresyre: 0,22 M rumfang: 1,35 l Reaktionen forløber efter reaktionsskemaet: 2 H3O+ (aq) + CaCO3 (s) --> CO2 (g) + Ca2+ (aq)+ 3 ... -
HJÆÆÆLLLPP
Forumindlægjeg skal have afstemt denne reaktion og er gået helt kold.. MgSO4(aq) + NaOH(aq) -> Mg(OH)2(s) + NaSO4(aq) -
Enkel spørgsmål.
ForumindlægHej alle, hvad er disse gruppers egenskaber? Phenylring, ethylgruppe og Aminogruppe? -
reaktionsligning
ForumindlægHalløj Er der nogen der kan hjælpe mig med den her reaktionsligning: CH3CH2OH + CH3COOH → Og meget gerne en pædagogisk forklaring til :) -
Ox-tal !
ForumindlægEr der nogen der kan give mig en kort forklaring på oxidationstal ? -
Reduktions navn
ForumindlægHej. Når der sker en oxidation hedder stoffet det sker for: Oxidant (ikke?). Men hvad hedder nu et stof der sker en reduktion? -
Eksamenssæt 2 juni 2016
ForumindlægEr der nogle der tilfældig vis ligger inde med en vejledende besvarelse på eksamensætte 2 juni 2016? -
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
neutralisation og titrering ..
Forumindlæghej alle .. endnu et indlæg fra mig . fysik eksamen tager livet af mig . nå men .. neutralisation? hvis man skal lave forsøget, kan man så godt lave det sådan her : man blander saltsyre, HCl, og natriumhydroxid, NaOH, i en skpl . i skålen er der nu følgende ioner: Na+, OH-, H+ og Cl- ..... -
Eksamen i bio, c-niveau, ny ordning
ForumindlægHej, er der nogen der har været til eksamen i biologi på c-niveau efter reformen? Jeg kunne godt tænke mig at høre om hvordan det foregår... Min lærer er lidt af en skovl og har ikke rigtig sagt noget brugbart om det, heh. :/ Man trækker et emne med underspørgsmål går jeg ud fra? Er der også nogl... -
Noter
Forumindlægnogle der mangler noter, i kan få alle mine noter på torsdag, skriv til mig -
Logistik
Forumindlægvirksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel... -
Geografiske spørgsmål
ForumindlægDet her er intet mindre ikke én lektie-opgave, men jeg har den trang til át blive klogere på adskillige ting. Håber I vil hjælpe, tak. Disse ting har jeg søgt på google, men fandt ikke noget konkret brugbart svar. 1) Hvad brugte man kul til i gamle dage? 2) Hvilke to religioner er alminde... -
Civilingeniør: Medicin og teknologi
ForumindlægHejsa, jeg skal til næste år vælge en uddannelse, og det skal være en lang videregående uddannelse. Her tænker jeg på at vælge medicin og teknologi inden for civilingeniør. Men jeg er stadig lidt usikker på om jeg skal vælge det, så hvis nogen herinde uddanner sig inden for det samme, må i meget ... -
Forslag til bog
ForumindlægHejsa... Jeg skal finde en bog som jeg skal skrive om.. Analyse osv. Ville høre om I har nogle forslag til gode bøger??:) -
Kan det passe?
ForumindlægHej Hvis vi blander to ionerforbindelse og der ikke forekommer en fældningsreaktion, selv om der skal det, kan det så ikke være fordi man evt. ikke har blandet de to ionforbindelse i et passende forhold? -
Bio
ForumindlægEr der nogen som har nogle forslag til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, med biologi som hovedfag og matematik som sidefag,- helst indenfor emnet fysiologi.
