Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16181 til 16200 af 27496
-
Celler
ForumindlægHej alle Nogen derkan fortælle, hvad hvilke faktorer der har betydning for menneskecellens daglig trivsel og funktion På forhånd tak -
Fysik - Lyd
ForumindlægHej Hvad er emnebegrundelsen i lyd og hvad skal jeg perspektivere til? Håber på en smule hjælp På forhånd tak! -
dominat og recessive??
ForumindlægMin mor er 0rh+ og min far er IB i, så kan jeg kun have 1 dominate og 3 recessiv. Hvilke er dominat og hvilke er recessive? -
interfasen/ hvilefasen
Forumindlæger det kromosomerne eller DNA et der fordobler sig inden celledelingen... -
Eksamen - opg 3.
ForumindlægHej alle, Mit spørgsmål drejer sig om ogp 3,b. til årets eksamen. Næsten alle jeg har snakket med har fået et forskelligt resultat i deres udregning af antal g. fisk.. Er der nogen herinde, der er sikker på, de har regnet den rigtigt? Og hvis ja - hvad får I så? Tak.. -
hvornår starter studieåret på uni i år?
Forumindlæg^^ -
Baggrund for kvote 2 som tandplejer
ForumindlægEr der mon nogen her som læser, eller har læst til tandplejer, og som er blevet optaget via kvote 2? Kunne godt tænke mig at høre lidt om jeres baggrund. Er i tvivl om, jeg selv har en reel chance for at blive optaget. -
KURVE M.M
ForumindlægSe vedhæftede fil Jeg håber I vil tegne kurven for mig og hjælpe mig med spørgsmålene Jeg kan ikke få min exel eller wordmat til at fungere -
Er der ikke lige en barmhjertig sjæl der vil kikke på grammatikken?
Forumindlæger der ikke lige en der vil kigge på gramatiken i den vedheftede fil det er ikke så langt PS jeg ved godt at der utrolig mange stave fejl og slåfejl men det er kun gramatiken som jeg beder om at der en barmhjærig sjæl der vil kikke på. -
protongradient
ForumindlægHej.Jeg har et spørgsmål om hvad betyder protongradient egentlig? Jeg har googlet osv. men synes ikke at kunne finde et tilfredsstillende svar, og mine fagbøger forklarer heller ikke hvad det betyder.Jeg har om lysprocessen og den protongradient der bliver skabt over thylakoidmembranen.Mit bud:Hy... -
eksempel: stof der bevæger fra høj koncentartion til et sted med lav koncentartion!
ForumindlægTja som det lidt oklare mene, ligeledes indikerer, så søger jeg et eksempel på noget, ikke nødvendigvis et stof, der bevæger sig fra høje koncentartioner til lave koncentrationer. Det skal helst minde om osmosefænomentet! Nu er jeg ikke specialist på dette område, men noget med lys måske? Elekt... -
Valgfag i 3g
ForumindlægHej, Jeg fik ikke nogen god karakter i vores matematik som afsluttende fag i 1g. Kommer den karakter til at stå på mit bevis, når jeg skal sende ansøgninger ud til min videregående uddannelse? Meeeen, vi har mulighed for at vælge matematik som valgfag når jeg kommer op i 3g, synes i at jeg sku... -
Hvordan henviser man?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive studieretningsprojekt i historie/engelsk om kvindefrigørelsen i 60'erne og 70'erne og har valgt at romanen "Praxis" af Fay Weldon skal analyseres i den forbindelse... Har været på biblo og fået fat i et speciale skrevet om Fay Weldons forfatterskab. Og deri... -
blodkredsløb
Forumindlæghey alle sammen =) sidder her og skriver min bio opgave, men ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme omkring følgende, håber i kan hjæpe mig: Redegør for blodkredsløbets betydning for levering af ilt til muskler under arbejde?? på forhånd TAK :) -
Astronaut - hjælp
ForumindlægHej Jeg har fået dette spørgsmål i fysik, kan I svare på det? En astronaut er kommet til Pluto, hvilke problemer giver den lave tyngdekraft , når han skal bevæge sig på planeten? Tyngdekraften på pluto er, på 1 kg lod = 0,3 N -
AT - Freud
ForumindlægJeg ville rigtig gerne skrve om Freud i AT 2010. Hans psykoanalyse kan vel godt betegnes som videnskabelig. Men hvad kan jeg kombinere det med? Dansk og? Jeg har: Musik a, engelsk a Tysk b, NG b, bio b rel c, fil c, old c, mat c, -
AT 2010 Emner (historie eller Religon)
ForumindlægHej allesammen, kan nogle give mig ideer til mit emne???? Jeg vil virkelig gerne skrive i Religion eller Histore (som et af min fag) AT 2010: Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914 -
Karakteren 7?
ForumindlægSelve titlen siger sig selv. Hvad synes i om karakteren 7? Argumentere gerne hvorfor. Tak. -
Økosystem
ForumindlægHej allesammen, Jeg er i gang med at læse op til eksamen. Jeg forstår nogenlunde, hvad et økosystem er og hvad det har for en betydning. Men nedenstående spørgsmål er jeg i tvivl om, håber at I kan hjælpe- 1) Hvilken forskel er der mellem stofomsætning og energiomsætning i et økosystem? 2... -
læse Biblen - nødvendigt ?
ForumindlægHvis min klasse har trukket kristendom, (hvilket vi så først finder ud af på onsdag) ville det så være nødvendigt at læse Biblen, når man sigter højt?
