Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 16201 til 16220 af 23766
-
Titrering af husholdningseddike.
ForumindlægJeg sidder og skriver dispusion over en rapport om Titrering af husholdningseddike. CH3COOH (aq) + NaOH (aq) ? CH3COO (aq) + H2O (l) Hvis jeg har forstået det rigtig, så afgiver CH3COOH (aq) et H+ til NaOH (aq) da eddikesyre er en base og derfor vil afgive en H+ til vandet. -
Hjælp til ÅOP ved Gældsannuitetsformlen
ForumindlægHalløj. Jeg sidder med den sidste opgave i en matematik rapport. Jeg har simpelthen prøvet 20 gange, men jeg får samme resultat hele tiden. Nogen kloge hoveder der kan se fejlen? :-) Jeg har gjort som billedet viser og derefter sagt: 40000 = y*30,3163 Y= 40000/30,3163 = 1319,42 Problemet lig... -
jernsulfat
Forumindlæghej :) skal til at lave kemi rapport, men forstår det ikke helt. hvorfor er det at man bruger ethanol til at få jern(ll)sulfaten til at udfælde? og hvad har hydrogenbindninger med hele denne sag at gøre? min lære har skrevet at OH binder sig til O i vandet? hvad hvilken forskel gør dett -
Mikroskopi af blade
ForumindlægHej, Jeg skal lave en rapport, hvor jeg bla skal svare på enkelte spm. Håber at I kan hjælpe mig:-) 1.HF, C-niveau Spm: 1. Hvad skal der til for at en ting, f.eks. et stykke af et blad, er egnet til mikroskopi? 2. Hvorfor skal der være luft indeni et blad? 3. Hvilken funktion har det, at der fo... -
Hjælp til Samf. !! HASTER !!!
ForumindlægJeg har en rapport for til meget snart ! . Mit spørgsmål lydder: Diskutér hvordan man kan tilrettelægge en økonomisk politik, der kan forhindre en "hollandsk nedtur". ??????? Hvad kan man komme ind på? Hvis der er nogen som kender noget til hollandsk nedtur og har massere af ideer, så ... -
Hydrolyse af stivelse og saccharose
Forumindlægjeg sidder med en journal om hydrolyse af saccharose og stivelse. Jeg bruger HCL til at hyrodrolyserer. Jeg er fuldstændig lost - så ville spørge, om der er en, der har laver rapporten, som jeg måske lige må kigge på og forstå før jeg går igang med den. Please help me?:( -
Diffusion og cellestørrelse
ForumindlægJeg skal lave en rapport om diffusion og cellestørrelse, men der er et spørgsmål, jeg ikke kan svare på.. Det lyder sådan: Hvilke problemer vil en stor celle have i forhold til en lille celle med hensyn til at skaffe sig ilt og næringsstoffer samt komme af med CO2 og andre affaldsstoffer ved simp... -
Teori - Aktivitet
ForumindlægHejsa allesammen, sidder her og tænker på hvordan jeg skal skrive og foklare formlen aktivitet A = A0(1/2)t/t1/2. og A=A0*e-kt i min teori, til min rapport. Håber virklig nogle kan hjælpe, er virkelig gået i stå, har bare ingen anelse hvordan jeg skal begynde og forklare det? -
energitab
Forumindlæghej. jeg er ved at skrive en rapport som handler om: Vi opvarmer forskellige mængder vand i en elkedel. Vandets varmefylde kaldes c og massen m, og elkedlens varmekapacitet for Ck. Varmekapacitet af elkedlen med vand i lige med: C=m·c_v+C_k men her er der ikke taget højde for varmetabet. er der ... -
Integral regning
ForumindlægHej :) Vi er tre piger som sidder med en matematik rapport, og har store problemer med at beskrive følgende spørgsmål: Forklar sammenhængen mellem stamfunktion og arealet under en graf, og definér det bestemte integrale udfra bevis af A = F(b) - F(a) , hvor F er en vilkårlig stamfunktion til f, d... -
mono- eller polyhydron syre
ForumindlægHej kloge hoveder. Jeg er igang med en rapport omhandlende syre-base titrering, og har fået stillet spørgsmålet: Hvorfor skal man tage højde for, om det er en mono- eller polyhydron syre, og i hvilken ”kategori” falder HCl? Jeg kan ikke finde foreskellen på de to på nettet, eller i ... -
Gitterkonstant
ForumindlægHej, jeg har et par spørgsmål til en rapport. Hvis man sender en laserstråle igennem et optisk gitter får man så en større eller mindre afstand mellem punkterne (af 0., 1., 2., orden osv) hvis man bruger lys med en lang bølgelængde end lys med kort bølgelængde? Hvis man skifter et optisk gi... -
blodtryk og puls - forskel på drenge og piger?
ForumindlægJeg er igang med at skrive en biologi rapport om blodtryk og puls, i forhold til rygning. Men jeg er usikker på, om der er forskel på drenge og pigers blodtryk og puls? om det kan have noget at gøre med rygning? og hvorfor er der forskel på drenge og pigers blodtryk og puls?? jeg håber virkeli... -
Urbaniseringsgrad og lokation
ForumindlægHej derude, Jeg sidder med en geografi rapport om Tokyo til i morgen. Jeg skal blandt andet svare på hvad Japans urbaniseringsgrad er og hvorfor er din by (Tokyo) placeret lige her? Jeg ved godt hvad urbaniseringsgrad er, men har bare ikke kunne finde det nogle steder. Og så ved jeg ikke hvo... -
gode råd eller lidt hjælp?
ForumindlægHej , Jeg er i gang med at skrive en biologi rapport. Jeg skal besvare et spørgsmål der lyder således: "hvordan ændres hormonniveauerne under en graviditet?" Jeg har forklaret lidt om HCG og HCS , men kan ikke komme på mere, desuden har jeg lidt svært ved at formulere det. Synes heller ... -
Regnskoven
ForumindlægJeg er ved at lave en rapport om regnskoven, hvori spørgsmålet/opgaven ''beskriv symbiose og kom med eksempler fra regnskoven'' indgår.. Jeg har lidt problemer med at formulere det korrekt.. Kan nogen eventuet hjælpe? Jeg ved godt at symbiose er når to arter lever sammen osv.. Men... -
SRP hjælp udbydes...
ForumindlægHej Jeg vil godt hjælpe med SRP - MAT/FYS eller lign. Jeg læser selv på AAU (Civil ingeniør), og har nogle (efter min mening) gode projekt forslag, især indenfor numeriske metoder. Det jeg tilbyder er: Mulighed for sparing. Hjælp til litteratur. Hjælp til gennemlæsning af den endelige rappor... -
Biologi blodtype, please HJÆLP !
ForumindlægHej folk, jeg er i gang med at lave en rapport om blodtypebestemmelse og nu jeg er sådan set gået i stå med et spørgsmål, og spørgsmålet lyder: En kvinde med blodtypen A havde med den samme mand et barn med blodtype 0 og et med blodtype B 1) Hvad er faderens genotype of fænotype? 2) Hvad er mod... -
Finanskrisen - påvirkning af den enkelte borger
ForumindlægHej, jeg skal skrive en længere rapport om, hvordan finanskrisen har påvirket den enkelte borger i Danmark. Jeg tænker fx på boligkrisen, lønniveau, forbrug o.lign. Mit problem er mangel på kilder og datamateriale - kan det virkelig passe, at det er umuligt at finde noget? På forhånd mange tak. -
Betydning af 3. Kvartil.
ForumindlægJeg sidder og laver en rapport om Grupperede og ugruppede observationer, men jeg er pludselig blevet i tvivl om jeg beskriver kvartilerne rigtigt? Jeg har vedhæftet et eksempel på en opgave, hvor jeg har beskrevet hvad 3. kvartilet menes i denne sammenhæng, jeg vil mene det er sådan det skal bes...
