Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 16201 til 16220 af 72126
-
HASTER!
Forumindlæghej alle. jeg ska op i fysk om 2 uger og har visse problemer som jeg gerne vil ha løst. MAngler nemlig forsøg til emnerne: SYre, baser, salte Partikler med fart på Når felter forandres Der er noget i luften - Ville være en stor hjælp hvis i havde forsøg til de henviste emner (: -
Hjællp, magnetisme 9.klasse FSA
ForumindlægHeeej Er magnetisme lavet af savklinge? -
Spændingsrækken i forb. med metaller
ForumindlægNogle der ved hvad det er? Spændingsrækken i forbindelse med metaller.. -
forsæbningstallet?
Forumindlæghej.. er der nogen som ved hvordan man beregner forsæbningstallet ? -
Medicin - hvad skal man læse?
ForumindlægJeg er netop startet på medicinuddannelsen. Vi har fået anbefalet 3 bøger til det kursus i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter. Mit spørgsmål er; hvor meget skal man egentlig læse i bøgerne? På KU er der ingen lektier eller læseliste. Hver forelæsning har dog en titel, eksempelvis &... -
salte/ opløseligheden
ForumindlægHej Hvordan ved jeg om et salt er letopløslig i vand? fx NaCl Jeg har læst at hvis der kan opløses mere end 100 g af et fast stof i 1L vand, er stoffet letopløseligt. Og hvis der kan opløses mindre end 1 g af et fast stof i 1L vand, er det tungtopløseligt. Men jeg har kun fået navnet på stoffet o... -
Oxidation og reduktion
ForumindlægHej, jeg har en opgave hvor der står: del følgende reaktionsskemaer op i en oxidation og reduktion: 2Na+Cl2 -->2NaC der er flere endnu, men hvis bare jeg får hjælp til den ene er det nok, for jeg forstår det virkelig ikke -
medicin studiet
Forumindlæghej, jeg har et spm ang. medicin studiet. jeg tager en fagpakke til sygeplejerske, men efter jeg har taget denne uddannelse, kan jeg søge ind på medicin studie? selvom jeg ikke har en HF? -
buesekunder (″) er altså gåseøjne, men hvad betyder bare en '
Forumindlægbuesekunder (″) har symbolet som nærmest bare er gåseøjne, men når der bare står ' hvad betyder det så. når vi snakker parallakser osv. -
methoxygruppe -OCH3 hvad er det?
Forumindlægjeg har nogenlunde styr på hvad en hydroxygruppe er, men hvorfor kalder man -OCH3 for en methoxygruppe, der falder kæden lidt af for mig. det kommer vel af methan, og oxy noget med oxygen... men hvorfor skrevet som oxy eller carboxylsyrer fx. hvor kommer xyl fra i navngivningen er der noget sy... -
indgreb i er ligevægtssystem - Formål??
ForumindlægHvad er formålet egentlig med at foretage indgreb i et ligevægtssystem?? Det står heller ike på arket! -
Blodkarrenes funktion på hjertes overflade?
ForumindlægHej alle sammen Hvilken funktion har blodkarrerne på hjertes overflade? -
alkohol, grundlæggende????????
Forumindlæghej alle sammen! jeg skal op i fysik på torsdag, og pga. en del fravær går det rigtig skidt med at læse.. kan nogen fortælle mig nogle grundlæggende ting omkring alkohol? jeg er fuldstændig lost i alt det med alkener, OH-grupper osv........ -
Hjælp til aflevering
ForumindlægHej Jeg skulle spørger om jeg har bestemt den gennemsnitlige hastighed rigtigt -
Standardkurve
ForumindlægHej Studieportalen, jeg sidder med en kemiaflevering, hvor jeg stillet spørgsmålet: "teori: hvor princippet i en standardkurve beskrives." Jeg arbejder med gaschromatografi, nogle ideer til hvad jeg kunne komme ind på? /Mikkel -
Biologistudiet - meget matematisk?
ForumindlægDavs. Jeg bliver student næste år og overvejer stærkt at t læse biologi. Det eneste der dog kunne sætte en bremse for den ide er hvis det viser sig, at uddannelsen er meget matematisk. Er det en nødvendighed at være en ørn i faget matematik for at kunne læse det - eller er det noget som er til at... -
hjælp til emne.
ForumindlægHej :) jeg skal i den kommende uge skrive en "prøve-studieretningsopgave". Hvor det er blevet bestemt at det skal være inden for emnet Bioteknologi. Problemet er at jeg skal kombinere dette med et af mine studieretningsfag, som er matematik A og Fysik A. jeg kan bare ikke komme på noget... -
formler
Forumindlægskriv formler for følgende komplekse ioner: Hecaaminnikkel(II) ionen , Hexaaquojern(III) ionen, tetraiodomercurat(II)ionen og tetrachloroaurat(III) ionen. -
SRP - Snyd?
ForumindlægHej, Er det snyd hvis man kan få en til at RETTE sin SRP efter man har skrevet (før man aflevere selvfølgelig)? Hvis ikke det er, hvor kan man finde nogle til at rette og evt give respons omkring så man er på den sikre side før aflvering? Jeg er viillig til at betale, men ved bare ikke hvor jeg k... -
Gassers vægt?
ForumindlægHej, nu har jeg googlet amok efter et skema over massers vægt. Fx metans vægt. Men forgæves. Findes det? Eller kender du svaret på hvad metan vejer? Pft. :)
