Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16201 til 16220 af 28854
  • dominant henholdsvis recessiv egenskab

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har følgende spørgsmål til min biologi eksamen (c-niveau): - Forklar hvad der forstås ved at en egenskab er dominant henholdsvis recessiv. Der står kun meget kort om det i min bog, og vil gerne sikre mig, at jeg forstår det rigtigt. Hvordan ville i besvare spørgsmålet?
  • Kvalitativ og kvantitativ

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil bare lige være sikker på at dette er korrekt. I biologi bruger vi den kvalitative og kvantitative metode, ikke? :) - Jeg bliver tit i tvivl om, hvornår vi gør brug af de følgende metoder, er der nogle der vil forklarer mig dette. Tak på forhånd. :)
  • Rapport om en sø!! Diskussion?

    Forumindlæg
    Hej alle (: jeg er igang med min første store aflevering i biologi 1.g. Men, jeg ved ikke helt hvordan jeg skal starte min diskussion? Og hvordan skal man forklare sine resultatet under diskussionen, så det bliver flydende? Håber på at der er nogle derude der kan hjælpe mig (: Hilsen Maria.
  • Økosystem - Hjælp de figurer! eksamen i morgen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal op i biologi i morgen kl 8. Har et figur som jeg ikke kan forstå. Vil I ikke hjælpe med at forklare. Som i kan se på bilag 7. Så forstår jeg ikke hvorfor fosfor at lavt omkring forår og sommer?
  • sundhed og fedme

    Forumindlæg
    hej jeg skal lave en problemformulering om sundhed og fedme og håber på at få hjælp jeg skal skrive i fagnene biologi og kemi jeg har selv lavet en , men jeg ved ikke at den er passende : det er et problem at der i dag er mange overvægtige i vores samfund. ?? er den ok?
  • Kemi om blod og hår?

    Forumindlæg
    Hey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-*
  • HJÆLP !

    Forumindlæg
    Hey ;) Jeg har en fremlæggelse i kemi, hvor jeg skal snakke om "Blod og Hår" inden for kemi og IKKE biologi. Nogle der evt har en tidligere opgave eller links til gode hjemmesider omkring det her emne? Takker :-*
  • Koffein og druesukker

    Forumindlæg
    Hej, Hvilke forbindelser er der mellem Koffein og druesukker, og kylhydrater og stofskifte? Er til Biologi B mundtlig 24 timers prøver, og har fået denne artikel http://videnskab.dk/krop-sundhed/koffein-og-druesukker-oger-din-effektivitet
  • Nedbrydning af glukose

    Forumindlæg
    Hej, Jeg mangler lidt hjælp til følgende figur http://bioaktivator.systime.dk/fileadmin/filer/figurer_fra_Biologi_C_B/Modul_1-20/13_Omsaetning_af_kulhydrater/Figur_1_-_Nedbrydning_af_glucose.png Jeg er helt blank angående den, så hjælp ville bliver værdsat meget!
  • hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en biologi rapport. Jeg skal skrive en rapport, som henadler om : Fra abe til mennseke,! Er der nogle der vil hjælpe, med at give mig nogle forslag eller har lavet sådan en tidligere som vil sende mig den. Please hjælp, jeg er helt lost!. :b
  • rusmidler

    Forumindlæg
    hej, jeg skal skrive en biologi rapport om rusmidler. vi har lavet et forsøg omkring rusmidler. Hvor en af forsøgspersonerne som er rygre skal ikke ryge en smøg i 24 timer og bagefter ryge en smøg.. hvad sker der når hun ikk ryger smøgen i 24 timer. altså i kroppen
  • genmutation

    Forumindlæg
    hej! skal til biologi eksamen i morgen og har et spørgsmål der lyder: hvilke konsekvenser kan mutationerne medfører. har selv skrevet at det kan medfører at ens protein og arvemateriale bliver ændret. er der andre ting ?
  • Ny biologifagside

    Forumindlæg
    På opfordring af chemistry_htx-sts er der nu oprettet en biologifagside med nogle spændende links. Siden kan ses her: https://www.studieportalen.dk/Search/?q=Biologi Hvis der andre, som har ideer til indhold på biologifagsiden eller til nogle af de andre fagsider er I meget velkomne til at sende ...
  • Regnskoven

    Forumindlæg
    Jeg skal snart op i naturfagsprøven - biologi, geografi og fysik kemi. Jeg har valgt emnet regnskoven, men jeg mangler spørgsmål inden under fysik kemi. Nogle forslag? På forhånd tak :)
  • Kræft

    Forumindlæg
    Heeeeeeeej i biologi skal jeg lave en projekt om kræftcellers vækst. Er der nogen der kan anbefale mig nogle gode bøger eller hjemmesider hvor jeg kan læse om dette emne, helst bøger. på forhånd tusind tak
  • Nervecelles kommunikation med muskler

    Forumindlæg
    Hej Alle. Jeg skal til biologi eksamen imorgen, og sidder lige her og kigger på nervecellen. Det jeg er i tvivl om, er hvad det er for en del af nervecellen der giver impulser til musklen om at den skal bevære sig? Er det synapse knopperne som giver et kemisk impuls, eller er det axonet der ...
  • Tyndtarmens rolle ift. kulhydrater, blodsukker og diabetes

    Forumindlæg
    Ja spørgsmålet siger næsten det hele. Nogle der gider forklare hvilken rolle tyndtarmen har på kulhydrater, blodsukker og diabetes ? Det er til min biologi eksamen på A niveau, som jeg skal fremlægge i morgen !! :o
  • Ribosomer

    Forumindlæg
    Hej Jeg er ved at lave årsprøveopgave (24-timers prøve) i biologi, og jeg skal forklare hvad ribosomer er, men jeg kan ikke finde noget som er skrevet på en forstålig måde.. Så jeg tænkte på, om der er nogle af jer som ved noget om det, og som kort kan forklare det?? Hilsen Stefanie
  • Alkohol: Mat+Bio

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag?
  • Eksames hjælp!

    Forumindlæg
    Hej . Jeg har været uheldig (synes jeg selv) at trække biologi b niveau, som så er en af mine sidste eksamer inden jeg bliver matematisk student. Jeg søger derfor noget lektie hjælp mod betaling selvfølgelig. Mvh. Maria