Søgning på: fysik projekt. Resultater: 16241 til 16260 af 20689
-
Hjælp til SRP
ForumindlægHej Jeg sidder her og ved ikke helt, hvordan man egentlig skal kæmpe igennem denne SRP-opgave. Jeg har valgt Fysik/Dansk og har et emne: Kernefysik. Er der nogen som kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man egentlig skal lave en SRP opgave, så den altså bliver god? Håber der er nogen som ... -
Magnesium i syre
ForumindlægHvorfor siger det "pfff" når man stikker en brændende træpind ind over syrene med magnesium i? Hvilket ion danner alle syre, når de reagere med vand? Nolge der vil stille disse syre op i række følge op efter deres styrke? Det vile være en stor hjælp.. Skal op i fysik/kemi i ... -
Fra 4 molær og til 1 molær
ForumindlægHej! Jeg sidder og læser om syrer/baser, da jeg skal op i fysik/kemi d. 25. Så slog det mig pludselig, at hvis jeg skal bruge saltsyre 1 molær, men der f.ek.s kun er 4 molær, hvad gør jeg så? Det skal lige siges, det er på 9. klasses niveau i folkeskolen, men jeg håber stadig, I k... -
Hvordan kan jeg forberede mig til prøverne??
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen her om 2 uger, og jeg har styr på matematik, og engelsk mundtlig.. Resten ved jeg ikke hvordan jeg skal forberede mig på.. Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre i hhv. dansk læse/retskrivning, fysik, geografi, historie og dansk skriftlig fremstilling??? Tak! -
Newtons 2. lov
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik rapport om eftervisning af Newtons 2. lov på en luftpudebane. Jeg sidder lige nu med databehandlingen, og er kommet i tvivl om hvordan jeg kan vise Newtons 2. lov via en graf? Skal jeg tegne en (F,m) graf? Og vil hældningen så være accelerationen?? Håber nogen vil hjæ... -
Amplitude og interferens?
ForumindlægHej alle! Jeg skal til eksamen her i morgen, og har lige et par spørgsmål, som jeg håber i kan svare på! Jeg skal forklare hvad Amplitude og Interferens er? Nogen der kan hjælpe? Jeg har kigget på diverse sider osv men ingen af dem er til at forstå. Har brug for noget ''baby-fysik... -
Størrelsen af minimal kraft
ForumindlægHej. Jeg sidder med lidt repition af noget fysik, og er gået i stå med følgende opgave. Jeg har regnet den samlede inerti til at være 0,0633, hvilket jeg har en fornemmelse af er rigtigt nok. Jeg er så gået i stå med andet delspørgsmål omkring den minimale kraft. Jeg mistænker at jeg bl.a. ska... -
Flammeprøve - noter
ForumindlægHej, jeg skal om nogle uger til FSA prøven i kemi/fysik. Jeg føler ikke rigtigt jeg har styr på så meget inde for de fag! Og jeg mangler nogle papire (hvilket der er mange fra man klasse, der også gør), men jeg tænkte på om der skulle være nogen der ligger inde med en "Liste over flammeprøve... -
Elektrisk kredsløb
ForumindlægJeg skal til fysik b her snart og er blevet i tvivl om hvordan man kan forklare hvad et elektrisk kredsløb er. Jeg vil beskrive det som: En samling af elektriske ledere hvor i elektronerne (elektriske ladninger) kan "flyve" igennem. Er dette korrekt? Eller er der en bedre måde at bes... -
Hjælp til en problemformulering
ForumindlægJeg har lavet tre forsøg, og skal lave en problemformulering. og de fag jeg har er matematik, fysik og kemi. forsøg 1 - energi-indhold i peanuts forsøg 2 - pendullængde og svingningstid forsøg 3 - idotyltablet i vand- massetab Håber der er nogle der kan hjælpe mig :D Tak på forhånd -
Metode
ForumindlægJeg har Dansk og Idræt i mit AT forløb. Derfor har jeg to spørgsmå: 1. I dansk har jeg analyseret en blog på internettet, derudover har jeg brugt en bog fra OUH omkring kraft, men hvad hedder det som metode ?? 2. I idræt har jeg været fysik og lavet mit eget trænings program, men hvad... -
lys og bølger
ForumindlægHej folkens. jeg skal snart op til mundtlig årsprøve i fysik, og ville dermed høre ad om der var nogle der skulle sidde inde med nogle gode forklaringer på følgene emner: Totalrefleksion linser (dem der sidder i øjet) spejling brydningsloven brydningsindeks Håber der er nogle der kan h... -
Medicin og medicin og teknologi
ForumindlægJeg har læst medicin i 1 år nu, og overvejer at skifte til medicin og teknologi på DTU. Jeg kan se, at jeg kan få merit for nogle af de kurser, der er på KU. Hvordan foregår sådan en meritoverførsel? Må jeg så tage nogle andre kurser, fx ekstrakurser i kemi og fysik? -
Flyvemaskine
Forumindlægjeg skriver AT-synopsis i 2.g i fysik. Jeg er inde på noget opdrift, hvor jeg benytter Bernoullis princip. Jeg har dog set flere steder, at denne forklaring ikke er god nok. Er der nogen, der kan henvise mig til noget andet teori på området. Har hørt noget om cirkulationsteori. jeg har kun behov ... -
syrer og baser
ForumindlægJeg er ved at forberede mig til fysik eksamen indenfor syrer og baser, og er stødt over udtrykkene: ''en syre er at stof der fraspalter protoner, når det kommer i vand'' og '' hvis et atom henfalder sker der stråling'' kan nogen hjælpe med at forklare disse udtryk?? -
Radioaktivitet - aktiviteten
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skal op i radioaktivitet til mundlig fysik eksamen og skal fortælle noget om aktiviteten. Jeg kender godt til formelen: A = k * N K = stofkonstanten N = er antal radioaktive kerner Men hvor finder man K og N henne, er det begge nogle man finder på k... -
Modstand!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en fysik rapport for. Jeg har nogle problemer med modstand som vi skal forklare noget om. Jeg ved godt at ordet modstand også bliver kaldt resistens, men jeg har brug for noget mere at skrive om. Håber at i kan hjælpe mig med at forklare hvad modstand er og hvad det bru... -
Metaller i opløsning B
ForumindlægHej jeg sidder her med noget fysik, som jeg ikke lige helt kan regne ud: Hæld CuSO4(kobbersulfat)-opløsning i et bærgerglas. Anbring et jernsøm deri. Hvad dannes der på jernsømmet? Der kommer kobber på sømmet, men hvorfor? Hvad er det der gør at der kommer kobber på? Håber nogle kan hjælpe. Tak p... -
Lydens hastighed i luft
ForumindlægHej alle, jeg sidder med min aller sidste fysik rapport nogensinde og kunne godt bruge lidt hjælp. Formålet med øvelsen er at bestemme lydens hastighed i luft. Der arbejdes med 1000 Hz og 455 Hz. -Skærer linien 2. aksen i ¼λ ? (hvordan beregnes dette?) -Hvor langt uden for rørmund... -
Spørgsmål om kraft, Newtons 3 love + deres anvendelser
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i fysik som lyder: Gør rede for begrebet kraft og Newtons tre love. Kom med eksempler på deres anvendelse. Jeg har redegjort for kraft og Newtons love, men hvad anvendes de til? Jeg har søgt på nettet, men ikke fundet nogen relevante eksempler. Er det nogen der kan hjælp...
