Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16261 til 16280 af 28854
  • Det Haster; lille spørsmål om eksamen.

    Forumindlæg
    Hey alle sammen, jeg skal op til eksamen på fredag og i den anledning ville jeg godt spørge om der er nogen der har været oppe i biologi på c niv.? Og hvordan spørgsmålene bliver formuleret. hvis jeg kan se eksempler på spørgsmål, kunne det værre dejligt. ;D
  • Blodlegemer?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med noget biologi, og kan ikke rigtigt finde ud af følgende spørgsmål: 1. Hvor produceresblodlegemer? 2. Hvad sker der når sukker forbrændes i en celle? 3.Forklar hvordan ilt optages i lungerne og hvordan kuldioxid udåndes? Jeg ville blive super glad hvis i kunne hjæ...
  • Spørgsmåæ

    Forumindlæg
    Jeg har et lille problem med et biologi spørgsmål, som jeg håber nogen vil hjælpe mig med. Det lyder: Forklar hvordan det kan være lungerne fyldes med luft, når vi aktiverer indåndingsmusklerne? Håber nogen kan hjælpe mig :)
  • Celler og organsystemer?

    Forumindlæg
    Hej allesammen Det er sådan at jeg skal op i biologi c mundtligt her i 1.g. Og et af de mange emner vi kan trække på selve dagen er "celler og organsystemer" Har i bekendskab til hvilken spørgsmål man kan blive stillet ?
  • Fællesfagligtfokusforløb forsøg

    Forumindlæg
    hej vi har Fællesfagligtfokusforløb (blanding af fysik,biologi og geografi) hvores over emne er bærdigdygtit produktion og hvores emne er fra forbrug til spild og vi skal bruge et forsøg omkring hvores emne nogle ideer tar imod dem med kys hånd :))
  • Skelet

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har en opgave om Skelet i biologi. Jeg skal skrive om; hva et skelet er, hvad man bruger det til osv.. Er helt blank, aner ikke hvordan jeg skal skrive det op osv. Kan heller ikke finde noget ordenligt på nettet. Nogle som gider komme med noget? Evt. gode hjemmesider om det? tak :)
  • Hjælp til figur

    Forumindlæg
    Hej, Er der nogle søde mennesker som kan hjælpe mig med at forklare figuren30 i RAM biologien på s.40. I opgavenn står der at jeg skal analysere og forklare den. Håber i kan åbne den vedhæftet fil
  • Hjælp til eksamen!!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er i gang med at forberede mig til biologi eksamen. Jeg ville høre om nogle kunne forklare mig hvad sammenhængen er mellem antigener og antistof? Ville sætte stor pris på det, da jeg ikke kan fine noget om det..
  • reaktionsligning - hjælp

    Forumindlæg
    Jeg skal til eksamen i biologi, og det ville være super rart, hvis der var en der gad at hjælpe og evt. fortælle mig hvad der sker i reaktionen. På forhånd tak ! Enzymet lactase ) er et hydrolytisk enzym der specifikt katalyserer nedbrydningen af disaccaridet lactose (=mælkesukker) til monosacca...
  • Indentitet

    Forumindlæg
    Jeg skal have projektopgave om et par mdr. vores overordnede emne vil være "Identitet" så jeg tænkte på om i ikke har nogle underemner, der er lette at arbejde og fremlægge. Jeg vil gerne have noget med meget biologi, da jeg er rigtig god til det. På forhånd tak :D
  • Prokaryote og Eukaryote celler

    Forumindlæg
    Skal til biologi eksamen lige her rundt om hjørnet og er igang med at læse op, kan simpelthen ikke forstå hvad prokaryoter og eukaryoter er iforhold til dyreceller og planteceller, syntes godt nok det står en masse sløret om det men forstår bare ikke, altså er de, de samme celler bare andre navne...
  • Hjælp til naturfaglig opgave om stivelse

    Forumindlæg
    Mig og min gruppe har fået en naturfaglig opgave, som skal indeholde arbejdsspørgsmål om stivelse fra fysik/kemi, biologi og geografi. Problemet er, at vi simpelthent ikke kan finde ud af, hvad man kan skrive til stivelse fra den geologiske vinkel. På forhånd tak:))
  • Li-Fraumenis syndrom!

    Forumindlæg
    hej! jeg er ved at lave en eksamens opgave i biologi, om Li-Fraumenis syndrom http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf det er opgave 1.B. Er der nogen som kan hjælpe mig med at svare på et af spørgsmål. på forhånd tak
  • Hjælp med Puffer + opgave

    Forumindlæg
    Jeg har lige skrevet opgave i kemi + biologi. Jeg kunne godt tænke mig noget kritik af opgaven. Den omhandler hovedsageligt blodets pH, og hvordan den reguleres. skriv hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig. :) Mvh Mia.
  • ph... hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har lige skrevet opgave i kemi + biologi. Jeg kunne godt tænke mig noget kritik af opgaven. Den omhandler hovedsageligt blodets pH, og hvordan den reguleres. skriv hvis du kunne tænke dig at hjælpe mig. :) Mvh Mia.
  • Hjælp med kartoffel

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder netop og laver biologi opgave, og er kommet til min 4. opgave, som omhandler antisenseteknik, hvilket jeg ikke forstår. Kan nogle rare sjæle hjælpe mig med 3 spørgsmål? ( se vedhæftet dokument)
  • Hjælp til AT

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal skrive i biologi og samfundsfag om genmanipulation, herunder designer babyer. Egentlig ville jeg spørge andre, som også skal skrive i samme emne, om hvordan jeres problemstilling er og hvad I har tænk jer at konkludere. Derudover hvordan I fletter samfundsfag ind i emnet.
  • Viden om ørken

    Forumindlæg
    Jeg har nogle spørgsmål til en biologi rapport omkring ørkenen. Jeg har brug for viden om: -Klimaet i ørkenen. -Jordbunden i ørkenen. -Vandets kredsløb i ørkenen. -Specielle træk ved ørkenen. Mange tak :)
  • Hvordan skal jeg forklare denne figur til Tetrodotoxin-opgaven?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg har fået den biologi-aflevering, der handler om Tetrodotoxin. Der er en figur, som viser noget om aktionspotentialet i en nervecelle, og jeg ved ikke hvordan jeg sådan helt korrekt skal forklare den. Er der nogle af jer, der kan hjælpe mig? :-)
  • hjælp til opgave A eller B ?

    Forumindlæg
    Jeg skriver om fedme i psykologi og biologi og er pludselig blevet total i tvivl om, hvilken opgave jeg skal vælge a eller b ? :( håber der er nogle, måske med samme emne der kan hjælpe mig .