Søgning på: SRP historie. Resultater: 16301 til 16320 af 22627
-
Tysklands selvopfattelse?
ForumindlægMit Spørgsmål til dansk/historie opgave i 2.g Hvordan jøderne blev behandlet af tyskerne under 2. verdenskrig og hvilke konsekvenser det har haft for Tysklands selvopfattelse siden hen og hvordan det nationale verdenssyn er blevet ændret. Det jeg skal have hjælp til er simpelthen og finde steder ... -
Tysklands selvopfattelse?
ForumindlægMit Spørgsmål til dansk/historie opgave i 2.g Hvordan jøderne blev behandlet af tyskerne under 2. verdenskrig og hvilke konsekvenser det har haft for Tysklands selvopfattelse siden hen og hvordan det nationale verdenssyn er blevet ændret. Det jeg skal have hjælp til er simpelthen og finde steder ... -
Det tyske Nazistiske partiprogram 1920
ForumindlægHej :) Jeg sidder og arbejder på min dansk historie opgave omkring Nazismens fremmarch, og jeg førsger at finde NSDAP's partiprogram, men det lader ikke rigtig til at jeg kan finde det? Så jeg ville høre om der var nogen som ved hvor jeg kan finde det? :) fra den 14 februar 1920. på forhånd t... -
Odysseen
ForumindlægHej derude! Sidder og læser op til eksamen. Da jeg kigger mine noter igennem, har jeg skrevet at det er en dannelsesroman. Men på hvilken måde skulle Odysseus udvikle sig gennem historien? Er der desuden nogle, der kan redegørde for hvor mange år Odyssues bruger de forskellige steder? Ved h... -
om freds alteret
Forumindlæghej alle sammen.. vil lige høre om nogen af jer, kendte nogle supper gode links som omhandler Ara pacis, nemlig freds alteret i Rom.. har været ind og søge på google men fandt ik noget om bl.a.: alterets historie, anvendelse eller indretning.. håber i kan hjælpe mig med et par. info. eller n... -
Historisk metode
ForumindlægSå sidder jeg begravet i min dansk/historie-opgave og er nu kørt fast: Hvordan opsætter jeg min analyse af historisk kilde? Skal det gøres via punktform: ophavssituation, meddelelse, fortolkning osv., eller skal det hellere fremstå som en sammenhængende tekst? Og ved fortolkning, går man da ind o... -
naturvidenskabelige gennembrud
Forumindlæghejsa. jeg har et projekt i historie, som skal omhandle det naturvidenskabelige gennembrud. Jeg ville derfor hører om der er nogen af jer, som har lavet noget om det? Jeg leder efter noget om, hvordan det have betydning på samfundet den gang og nu. Og lidt om de etiske problemer bag det. I m... -
naturvidenskabelige gennembrud
Forumindlæghejsa. jeg har et projekt i historie, som skal omhandle det naturvidenskabelige gennembrud. Jeg ville derfor hører om der er nogen af jer, som har lavet noget om det? Jeg leder efter noget om, hvordan det have betydning på samfundet den gang og nu. Og lidt om de etiske problemer bag det. I m... -
Mellemkrigstid - Hitler
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen i morgen og jeg har et billede der viser "Tag der nationalen Arbeit" (1. maj 1933). Jeg forstår bare ikke hvad der er med denne dag og hvad det hele skal betyde.. Det eneste jeg har fundet ud af er at fagforeningen har en rolle i det her.. Håber ... -
Benny Andersen, fædrelandssang?
ForumindlægJeg søger en nyere fædrelandssang? jeg kan simpelthen ikke finde en nogle steder, som er "ny". Har evt. hørt at Benny Andersen skulle ha lavet en, men kan ikke finde den? Nogle der ved noget, ville det være dejligt i skrev. skal nemlig skrive dansk/historie opgave. -
Oktoberkrigen 1973
ForumindlægHejsa allesammen, vi skal til og i gang med et emne i historie omhandlende Israel-Palestina krig nummer fire, Oktoberkrigen 1973. Jeg har selv læst lidt om den men sidder stadig med nogle ting, jeg ikke helt forstår. 1) Hvordan var deres krigsførsel? 2) Hvad var resultatet af Denne krig sammenl... -
Analysemodel af tale?
ForumindlægArgh, jeg sidder med dansk/historie opgave som skal afleveres på fredag. Jeg skal analyserer en tale af Hitler. Det eneste jeg ved jeg skal gøre er, at bruge logos, patos og etos.. Men der er vel meget mere man kan gøre? Nogen der har en model over det, kan nemlig ikke rigtig finde det på nettet... -
Forskellige historiesyn
ForumindlægGod aften. Jeg skal til historieeksamen om et par dage, og kunne i den anledning godt tænke mig at få styr på de forskellige historiesyn som man kan støde ind i, samt en lille forklaring på disse. Jeg kender eet materialistiske og et ideologiske historiesyn - Jeg har hørt om et deterministi... -
Mortals??
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg sidder lige og skal have skrevet årets sidste engelske stil.. Det er til teksten Mortals, som var opgaven fra studentereksamen i august 1998.. Nogen der har skrevet den og som eventuelt kan hjælpe mig lidt i gang? Jeg har læst historien og må indrømme at jeg ikke synes at de... -
Oplysningstiden, enevælden og revolution
ForumindlægHej, jeg har trukket mit eksamensemne i historie, hvor mine kilder primært fokuserer på den franske revolution .. Er der noget bestemt, jeg bør huske/gøre, når jeg har emnet: oplysningstiden, enevælden og revolution? Det er rigtig vigtigt for mig at få 12, da jeg gerne vil på medicinstudiet :... -
Mellemkrigstid perspektivering hjælp, haster
ForumindlægHASTER!! Hej alle.. Jeg skal imorgen til eksamen i Historie og jeg har trukket "Mellemkrigstiden - totalitære regimer + økonomisk krise". jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere det til? er helt lost, ved ikke hvad jeg skal gøre.. nogle der har forslag eller der selv har være... -
hjælp haster!
Forumindlæghar en stil for til idag inden kl. 21 i aften! men mangler oplægget på grund af glemsel hos et familie medlem som bor sygt langt væk! historien hedder "How To Be Good" ville bare høre om der er nogle som har novelle/short story, elektronisk og derfor kan sende den til mig min mail! håb... -
Gas og krudt
ForumindlægHej.... Jeg står til pt. at skulle skrive en opgave, som har overskriften Krig, Medier og teknologi. De to fag som skal blandes er Historie og Kemi. Er der nogen som har en idee til emne eller som ligger inde med materiale til mine forslag. De er flg. - Tyskernes udvinding af nitrogen fra luften... -
Teolog ?
ForumindlægHej mine medmennesker på sp.dk .. Er der nogen, der har en bekendt, som er teolog og har ved et tilfælde lidt tid iløbet af næste uge, hvor vedkommende vil være så venlig og læse min STOR skriftlig historie-opgave om Luther ? Måske studerer du selv teologi ?! Hvis der er nogen, vil det være kan... -
Indre Mission
ForumindlægI dansk og historie har vi i denne uge AT uge om 1800-tallet . Jeg vil gerne skrive noget om indre mission , men de sider jeg har fundet indtil videre er nærmest ubrugelige , nok fordi jeg stadig ikke har forstået princippet , det kunne bare være rigtig fedt hvis nogen af jer kunne sende et godt ...
