Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 16301 til 16320 af 28854
  • Dna funktion eksam

    Forumindlæg
    hej jeg bestod desværre ik i biologi, de gav mig nogle spørgesmål som jeg ik kunne. vil lige spørge om i kan svar til mig. de spurgte hvorfor kopier man protein og hvorfor er det vigtigst have protein og hvad for nogen protein der er? ved i ?
  • Enzymer

    Forumindlæg
    Da jeg (næsten)kun forstår mig på det sproglige område er det et stort problem for mig, at jeg skal op i biologi til eksamen på tirsdag. Mit spørgsmål er så om der sidder nogle kloge hoveder der kan forklare (simpelt!! :) ) om enzymers opbygning og deres funktion.
  • AT

    Forumindlæg
    Hej som så mange andre 3g´ere sidder jeg og skal til at lave problemformulering. Jeg har om darwinisme og naturalisme.. skriver i biologi og dansk. v Ville høre om der var nogle der havde ideér til nogle problemstilinger? Åå forhånd tak
  • Stamceller og Etik

    Forumindlæg
    Jeg skal til og op i at-årsprøven og har valgt emnet stamceller og etik (biologi og religion). Jeg har set på nogle oplæg herinde af folk som har om samme emne, men jeg undre mig over hvorvidt emnet er en forudsigelse/vision? på forhånd tak
  • Metode

    Forumindlæg
    Hej. Lidt hjælp til metode afsnittet? Jeg har skrevet i biologi og psykologi omkring fedme, som handler mest omkring livsstilsændringer. Ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige til metoder. Jeg har brugt Giddens teorier på en case.
  • Kobling af metoder???

    Forumindlæg
    Hej Jeg har skrevet synopsis om Folkesundhed og fedme i biologi og samfundsfag, men synes det er tæt på umuligt at koble de her to fag, når jeg skal sammenligne metoder? Det er jo to helt forskellige ting, jeg har brugt fagene til?? Kunne være dejligt med lidt hjælp
  • Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ...
  • Hvad kan man se på billedet?

    Forumindlæg
    Det er siden første år på gymnasiet, jeg siden havde biologi. Og kan intet huske fra undervisningen. Jeg er blevet spurgt ind til, hvad man kan se på billedet? Udover senetømmer ved jeg det ikke?
  • Danske økosystemer

    Forumindlæg
    Hejsa jeg er brandt inde med et spørgsmål i Biologi: Jeg skal nævne 4 danske økosystemer og opstille fødekæder i alle fire. Men kan intet finde om danske økosystemer. De eneste jeg kan komme på af danske økosystemer er danske skove???.
  • Hjælp til Erikson

    Forumindlæg
    Jeg har fået til opgave, at lave en problemstilling til Eriksons teori, som også kan besvares ud fra teorien - kan denne problemstilling bruges: Bliver menneskets identitet udviklet ved udviklingskriser samt relationer mellem barn og omgivelser, eller ved biologi og naturlige drifter?
  • DNA-chips og etik EKSAMEN PÅ MANDAG!

    Forumindlæg
    Hej derude Jeg skal til AT-eksamen på mandag og jeg er lige lidt i tvivl om nogle ting. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan DNA-chips fungerer(biologi) og så kan jeg ikke finde ud af hvordan teknologietikken vil forholde sig til designerbørn. Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig! mv...
  • eksamen c niv

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op til eksamen i biologi c... Jeg er rimelig godt med tror jeg i hverfald, men ville hører om der var nogle der har nogle gode råd eller som evt. har et eksempel på et spørgsmål, det ville være super. Jeg er nemlig i tvivl om hvordan et spørgsmål ville være.. på forhånd tak.. håber n...
  • Det naturlige stofkredsløb i vandområder

    Forumindlæg
    Godmorgen, Jeg skal op i Biologi B imorgen og har fået til opgave at udarbejde en fremlæggelse om Spildevandsrensning - men bliver lidt i tvivl da om dette spørgsmål: Gør rede for de naturlige stofkredsløb i vandområder Jeg håber nogen kan spore mig ind på det rigtige.
  • Meiose

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til biologi eksamen i morgen, og jeg sidder nu og læser om meiose, og så at hos mænd er det sædcellerne som er det meiosen ender ud i, men hvad med kvinder? De har da alle de æg de kan få fra de er 3 måneder gamle? Ville være stor hjælp hvis nogen kunne komme med et svar.
  • genteknologisk arbejde og bakterier

    Forumindlæg
    Jeg har fået biologispørgsmålene til biologi A på forhånd og der er et spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til. Giv en begrundet gennemgang af hvorfor bakterier ofte anvendes indenfor genteknologisk arbejde fx på planteceller og i industrien
  • tilpasning til klimforandring

    Forumindlæg
    Jeg skal til biologi eksamen på fredag, og håber at nogle vil besvare 2 spørgsmål, som jeg har. En beskrivelse af landbrugets tilpasning til klimaforandringer i forskning og evt. allerede i praksis i Danmark? hvilke afgrøder vil kunne dyrkes efter klimaforandringer?
  • Eksamen C-niveau STX

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og skal forberede mig til min eksamen i biologi på C-niveau, men jeg ved ikke helt hvordan jeg gør det smartest. Er der muligvis nogen, der har nogle forslag? Er det f.eks. vigtigt, at man kan fortælle om fordøjelsessystemet uden at kigge på noget?
  • genetisk betingede fejl

    Forumindlæg
    hej Jeg har lige endnu et spørgsmål som jeg har fået i biologi som jeg er lidt i tvivl om? Gennemgå i denne forbindelse muligheder for at kunne påvise genetisk betingede fejl. Er det bare mendels lov mht. krydningsskemaer der tales om eller har i andre gode ideer?
  • Vævsdeling

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået tildelt et spørgsmål i biologi, som jeg ikke rigtig kan finde noget om på nettet så ville høre om nogle af jer kloge hoveder kunne finde ud af det. Hvilke væv kan dele sig i det voksne individ – og hvilke kan ikke?
  • Biologisk omsætning på heden og i skovbunden

    Forumindlæg
    Hej.. Skal biologi A eksamen i morgen, og brug for hjælp.. Jeg skal redegøre for den biologiske omsætning fx. heden og i skovbunden. herefter en forklaring på betydningen af pH og tungmetaller i denne sammenhæng.. Jeg håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd tak