Søgning på: srp historie musik. Resultater: 16361 til 16380 af 24890
  • JFK og globaliseringen

    Forumindlæg
    hejsa! skriver rapport i historie, 9. klasse. har et spørgsmål der lyder; Hvilken betydning fik JFK for 1960'ernes amerika? aner det ikke, kan ikke finde det hverken i bøger eller på nettet. Nogen der har en idé om det?
  • hvilke metoder?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er lidt i tvivl om hvilke metoder jeg har benyttet mig af når jeg har; redegjort for nogle bestemte modefænomener fra industrialiseringen til idag? (Historie A) Jeg har jo bare valgt nogle tekster hvor, der stod noget om dette? hvad hedder det i 'metode-sprog' :)
  • Eksamenshjælp søges! kulturpakkes eksamen

    Forumindlæg
    Hej .. jeg søger en der kan hjælpe mig med kulturpakkes eksamen altså Historie B, Religion C og samfundsfag C det er lidt for tidligt men jeg håber at jeg finder en jeg kan aftale med inden eksamen
  • økonomier

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en liste over de lande der har haft store økonomier gennem historien? fx var England det rigeste land i 1800-tallet og Tyskland i starten af 1900-tallet. Østrig og Frankrig var i 1700-tallet.. håber nogen vil hjælpe!
  • Perspektivering?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive AT6 - årsprøve :) Jeg skriver i Historie og Fysik og raketter og rumkapløbet. Men nu sidder jeg også bliver lidt i tvivl om, om jeg skal have en perspektivering med? Synes jeg altid vi skal have med, men kan ikke lige se hvad jeg skulle kunne perspektiverer til, de...
  • Er blank, hjælp!

    Forumindlæg
    Hej Sp. Jeg skal fortælle mundtligt om robin hood, har læst alt muligt omkring ham på nettet, forstår stadigvæk ikke hvad hans fortælling/historie handler om. Nogen der kan give et lille resumé? Tak på forhånd!
  • Engelsk Stil

    Forumindlæg
    Hejsa :i Jeg går i syvende klasse på en privatskole, og vores lærer har givet os en engelsk stil for. Det skal være en fantasy historie, men jeg har ingen idéer om hvad den skal handle om. Nogen der kan hjælpe??????
  • Dansk eksamen- Hjælp

    Forumindlæg
    Hey :). Jeg har trukket H. C. Andersen som fordybelsesområde, og jeg har tænkt mig at bruge "Historien om en moder", som tekst. Nogen der har en idé til hvordan jeg skal lave en god synopsis? Eller i det hele taget komme i gang..
  • Ispigen og andre fortællinger. bent haller

    Forumindlæg
    Hej venner har en analyse for til imorgen om 'Det er slet ikke en rigtig historie' og er næsten færdig mangler bare lige referatet og hvis i lige er søde at hjælpe mig kan i så ikke skrive det i kommentaren hvis i også har lavet det for det er virkelig vigtigt. :] - Helst godt og præcist....
  • Klogere

    Forumindlæg
    Hej, jeg er en pige fra 6 klasse, der gerne vil blive klogere på verden, så jeg kan få den hånd op mere i timerne. Jeg vil gerne blive bedre til noget historie, Dansk, Matematik, engelsk og kristendom. Er der nogle der har nogen bogforslag eller noget andet. Tak!
  • Overemnet rejser

    Forumindlæg
    Hey. Jeg har netop fået min 2.g's AT årsprøve, hvor overemnet er "Rejser". Fagene engelsk og historie skal indgå. Er der nogle der har nogen ideer til hvilke emner ville være ideale? Det ville være kæmpe hjælp!
  • ?

    Forumindlæg
    Jeg har trukket historie, og jeg har trukket emnet fra enevælde til grundlov. Jeg skal bruge et produkt, men jeg ved ikke hvad jeg kan lave, jeg håber jeg kan få hjælp, til en ide til et produkt.
  • hundegalskab

    Forumindlæg
    Jeg skal have AT i dansk og historie og har tænkt mig at skrive om Pateurs vaccine mod hundegalskab. Er der nogen som har en god ide til hvordan jeg kan opbygge min disposition, så dansk og biologi indgår på en god måde?
  • DHO

    Forumindlæg
    Hejsa folkens, til DHO har jeg valgt at skrive om faget historie. Hvor vi skal skrive om Danmark i 1960erne og i 1970erne, men jeg har virkelig ingen ide om hvad jeg kan skrive om.. Håber i kan komme med nogle forslag :) tak på forhånd
  • Ks eksame mod betaling

    Forumindlæg
    Er der nogle herinde, som kan hjælpe mig til at lave en synopsis i KS ( HF) emnet er det gode samfund underemnet er velfærdstaten. Det er en tværfaglig eksame med Historie B, samf c og religion C
  • Uafhængighedserklæringen

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med at skrive Dansk/Historie opgaven, hvor jeg har om den amerikanske uafhængighedserklæring. Nogle der kan hjælpe mig dette spørgsmål - Det diskuteres og vurderes endvidere, hvordan Uafhængighedserklæringen har påvirket de europæiske lande.
  • Praktiske eksempler på multiplikation af brøker

    Forumindlæg
    Hvordan kan man lave en case/historie, hvor man kan inddrage virkelighedens verden, som en form for fortælling? Fx. 1/2 * 1/6 = 1*6/2*6 = 1/12 Er det muligt at lave et eksempel der giver mening, uden at facit bliver forkert?
  • metode og teori

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at skrive en opgave i historie og mediefag. Jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive i metode og teori, da jeg "redegør" for en periode. Håber der er nogle der kan hjælpe :)
  • Indkomst i 1850-1900-tallet

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og skriver dansk-historie opgave, og mangler en kilde vedr. indkomsten for danskerne i mellem 1850 og 1900. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. Har søgt meget rundt på nettet, men jeg har ikke kunne finde nogle ordentlige. Tak CKM
  • Transportteknologien under 1. verdenskrig

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har brug for hjælp i historie om "transportteknologien under 1. verdenskrig" Det er svært, at finde nogle oplysninger om transportteknologien under 1. verdenskrig... Nogen som har noget viden om transportteknologien under 1. verdenskrig? Det ville være en stor hjælp! - Ma...