Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 16381 til 16400 af 153957
  • Hvordan vil øget motion påvirke lungerne?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har et hurtigt biologi C spørgsmål, som jeg skal op i snart... Hvordan påvirker øget motion lungerne og andre organsystemer? Tak.
  • Penicillin - betydning

    Forumindlæg
    Hej nogle der ved hvilken betydning penicillin har haft for menneskets overlevelse gennem årtierne? Det er en AT opgave blandet med biologi og historie.
  • Hvorfor kan der være stor forskel på konsekvenserne af forskellige mutationer?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op i biologi og skal svare på følgende: Hvorfor kan der være stor forskel på konsekvenserne af forskellige mutationer? Tak
  • Spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej. Hvilke spørgsmål kan man blive stillet, når man har fagene biologi og dansk. :) (Ved godt det er forskelligt, men er der nogle der har nogle eksempler)
  • Sammenhængen mellem kost og motion

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal beskrive sammenhængen mellem kost og motion, men ikke helt sikker på, hvad jeg skal skrive? Det skal bruges til mundtlig biologi, som jeg skal op i. Tak.
  • Akut hjælp!

    Forumindlæg
    Står og skal til biologi eksamen imorgen og gået halvt i stå ved denne figur http://www.nucleus.dk/fysiologibogen/9/189.pdf - nogen der er skarpe til dette? :-)))))))
  • Hvor foregår fotosyntesen og respirationen?

    Forumindlæg
    Hej, Jeg skal op i biologi i morgen og skal svare på dette spørgsmål. Jeg har allerede skrevet lidt, men jeg har ikke svaret på dette spørgsmål. Al hjælp er vekommen. Tak.
  • Fag

    Forumindlæg
    . hvad kan det ene fag som det andet ikke kan? (Biologi og dansk) Jeg har skrevet om fedme og et realityprogram.
  • (EKSAMEN I MORGEN) Transportprocesser i hverdagen

    Forumindlæg
    Er der en del kunne forklare mig hvordan viden om transportprocesser bruges i hverdagen, samt hvilke der forgår i kroppen? Jeg skal op i Biologi i morgen, og dette er det eneste jeg er i tvivl om.
  • hjælp

    Forumindlæg
    Hej jeg har en terminsprøve i biologi og det ville være super dejligt hvis der var nogen der kunne sige nogle af de mest typiske ting man ville blive spurgt om og et svar hvis muligt
  • Nedarvningsmønstre

    Forumindlæg
    Hej! :) I et af mine eksamensspørgsmål i biologi skal jeg gennemgå de genetiske grundbegreber og nedarvningsmønstre, men jeg forstår ikke hvad der menes med nedarvningsmønstre. Er der én der kan forklare mig det begreb?
  • Hjælp til et eksamensspørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej derude! :) Jeg skal i et af mine eksamensspørgsmål i biologi forklare mandens sædcelleproduktion og den hormonelle regulering. Hvad vil den hormonelle regulering sige?
  • Skal man aflevere synopsis til lære og censor?

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der ved om man skal aflevere sin synopsis til lære og censor til biologi B eksamen?. Mange tak for hjælpen.
  • Genetik

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at skrive en biologi rapport om Genetik, er der nogle der ved hvad et genkort er. Jeg skal forklare om jeg er imod eller for det? :)
  • Enzymer

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg er igang med en biologi opgave om enzymer men kan ikke finde ud af hvor man kan finde enzymer i hjemmet hvis der er nogen der ved det så pleace hjælp mig
  • Sprøgsmål om dyreliv

    Forumindlæg
    Hej Jeg har dette spørgsmål i biologi: Hvor stor en procentdel af alt dyreliv på jorden findes i havene? Tak på forhånd
  • De fleste aminosyrer dannes på baggrund af mere end 1 triplet?

    Forumindlæg
    Som overskriften lyder (fra en biologi bog). Men jeg synes kun jeg ser 3 nukleotider (=1 triplet) ud fra de enkelte aminosyrer?
  • Hvor eksperimenteres der med gensplejsning?

    Forumindlæg
    Hej allesammen, jeg er igang med en biologi opgave, og ville gerne spørge jer, hvilke områder der eksperimenteres med gensplejsning? På forhånd tak :)
  • Det fænotypiske udspaltningsforhold

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med at skrive en Biologi rapport op udspaltningsforhold. Jeg mangler meget kraftigt en definition af det fænotypiske udspaltningsforhold. Er der nogen der kan hjælpe mig?
  • Syltning af fødevarer

    Forumindlæg
    Hej Jeg har problemer med at svare på dette spørgsmål til min biologi rapport om osmose: - Hvorfor kan fødevarer holde sig, når de syltes eller saltes? Tak på forhånd

Søgninger relateret til biologi a skriftlig